Ben motor ne giderse yapıştırıyorum
Trafikten az biraz hızlı gitmeyi seviyorum. O yüzden genelde tarlada falan sürüyorum
Ben motor ne giderse yapıştırıyorum
Trafikten az biraz hızlı gitmeyi seviyorum. O yüzden genelde tarlada falan sürüyorum
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...
0 532 4258807
Canlar Makina , Canlar A.Ş.
.
Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
"Tecrube, limitlerini bilmektir"
Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...
0 532 4258807
Canlar Makina , Canlar A.Ş.
.
Hız arttıkça asitmetrik olarak katlanan tek şey KAZA RİSKİ dir.
Artan hız hem motosikleti hem yolu hem çevreyi kontrolünüzü AZALTIR. Doğal olarak hızla birlikte motoru kontrole ve ileriye odaklanırız. Bu da periferik bakışı kaçırmamıza neden olur. Diğer önemli bir şey ise reflekslerinizin ne kadar hızlı olduğudur.Çünkü hız arttıkça rekleksleriniz yavaş kalacaktır.
150 km nin üzerindeki hızlarda bir pist yarışçısı değilseniz, bir pistte değilseniz, altınızdaki de yarış için özel hazırlanmış bir motosiklet değilde 350-400 kilo yüklü ağırlığa ulaşmış bir gs 1200 ise artık refleksin vs nin değil dua etmenin zamanı gelmiştir.
Şahsen takip mesafelerine özel dikkat ederek şehir içinde en sol şeritte kalarak trafiğe uygun seyre, şehir dışında ise 130 km. sürati aşmamaya özen gösteriyorum.
Özellikle ne olacağı belli olmayan ve her an her sürprizin önünüzde olabileceği bizim yollarımız da (Otobanlar dahil) daha üzt hızların çok tehlikeli olduğunu düşünüyorum. Bu yüzden bir üst modeli alma imkanım varken bu motoru aldım. Her ne kadar ne olduğunu biliyorsakta bilmek yetmiyor uygulamasını da öğrenmek kendine öğretmek lazım.
Konu omercem tarafından (05-02-2013 Saat 09:57 ) değiştirilmiştir.
Arkadaşlar HIZ SINIRLARI diye birşey var, orada :
L3 için:yerleşim yeri dışında çift yönlü yollarda:80 km/h
bölünmüş yollarda90 km/h
otoyollarda ise 100 km/h diyor buna ilaveten %10 da pay var bunun dışında devamlı gazlama imkanı yok zaten herkes yazmış 130 ortalama ile giderim falan buna zaten imkan yok her yerde radar/kontrol var otoyolda gezici radar bile var lütfen uçmayalım...
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
Hızın özellikle yol şartlarına ve çevresel şartlara göre çok değişkenlik göstereceği düşünülürse kısaca doğru hızı kendinizi güvende hissettiğiniz hızdır diye tarif edebilirim.
İleri sürüş eğitimlerinde anlatılan bir araba lafın arkasında yatan aslan, tehlike anında kendinize tepki süresi kazandırmaktır. Buda tamamen tehlikeye yaklaşma hızınızla alakalıdır ki bunu da her zaman siz belirlersiniz. Buradaki tehlike kimi zaman önünüzde yolcu almak için birden durması muhtemel bir minibüs, kimi zaman yola atlaması muhtemel bir yaya, arkası görünmeyen bir tepe noktası ardında bozulmuş bir kamyon, tali yoldan önünüze çıkması muhtemel bir bisiklet, çok sert bir viraj, sizi dikkate almayıp önünüze kıran bir kamyon vb. şeklinde konu daha da uzatılabilir. Bu durumlarda kendinizi tehlikeye atmadan tepki verebiliyor ve tehlikeyi bertaraf edebiliyorsanız doğru hızdasınızdır. Ama yok tam tersi uleennn ulennnn dediğiniz ve 3,5 attığınız durumlar çok sık oluyorsa bence sürüşünüzü gözden geçirmenizde fayda var diye düşünüyorum. Konuyu Yunus Ermenin taaa 13. YY da söylediği bir öz sözle özetliyorum . “Göz odur ki dağın ardını göre, akıl odur ki başa geleceği bile”
Saygılarımla,
Melih abi sana katılmamak kesinlikle mümkün değil ama, ben bu sınırlara üzülerek uyamıyorum, sen gerçekten bu kadar stabil ve hız limitlerine uygun kullanabiliyormusun? Keşke uyabilsek ama, motosikletin içindeki potansiyele göre, bu limitler sence biraz az değil mi?
1.1) L1 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm'ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.
1.2) L2 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm'ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW'ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.
1.3) L3 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm'ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.
1.4) L4 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm'ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.
1.5) L5 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm'ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.
1.6) L6 Sınıfı: Azami hızı 45 km/s'i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm'ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW'ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW'ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.
1.7) L7 Sınıfı: Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW'ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
Konu FZ tarafından (04-02-2013 Saat 18:31 ) değiştirilmiştir.