Uzun süredir sevilen ve beklenen RT geri döndü 2021 model için BMW bazı güncellemeler yaptı. 1254cc ShiftCam boxer nispeten yeni olduğu için bu yıl değişmedi, bu nedenle Almanlar başka iyileştirmelere odaklandı , bazıları standart, bazıları isteğe bağlı. Hızlıca bir göz atalım.
1- BMW Aerodinamiği geliştirmek ve yeni LED farlara yer açmak için ön kafa tasarımını yeniledi. Viraj aydınlatma opsiyonel. Ayrıca kafanın üst kenarını indirerek sürücüye ilerideki yolun daha iyi bir görünümünü sağladı.
2- Active Cruise Control, öndeki araçla üzerindeki radar/sensör sayesinde mesafeyi koruma özelliği geldi bu özellik opsiyonel ama Dynamic Cruise Control standart.
3- Tam Entegre ABS Pro, 2021 BMW R 1250 RT'de standart geliyor. Full Integral ABS Pro, bildiğimiz virajda da iş gören ,ayrıca ön ve arka fren kombine çalışan pro ABS.
4- Dinamik Çekiş Kontrolü (DTC) artık standart.
5- Yokuşta Kalkış Kontrolü (Hill Start Control Pro) güncellendi.
6- 10,25 inçlik devasa bir TFT ekran ile donatıldı.(Bunun öncelikle büyük tur motorlarında kullanılacağını başka bir başlıkta konuşmuştuk,yanılmadık)
Bu kadar ekran alanıyla, diğer hayati bilgilerle aynı anda bir de harita görüntülenebiliyor artık.
7- BMW, RT'de bir opsiyonel olarak Audio System 2.0'ı sunuyor. Otobanda giderken bangır bangır müzik dinleyebilirsiniz : )
8- CTWESC (Comfort telephony with extended smartphone connection) Genişletilmiş akıllı telefon bağlantısı ve rahat kullanım gibi bir şey diyor BMW
KTM 1290 larda olan telefon koyma yerini bir adım öne taşımış,telefonların aşırı ısınmasına karşı fanlı ve suya dayanaklı bir bölme ,içerisin de usb bağlantısı aynı zamanda kablosuz şarjı da destekliyor,çok güzel bence.
9- Maksimum yakıt verimliliği için yeni bir Eco modu var.
10- 2021 BMW R 1250 RT dört renkte gelecek.
2021 BMW R 1250 RT Specs
ENGINE
Type: Horizontally opposed twin
Displacement: 1254cc
Bore x stroke: 102.5 x 76mm
Maximum power: 136 horsepower @ 7750 rpm
Maximum torque: 105 ft-lbs @ 6250 rpm
Top speed: 125+ mph
Compression ratio: 12.5:1
Valvetrain: DOHC w/ dual-profile cams; 4vpc
Cooling: Liquid and air
Transmission: Constant-mesh 6-speed w/ helical gear teeth
Clutch: Hydraulically actuated slipper
Final drive: Shaft
CHASSIS
Frame: Continuous tubular steel bridge-type
Front suspension; travel: Non-adjustable BMW Motorrad Telelever shock; 4.7 inches
Rear suspension; travel: BMW Evo Paralever and WAD strut w/ spring-preload adjustable shock; 5.4 inches
Wheels: Cast aluminum
Front wheel: 17 x 3.50
Rear wheel: 17 x 5.50
Front tire: 120/70 x 17
Rear tire: 180/55 x 17
Front brakes: 320mm floating discs w/ 4-piston radially mounted calipers
Rear brake: 276mm disc w/ dual-piston floating caliper
ABS: Standard w/ linked braking
DIMENSIONS
Wheelbase: 58.5 inches
Rake: 25.9 degrees
Trail: 4.6 inches
Seat height: 31.7 or 32.5 inches (optional 30.0 to 33.5 inches)
Fuel capacity: 6.6 gallons
Estimated fuel consumption: 50 mpg
Curb weight: 615 pounds
2021 BMW R 1250 RT Colors:
Alpine White 3
Style Elegance: Manhattan Metallic
Style Sport: Racing Blue Metallic
Option 719: Mineral White Metallic