Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 4´e kadar. Toplam 4 Sayfa bulundu
  1. #1
    olcay avşar
    Guest

    Standart Honda NC700 / NC750 Otomatik Bagaj Açma sistemi [DIY]

    Model başlığımızda bir arkadaşın verdiği videoda şahsın biri sadece düğmeye basıp bagajı açıp kapatıyordu, sanırım almandı. konuyla ilgili başka hiç bir bilgi vermemiş, biraz araştırınca Japonya'da birilerinin bunun için hazır bir şeyler üretip satışa sunduğunu öğrendik.

    Yanılmıyorsam 100 euro fiyatı olmakla birlikte site sadece Japonca idi ve 100 euroyu vermeyi göze alsanınzda ürünü alabilmeniz çok zor

    Neyse, ben videoyu ilk gördüğümde "yuh lan benim nasıl aklıma gelmedi" deyip, bir merkezi kilit motoru ve biraz bisiklet teli ile bu işi kolayca yapabileceğimi düşündüm.

    Bulabildiğim en ufak boyuttaki merkezi kilit motoru Renault bagaj açma motoru idi (bir kaç çeşit eski modelde kulanılıyor)
    Fiyatı 15 tl, ki daha ucuza bulunabilir.

    Malzeme listemiz;

    1. Renault merkezi kilit motoru (bagaj için olan)
    2. Bisiklet iç ve dış teli, bir metreden az.
    3. Bağlantı için elektrik klemensi, bunun dış plastiğini sıyırıp içindeki demiri kullanacağız
    4. Buton
    5. Mini röle
    6. yeteri kadar kablo
    7. yeteri kadar sarı soket
    8. Demir bağlantı elemanı (resimlere bakın)

    Çalışmak için gerekli anahtar ve alyen ile birlikte olmazsa olmaz bir matkap ya da şarjlı matkap.

    Fotoğraflara geçelim, unuttuğum bir şey var ise sonradan ekleme yaparım.

    Ha birde birileri sevabına ingilizce tercüme ederse tüm dünyaya bir faydamız olur belki

    Gerekli malzemeler :



    Önce 1 ve 2 numaralı grenaj parçalarını söküp ardından kilidi açmak için kullanılan anahtar mekanizmasının olduğu 3 numaralı parçayı söküyoruz, Sonra 4 numaralı kilit mekanizmasını söküyoruz.


    Kilit mekanizmasını alıp tezgaha ya da bir masaya geçip resimde görülen yerden 3 mm matkap ucu ile delelim, orjinal tel yuvasının hemen altına.


  2. olcay avşar güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (15-10-2015),Emir ÇELTEK (16-10-2015),EmreOzer (15-10-2015),tolgaersoz (31-12-2015)

  3. #2
    olcay avşar
    Guest

    Standart

    Bisiklet telimizi deldiğimiz delikten geçirip önceden hazırladığımız klemens ile resimlerdeki gibi bir halka haline getiriyoruz ve orjinal telin kurşununu yerinden çıkarıp yaptığımız halka ile birlikte geri takıyoruz.



    Kilit mekanizmasını yerine takıp elimiz ile orjinal teli ve kendi taktığımız teli ayrı ayrı çekip mekanizmanın çalışıp çalışmadığına emin olalım,



    Şimdi motorun sağ grenajını sökelim, bu parçayı söktüğümüzde geniş bir çalışma alanımız olacak, merkezi kilit motorunu koymak için çok güzel bir alanımız var. böyle mi taksak yoksa şöyle mi?

  4. olcay avşar güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    cemkucuk (15-10-2015),Emir ÇELTEK (16-10-2015),EmreOzer (15-10-2015)

  5. #3
    olcay avşar
    Guest

    Standart

    Düz değilde yan durmasının yukarıdan gelen bisiklet teli için daha iyi bir karşılama olacağına inanıp öyle devam ettim.
    Motorun deliklerinden işaret koyup 4 mm matkap ucu ile deldim, hemen üstüne de röle için yer yaptım



    Motor ve rölenin yeri hazır, kilit mekanizmasını da zaten yerine taktık.

    Şimdi sırada bisiklet dış ve iç teli için gerekli olan karşılığı üretmeye, en başından beri bir bağlantı demiri alıp kafama göre kesip biçerim diyordum ki hiç zor olmadı. Demire gerekli şekli verdikten sonra resimdeki yerine monte ettim.

    Yine bisiklet telini delikten geçirip motorun ucundan çektim ve klemens ile sabitledim.

    Motoru yerine sıkı sıkıya sabitlemedim ki enerji verildiğinde kasılmadan hareket ederek teli rahat çeksin, bu yüzden somunlu vida ile hafif boşluk bırakarak taktım. çift somun kullanıp kontra yapsam da ne olur ne olmaz diye somunları sıcak silikon ile tutturdum.



    İlk başta söktüğümüz 3 numaralı parçaya buton takmak için gerekli ölçüde deliği açtım, daha önce de sol tarafa sis farları için anahtar koymuştum zaten.

    Butonu soketli değil de lehim ile kabloladım, yağmurda ve yıkamada sorun yapmasın.

    Kabloyu delikten geçirip butonu yerine taktım, çalışırlığından emin olduktan sonra parçayı yerine takıp bütün parçaları topladım.



    Videomuz burada;
    https://www.youtube.com/watch?v=okIaTrr4rbU

    [yt]okIaTrr4rbU[/yt]

    Sistem çok zor değil, belki bilmeyenler için röle bağlantısı sıkıntı olabilir. Eski makalelerin birinde röle nedir nasıl kullanılır gibi ayrıntılı bir yazım ve fotoğraflar olacak, bulur eklerim eğer gerekirse.

    Bu arada bir mesajda 10 dan fazla resim eklemeye izin vermiyor forum, bu yüzden peş peşe mesajlar ile açtım başlığı.

    Honda NC700 NC750 automatic luggage opener system

  6. olcay avşar güzel mesajın için 8 üye sana teşekkür etti :

    Ahmet Fuat Dilaver (02-12-2015),Arif Oral Unal (15-10-2015),cemkucuk (15-10-2015),CihanCöbek (20-10-2015),Emir ÇELTEK (16-10-2015),EmreOzer (15-10-2015),Ersan ÖZYURT (15-10-2015),kayasertac (23-10-2015)

  7. #4
    Enduroist Katılımcı Üye serkan uğurlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    serkan uğurlu
    Üyelik tarihi
    27-11-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    160
    Motosiklet
    R1200 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart

    elinize emeğinize sağlık.çok başarılı bir çalışma olmuş.

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •