Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 49 Sayfa bulundu
  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Ersan Karagozlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan Karagozlu
    Üyelik tarihi
    21-11-2012
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    276
    Motosiklet
    Versys 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı o.somuncu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır standart değil..Oto lastikçileri motor lastiğine balans ayarı yapamaz...Makinesi ayni belki ama bağlama aparatının yanında,bilgisayarında motor lastiğine ait programı olması gerekiyormuş..
    Haklısınız motosiklet için balans makinası tamamen farklıdır.Hatta bazı motosiklere göre (bilhassa BMW, HD, Ducati gibi) özel balans aparatları bulunmaktadır. İzmir'de olsaydınız profesyonel balans konusunda yardımcı olabilirdik. İzmir rotasından geçecekseniz yardımcı olmaya çalışırız.
    Ersan KARAGÖZLÜ

  2. #12
    Enduroist Kadim Üye omercem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ömer
    Üyelik tarihi
    22-07-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    939
    Motosiklet
    yok
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı ekaragozlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Herhangi patlak için en güvenilir yama çeşidi resimde görülen mantar yamadır. Fitil yamalar geçici kullanım için tavsiye edilir. En kısa zamanda motosikleti zorlamadan profesyonel yama yaptırmanız gerekir.

    Lastik tamir spreyleri lastiklerde balans yapmakta ve lastiği janta yapıştırmaktadırlar.

    Üstad teşekkürler içten fitilli yama derken kastettiğim şey buydu...İsmini sayende öğrenmiş olduk ...

  3. #13
    Banned
    Isim
    Özgür * Bulut Yani
    Üyelik tarihi
    17-11-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    920
    Motosiklet
    KLE 650 (Versys)
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Cevaplar icin tesekkurler.
    Ben balans makinelerini ayni saniyordum, sayenizde ogrenmis oldum.

    Bu arada bende resimdeki yamayi fitilli yama olarak biliyorum, bir tane de bundan var arka lastikde.

  4. #14
    Enduroist Kıdemli Üye Deniz Kupeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    deniz küpeli
    Üyelik tarihi
    14-04-2011
    Bulunduğu yer
    cihangir
    Mesajlar
    1,484
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı ekaragozlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlari satiyormusunuz? 10-15 tane isterdim takimda. Yanilmiyorsam yol kenarinda veya kamp/otele varinca jant ve lastigi sokup bunuu uyguliyabilirim, yani ozel alet gerekmiyor?

  5. #15
    Ordinaryus Enduroist Sertan Karamollaoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sertan Karamollaoğlu
    Üyelik tarihi
    14-08-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,153
    Motosiklet
    CRF 1000 L Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı smallz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunlari satiyormusunuz? 10-15 tane isterdim takimda. Yanilmiyorsam yol kenarinda veya kamp/otele varinca jant ve lastigi sokup bunuu uyguliyabilirim, yani ozel alet gerekmiyor?
    Haci lastiği söküp bunu yapabilirim dersen yolda durup bana da öğret derim. Bunun uygulamasında birşey yok. Biraz Zımpara ister içeriden tutsun tutkal diye o kadar.
    Sertan Karamollaoğlu

  6. #16
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Mantar yama, ve sıcak yama en mantıklısı fakat her ikisi için de lastiği sökmek gerekiyor. Fitil tavsiye etmiyorum, maalesef fitil girsin diye tornavide benzeri bir şiş sokup yarayı genişletiyorlar bu ise lastiğin içindeki bezlerin kopmasına sebep oluyor bu yüzden bir arka lastiğimi değiştirmek zorunda kalmıştım hem de iyi para vermiştim.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  7. #17
    Enduroist Kıdemli Üye Deniz Kupeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    deniz küpeli
    Üyelik tarihi
    14-04-2011
    Bulunduğu yer
    cihangir
    Mesajlar
    1,484
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı twili Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Haci lastiği söküp bunu yapabilirim dersen yolda durup bana da öğret derim. Bunun uygulamasında birşey yok. Biraz Zımpara ister içeriden tutsun tutkal diye o kadar.
    Genelde hepsi aynidir, uygun ortam bulsak tabiki gosteririm ama benden cok daha iyi anliyan vardir aramizda. En son 5-6 sene once Nemrut dagin eteklerinde yol kenarinda zorunlu lastik degistirmistim. XT660'in arka lastigi patlamisti orta sehpasiz 2 saatimi aldi

  8. #18
    Enduroist Üye Onur Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Onur Yılmaz
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    Gebze
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    F650GS TWIN
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bugün lastiği tamir ettirdim. Sağolsun usta hep kendisi uğraştı. Önce arka tekerlek işaretlendi ve söküldü. Tekerlek sökülünce bikaç somun, bikaç parça lastik takoz ve dingil gibi bir mil çıktı. Yandaki lastikçiye götürdük lastiği ve araba lastiği için yapılmış olan makinaya bezler konarak jant çizilmeden lastiği çıkardı. Lastiğin içini zımparalayıp aynı bisiklet tekerinde kullandığımız yamanın biraz büyüğünü solüsyon sürerek yapıştırdı.
    Bu arada sibobun altındaki basınç sensörü bozulur diye endişelendim ama zarar vermeden işaretlediği yerden aynen lastiği yerleştirdi. Balans makinasının mili kalın olduğu için balans makinasına sokamadık. Zaten soksak da janta yapıştıracak kurşun yoktur orda diye tahmin ediyorum. Sonra aynı şekilde lastiği motora taktı ustam. Ama araba lastiğini tamir etmekten 3 kat daha zor bir iş. Şimdilik 2.8 bar bastık, en yakın zamanda 2.5 bara indiricem havasını.

    Herkese yardımlarından ötürü teşekkür ederim, bilgi sahibi olmuş olduk.

  9. #19
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı thor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdilik 2.8 bar bastık, en yakın zamanda 2.5 bara indiricem havasını.

    Herkese yardımlarından ötürü teşekkür ederim, bilgi sahibi olmuş olduk.
    Neden havayı bu kadar fazla bastınız ? Yamanın daha iyi yapışması gibi bir açıklaması yoktur umarım
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #20
    Enduroist Üye Onur Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Onur Yılmaz
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    Gebze
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    F650GS TWIN
    Marka
    Bmw

    Standart

    Kitapçıkta 2.5 bar yazıyor, ustaya öyle söyledim ama analog gösterge çok sağlıklı çalışmıyordu. Benzincide tekrar düzelticem. Yama da daha iyi yapışır belki kimbilir

 

 
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •