Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 7 Toplam 13 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 34567891011 ... SonuncuSonuncu
61 den 70´e kadar. Toplam 128 Sayfa bulundu
  1. #61
    Enduroist Kadim Üye Engin Delipınar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Engin Delipınar
    Üyelik tarihi
    13-03-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    451
    Motosiklet
    CBF 150 ve CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Ben bu zamana kadar hiç eğitim almadım. Yaptığım yorumları bunu dikkate alarak okumanızı rica ediyorum.
    Panik frene ihtiyaç duyduğumda benim aklıma hep ilk önce frenlere basmak daha sonra debriyajı çekmek gelir. Motor frenini kullanmanın her zaman mantıklı olduğunu düşünürüm ama bu söylediklerimi çok acil durumda değil de daha sakin durumlarda kullanabildiğimi düşünüyorum.

    En az 3-4 kez önüme kedi yada araba atladığını hatırlıyorum. Bu durumlarda çok fazla panik yapıp debriyaja ve frenlere aynı anda birden basıp yeterince yavaşladıktan sonra manevra yapıp kaçtım. Ama hala nasıl o kadar fazla frenlere yüklenip düşmediğimi kestiremiyorum. Çünkü bu olayı bilinçli değil sadece refleksle yapıyorum o sırada düşmemeyi düşünemiyorum sadece fren yapıyorum.

    Anlam veremediğim ayrı bir konu ise iki frene birlikte çok fazla bastığımda sanki motor altımda sekiz çiziyo gibi hissediyorum. Bunun nedenini çok merak ediyorum.
    Not: Bu olayları yaşarken kullandığım motosikletler Ybr125 ve Cbf150'dir.

    Ersan abi bunu sen istedin. Kim bilir ne kadar yanlış şeyler yapıyorum bu fren konusunda

  2. #62
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Engin Delipınar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu zamana kadar hiç eğitim almadım. Yaptığım yorumları bunu dikkate alarak okumanızı rica ediyorum.
    Panik frene ihtiyaç duyduğumda benim aklıma hep ilk önce frenlere basmak daha sonra debriyajı çekmek gelir. Motor frenini kullanmanın her zaman mantıklı olduğunu düşünürüm ama bu söylediklerimi çok acil durumda değil de daha sakin durumlarda kullanabildiğimi düşünüyorum.

    En az 3-4 kez önüme kedi yada araba atladığını hatırlıyorum. Bu durumlarda çok fazla panik yapıp debriyaja ve frenlere aynı anda birden basıp yeterince yavaşladıktan sonra manevra yapıp kaçtım. Ama hala nasıl o kadar fazla frenlere yüklenip düşmediğimi kestiremiyorum. Çünkü bu olayı bilinçli değil sadece refleksle yapıyorum o sırada düşmemeyi düşünemiyorum sadece fren yapıyorum.

    Anlam veremediğim ayrı bir konu ise iki frene birlikte çok fazla bastığımda sanki motor altımda sekiz çiziyo gibi hissediyorum. Bunun nedenini çok merak ediyorum.
    Not: Bu olayları yaşarken kullandığım motosikletler Ybr125 ve Cbf150'dir.

    Ersan abi bunu sen istedin. Kim bilir ne kadar yanlış şeyler yapıyorum bu fren konusunda

    Yok yok. İyi ki yazdın. İnanki buradaki onlarca arkadaşın sesi oldun. Cesaretini tebrik ediyorum. Ayrıca çok da yanlış yapmıyorsun. Biraz daha cevap gelsin varmak istediğim noktayı açıklayacağım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  3. #63
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Hadi gençler yazılı sözlü cevaplar gelmezse Ersan hoca kanaat notunu kullanacak ona göre, Hakkı abi yine döktürmüş incileri.
    Yahu niye bu durma mesafesi ile hesapları ortaya attınız allahaşkına, ben ne güzel bir düzen tutturdum gidiyordum kendi halimde şimdi karakaplı defteri çıkarıp gözümü korkuttunuz bu kadar mesafe mi gerekiyormuş durmak için breh anasını. Şimdi fren yaparken hep aklıma gelecek neydi formül yaaa... pisagor teoremi gibi.

    90 ÷ 10 = 9, 9×9=81, 81÷2=40,5 Aga 2 saniyede ben Görme - Algılama - Uygulama mı yapacağım yoksa verdiğin formülü mü hesaplayacağım, ben kabiliyetsiz adamım sakız çiğnerken gaz çıkarmasını bile beceremem. Gel bunu ikiye bölelim ayağımız alışsın 90/2= 45 aramızda 4,5 metre var bu bizim lehimize bir mesafe kafamız karışmasın.
    Konu Yusuf YÜCE tarafından (25-04-2013 Saat 01:35 ) değiştirilmiştir.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  4. #64
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Yusuf YÜCE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadi gençler yazılı sözlü cevaplar gelmezse Ersan hoca kanaat notunu kullanacak ona göre, Hakkı abi yine döktürmüş incileri.
    Yahu niye bu durma mesafesi ile hesapları ortaya attınız allahaşkına, ben ne güzel bir düzen tutturdum gidiyordum kendi halimde şimdi karakaplı defteri çıkarıp gözümü korkuttunuz bu kadar mesafe mi gerekiyormuş durmak için breh anasını. Şimdi fren yaparken hep aklıma gelecek neydi formül yaaa... pisagor teoremi gibi.

    90 ÷ 10 = 9, 9×9=81, 81÷2=40,5 Aga 2 saniyede ben Görme - Algılama - Uygulama mı yapacağım yoksa verdiğin formülü mü hesaplayacağım, ben kabiliyetsiz adamım sakız çiğnerken gaz çıkarmasını bile beceremem. Gel bunu ikiye bölelim ayağımız alışsın 90/2= 45 aramızda 4,5 metre var bu bizim lehimize bir mesafe kafamız karışmasın.
    Abi. Formul amacina ulasmis bile zaten. "Bu kadar uzun mesafemi lazimmis" dedirtmek, farkindalik yaratmakti amaç. Aynen de oyle olmus. Surerken hesaplayamayiz ama aklimizin bir kenarında dursun.

    Valla Yusuf Abi cevap verme meselesine gelince, valla hayretler icindeyim. Herkes o kadar iyi surucu ki panik fren yapmiyor hic. Ya da kimse ne yaptigini düşünmeden oylesine mi motosiklete biniyor.

    Not : Bu taşta yazmayanlari gaza getirmezse ben yapacağımı biliyorum
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. #65
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Bir de ekleme yapmaliyim. Ikiye bolmek olmuyor. Durma mesafesi hizin karesi ile orantili arttigi icin hiz iki kat arttiginda mesafe dort kat artiyor. Simdilik girmeyelim bu hesaba izninle. Bu baska bir baslik konusu.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. #66
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Ersan kardeşim bizimki latife elbette bu işin teknik hesapları var, ama hiç kimsa panik fren yapmıyor demek onun iyi bir sürücü olduğunu göstermez asıl olan ihtiyaç halinde davranış psikolojisni belirlemek.
    Bir pilot 20 sene uçar hatta emekli bile olabilir hiç ihtiyaç hissetmeden; ama ihtiyaç halinde o seyir halindeki uçaktan atlayıp o manivelayı çekip uçaktan atlamak pek az pilotun başına gelir işte biz onun eğitimini vermeye çalışıyoruz.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  7. #67
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Yusuf YÜCE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ersan kardeşim bizimki latife elbette bu işin teknik hesapları var, ama hiç kimsa panik fren yapmıyor demek onun iyi bir sürücü olduğunu göstermez asıl olan ihtiyaç halinde davranış psikolojisni belirlemek.
    Bir pilot 20 sene uçar hatta emekli bile olabilir hiç ihtiyaç hissetmeden; ama ihtiyaç halinde o seyir halindeki uçaktan atlayıp o manivelayı çekip uçaktan atlamak pek az pilotun başına gelir işte biz onun eğitimini vermeye çalışıyoruz.
    Kesinlikle katılıyorum Yusuf Abi. Kimse yazmadigina göre ihtiyac duymuyorlar (!) diye sevineyim dedim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. #68
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Yaklaşık 45 yıldır motor kullanıyorum, bir iki defa bilmeden fren yaptım bedel ödedim. Teknik anlamda uyguladığım fren sistemini bir kez uyguladım hayatımı kurtardı şimdi fazladan yaşadığım günlerin sefasını sürüyorum, bir daha başıma gelmeyeceğini garanti edemem ama en azından elimde kartlarım var kullanmayı da pek istemem.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  9. #69
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Yusuf YÜCE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaklaşık 45 yıldır motor kullanıyorum, bir iki defa bilmeden fren yaptım bedel ödedim. Teknik anlamda uyguladığım fren sistemini bir kez uyguladım hayatımı kurtardı şimdi fazladan yaşadığım günlerin sefasını sürüyorum, bir daha başıma gelmeyeceğini garanti edemem ama en azından elimde kartlarım var kullanmayı da pek istemem.
    Yusuf Abi,

    Varmaya calistigim noktadan bahsediyorsun. Ya 40 yil da kendin ogreniyorsun, ya da eğitimle tecrubelerden faydalaniyorsun. Millet usenmeyip yazsa anlatacagim bunları. Hala sabrediyorum
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #70
    Enduroist Kadim Üye Armağan ÖZTÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Armağan Ozturk
    Üyelik tarihi
    11-07-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    528
    Motosiklet
    R1200 BJK Triple Black
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bugün baştan sona bütün yazılanları okudum, ben de bildiklerimi ve tecrübelerimi paylaşarak konuya dahil olayım. Motosiklet kullanımı ile ilgili birebir temel alan ve yol eğitimi aldım. Bilgilerim, okuduğum kitap ve yaklaşık 22.000 km'lik yol tecrübem ile sınırlıdır...

    Bugüne kadar panik fren yaptım mı diye geriye dönük düşündüğümde, Honda XL 700 Transalpimle bir kaç defa ABS'nin devreye girdiği durumları hatırlıyorum. Nasıl olmuştu? Ya benim bir kaç saniyelik dalgınlığım, yol kenarına bakışım ya da araçların aniden durması veya önüme çıkması şeklide olmuştu. Peki ben ne yapmıştım? Öncelikle almış olduğum eğitim esnasında hocamın (Galip TOZ) defalarca tekrar ettiği Armağan fren yaparken AMAN GİDONU DÜZ TUT, FREN YAPARKEN SAKIN AMAN SAKIN GİDONU ÇEVİRME dediğini hiç unutmuyorum...

    Olayı sırasıyla kafamda canladırdığımda:

    1. Ani fren durumunda durmayı istediğim yöne dik açıyla frene başlıyorum.

    2. Fren yapmam gerektiğini anladığım anda (diyelim saniyenin 10'da biri) durmam gereken ya da öndeki araçla yaklaşık mesafeye göre (Transalp için yazıyorum) arka freni sert ama çok çok sert değil ve aynı anda ön freni iki parmağımla sıkıyorum.

    3. Bu durumda frenle birlikte ilerlemeye devam ediyorum. İlk baktığım şey motorun kontrolü bende mi oluyor. İkincisi bu frenlemeyle istediğim şekilde durabilecek miyim diye düşünüyorum.

    4. Eğer kontrol ben de olmazsa zaten düştüm. Çok şükür bugüne kadar yaşamadım. Kontrol ben de ise ve eğer freni yeterli bulmazsam arka ve ön frene daha fazla basıyorum.

    5. Frenleme ihtiyacının şiddetine bağlı olarak aynı anda bir kaç kademe vites küçültüğümü de hatılıryorum. Eğer zaman ve durma ihtiyacı çok kısa olursa vites ile illgili bir işlem yapmaya fırsat kalmayacaktır.

    6. Yaptığımız fren yeterli olur ise tam durmaya yakın debriyaja basılabilir diye düşünüyorum.

    7. Eğer frenlemenin yeterli olmadığını hissetiğimiz ve çarpışacağımızı düşündüğümüz anda motoru sola veya sağa (yol durumuna bağlı olarak) yatırmanın en doğru hareket olacağını düşünüyorum.

    Tabi bunların hepsi 1-2 saniye içinde, şartlara bağlı olarak refleks şeklinde gelişen hareketler. Farklı senaryolara göre (yol ıslak, yaya çarpma, kaldırıma çarpma, moloz var, boş araca çarpma vb.) beyinciğin geliştireceği farklı hareketler olacaktır.

  11. Armağan ÖZTÜRK, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (26-04-2013)

 

 
Sayfa 7 Toplam 13 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 34567891011 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •