Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
21 den 30´e kadar. Toplam 32 Sayfa bulundu
  1. #21
    Enduroist Kıdemli Üye Gökhan Ağırbaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Gökhan Ağırbaş
    Üyelik tarihi
    18-11-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    389
    Motosiklet
    f650 gs piyade
    Marka
    Bmw

    Standart

    Merhaba,
    Uzun süredir, motorsuzum. Düzenli olarak otomobil kullanıyorum.
    Enduroist'i takip etmemden de tahmin edeceğiniz gibi, motosiklete karşı ilgimi yitirmiş de değilim.
    Hıncal Uluç'u bir kenara bırakalım.
    Otomobil kullandığınız veya toplu taşıma araçları kullandığınız zamanlarda, trafikte seyreden motosiklet sürücülerini gözlemliyor musunuz ?
    Sıkıntı, motosiklet kullanmanın bir disiplin işi olduğunu bilen, görerek ve düşünerek motor kullananlardan kaynaklanmıyor.
    Yılda yüzbinlerce kilometre yol yapan, motosikletli kuryelerin büyük kısmı, yollarda eğitilmiş durumda.
    Bu işi hakkıyla yapanları sürüşünden tanıyorum.
    Ancak, ucuza yük taşıyan, ucuza kuryelik yapan arkadaşlar da hiç az değil.
    Hindistan'da görülecek deve yüklü motosikletler sizin de karşınıza çıkıyordur.

    Ortada, sadece katil otomobil/minibüs/otobüs şoförlerinin de dışında, motosiklet sürücülerinden de kaynaklana ciddi bir sıkıntı var.
    Kol kırılır yen içinde kalır. Bunları göz ardı etmeden, savunma yapılmamalıdır.
    Ne yazık ki, bunlar bir bütün olarak motosiklete ve motosiklet camiasının da siciline (hak etmese de) yazılıyor.

    Motosiklet, öncelikle ekonomik bir ulaşım aracı.
    Piyasada, oldukça ekonomik fiyatlara motosiklet edinilebiliyor.
    5-10 Tl benzin koyarak, bandocu kaskı kalitesinde bir şey kafaya takılarak trafiğe çıkılabiliyor.
    Motosiklet ve motosiklet ekipmanlarının önemli bir kısmının ithalatına izin verilmeyecek kadar kalitesiz olduğunu teslim etmek lazım.
    Layıkıyla frenleri kontrol edilse, trafikten ne kadar motor çekilmesi gerekir sizce ?

    size tanıdık gelecek bir örnek vereyim.
    İstanbul'a bu yıl iki gün kar yağdı. Yerde kar varken, çinçon scooter üzerinde iki kişi kaya kaya trafiğe çıkmıştı.
    Acaba ne zaman devrilecek ? ayağındaki köselemsi ayakkabı kayarsa bu motoru kim tutar diye dişlerimi sıkmıştım.

    Köyde eşekle gider gibi motora yan oturup sigarasını tüttürenleri, muhabbet edenleri, kendisinin de bir araç olduğunu fark bilmeden, istediği yerden trafiğe katılıp, istediği yerden çıkanları Siz de görmüyor musunuz ?

    Ben bir okulun bahçesi etrafında tur atarak ehliyet almıştım. Şimdi, yolda 1-2 kilometre motor sürdürerek ehliyet veriyorlar sanırım.
    Enduroistte tartışılan güvenli sürüş konuları, Sizce trafikte motor kullanan arkadaşların ne kadarı tarafından (bilinmekten, uygulanmaktan bahsetmeyelim) duyulmuştur ?

    Bir disiplin dahilinde,
    bilinçle,
    uygun ekipman ve
    motosiklet ile trafiğe çıkanları; motosikletle trafiğe çıkanlara oranlarsak Sizce nasıl bir sonuç çıkar ?

    Seveni olmayan Hıncal Uluç'u geçin bir kalem. Motosiklet ve motosikletlilere karşı ön yargıyı nelerin beslediğine bakalım.

    selamlar,
    Kafasına kuş s.çtığı zaman şans oyunu oynayanlar, ağzına s.çan liderin peşinden ayrılmaz"

  2. Gökhan Ağırbaş güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (18-04-2014),Oğuzhan Sarıtaş (23-04-2014)

  3. #22
    Enduroist Katılımcı Üye Yalım Erkmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    YALIM ERKMEN
    Üyelik tarihi
    23-08-2011
    Bulunduğu yer
    ISTANBUL
    Mesajlar
    178
    Motosiklet
    VFR800X
    Marka
    Honda

    Standart

    Devlet paket servisi yapan firmalara bir düzenleme getirmeli.
    Geçen sene topcaseleri ile ilgili proje çıkartıp ruhsata işlenmesi gibi bir yaptirim düşünülüyordu.
    Sanırım hayata geçmedi o. Bence mantıklıydı. Kuş kadar scooter'in arkasında koccca bir pizza top case' i mantıklı değil,hem motor dengesi bakımından hem de
    trafikte sağa sola çarpabileceğinden. Özel motorlar da makul olmayan topcase ler takmamalı.
    30 dakikada teslim işine de firma sahipleri ile konuşup son verilmesi lazım.
    Evindeki adam 10 dk erken pizzasına kavuşacak diye insan hayatı tehlikeye atılmamalı.
    Ya da firma motor sürücüsünün başına gelebilecek olaylardan, ya da 3.şahısları uğratabileceği zararlardan maddi manevi %100 sorumlu olmalı.

  4. #23
    Enduroist Katılımcı Üye
    Isim
    kaan k
    Üyelik tarihi
    02-01-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    198
    Motosiklet
    Thruxton
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Yalım Erkmen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devlet paket servisi yapan firmalara bir düzenleme getirmeli.
    Geçen sene topcaseleri ile ilgili proje çıkartıp ruhsata işlenmesi gibi bir yaptirim düşünülüyordu.
    Sanırım hayata geçmedi o. Bence mantıklıydı. Kuş kadar scooter'in arkasında koccca bir pizza top case' i mantıklı değil,hem motor dengesi bakımından hem de
    trafikte sağa sola çarpabileceğinden. Özel motorlar da makul olmayan topcase ler takmamalı.
    30 dakikada teslim işine de firma sahipleri ile konuşup son verilmesi lazım.
    Evindeki adam 10 dk erken pizzasına kavuşacak diye insan hayatı tehlikeye atılmamalı.
    Ya da firma motor sürücüsünün başına gelebilecek olaylardan, ya da 3.şahısları uğratabileceği zararlardan maddi manevi %100 sorumlu olmalı.
    Yalım bey, paket servis ile ilgili bir önceki sayfada yazmış olduğum açıklamaya bir göz atmanızı öneririm.

  5. #24
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Yalım bey, 30 dk konusunu yukarıda bir arkadaş çok güzel açıkladı.
    Kullanım tarzlarının sebebi 30 dk kuralı değil, zihniyet ve denetimsizlik.

  6. #25
    Enduroist Katılımcı Üye İsmail Çiçek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ismail çiçek
    Üyelik tarihi
    10-05-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    178
    Motosiklet
    Dominar 400
    Marka
    Diger

    Standart

    Yorumların tamamı özeleştiri olmuş buda motorsiklet kullanıcıların bilinçli kullanıcılar olduğunun gösterir.

    Gerek Hıncal Uluç gerekse yorum yapan arkadaşlar hep kuralları anlatmışlar buna benzer onlarcasını bende sıralayabilirim.

    Peki biz motora niye biniyoruz? Gezilere katılmak, Kampları gitmek işin eğlenceli yanı.

    Ama bu işi İstanbul trafiginde ulaşım olarak kullananlar ne yapacak? Sıkışan trafikte aralardan gitmessen, Bazen emniyet şeridinden kaçamak yapmassan, Tıkanan trafikte yayaları rahatsız etmeden kaldırıma çıkmassan, Yaya geçişlerinden kimseyi rahatsız etmeden (Hıncalı ezmeden ) geçmessen, Park yeri bulamadığımızda kaldırıma yada benzeri yerlere koymassan niye motora binelim.

    Sonuç olarak motorsiklet kullanmak için özel haklarımız yok.
    Bize ne oto parklarda park yeri ayrılmış ne üçretli geçislerde / yollarda avantajlı yok vergi dersen sonuna kadar alıyorlar ve üstelik egzoz emisyon salınımı çevre için avantajlıyken hiç bir destek yok.
    O zaman arabayla gelir giderim kışın soğukta üşümem yağmurda ıslanmam yazın klimalı aracımda serin serin gider gelirim. Ölüm tehlikemide aza indirmişte olurum.

    Nasrettin hocanın hesabı hırsızın hiçmi suçu yok.
    İsmail Çiçek
    A rh +
    0532 640 38 45
    Beylikdüzü / istanbul

    Hayat; Aldığım nefesten ibaret değil, Hayat; Nefesinizin kesildiği anların toplamıdır.

  7. İsmail Çiçek güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Oğuzhan Sarıtaş (23-04-2014),Osman Somuncu (19-04-2014)

  8. #26
    Ordinaryus Enduroist İbrahim DEĞERLİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    İbrahim DEĞERLİ
    Üyelik tarihi
    17-04-2013
    Bulunduğu yer
    Sakarya
    Mesajlar
    1,351
    Motosiklet
    CRF1000L Afrika Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Hrerşeyden önce araç sürücüsü de, motosiklet sürücüsü de, yaya da birbirilerine karşı saygılı olması gerekir. Toplum olarak saygılı olmayı öğrenirsek bu sorunlar zaten olmaz. Öyle bir Türkiye olacak mı acaba? :-(
    ----------------------------------------
    Yok Öyle 3 Aşağı 5 Yukarı
    1 Aşağı 2,3,4,5,6 Yukarı

  9. İbrahim DEĞERLİ güzel mesajın için 3 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (20-04-2014),Kaan Kerci (19-04-2014),Osman Somuncu (20-04-2014)

  10. #27
    Ordinaryus Enduroist ASIM DEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASIM DEMİR
    Üyelik tarihi
    09-08-2009
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,480
    Motosiklet
    BURGMAN 650 EXECUTİVE
    Marka
    Suzuki

    Standart

    bence hepimiz biraz sabır göstermek zorundayız.çünki bu ülkenin kuraları hep aynı hiç değişmiyor.

  11. ASIM DEMİR güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Can Ekin (20-04-2014),Kaan Kerci (19-04-2014)

  12. #28
    Ordinaryus Enduroist Engin Öksüz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ENGİN ÖKSÜZ
    Üyelik tarihi
    16-08-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,097
    Motosiklet
    R 1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bacaklarımızın arasında hararetli bir motor ve üzerimizde korumalı kalın kıyafetler var ok motorcu gitmek ister ama bu bir sebep olamaz... Terlememek için kural çiğnenemez ... Nişantaşında asfaltı kullanan motor görmek imkansızdır hergün akşam trafiğinde 1.köprüde emniyet şeridinde 50 km hızla giderken arkanıza dayanıp korna sellektör çekil kenara acemi diyeyerek yol isteyen ve hatta bazen yolda istemeden çaktırmadan sizinle rüfujun arasına giren..... o kadar çoğaltabilirizki bu örnekleri trafik sıkışınca kaldırıma çıkmışlığımda vardır eskilerden ancak motorsiklet kullanmak bu değilmiş ben eşşekliğimin farkına vardım şimdilerde rotamı değişiyorum insanların üzerine sürebilme özgürlüğü değildir motor sürmek "bizi trafikte araç yerine koymuyorlar" demek kolay sen kendini araç yerine koyup asfalt kullanacağına kaldırımı kullanırsan kimin seni araçtan saymasını beklersinki

  13. Engin Öksüz güzel mesajın için 8 üye sana teşekkür etti :

    Berkay İnal (19-04-2014),Can Ekin (20-04-2014),Ersan ÖZYURT (19-04-2014),Faruk Ortaç (19-04-2014),harun solmaz (19-04-2014),Kaan Kerci (19-04-2014),Osman Somuncu (20-04-2014),sinan karagöz (20-04-2014)

  14. #29
    Enduroist Katılımcı Üye İsmail Çiçek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ismail çiçek
    Üyelik tarihi
    10-05-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    178
    Motosiklet
    Dominar 400
    Marka
    Diger

    Standart HINCAL YARDIM İSTİYOR

    Motosiklet teröristleri ve motosiklet âşıkları!.

    İstanbul'daki motosiklet terörü üzerine yazdım. Yazmaya da devam edeceğim.. Ta ki, bu kentin Valisi, Emniyet Müdürü ve Belediye Başkanı İstanbul insanının kaderine terk edilmiş zavallılar olmadıklarını anlayana ve atanarak, ya da seçilerek geldikleri makamların görev ve sorumluluklarını yerine getirmeyi öğrenene kadar..
    Kurye motorları ile başlayan ölümcül rezillik, konu ile ilgilenen tek makam çıkmayınca, trafik polisleri gözlerinin önünde katledilen kurallara bile seyirci kalınca, İstanbul'da "Motosikletler trafik kurallarına tabi değildir" gibi bir uygulama oluştu. Ters yolda gidiyorlar, kaldırımları kullanıyorlar, yaya geçitlerinden insanlar gibi geçerken yürüyenlerin üzerine motor sürüyorlar, kırmızı, yeşil dinlemiyorlar, yoğun trafikli ana caddeler, hızlı akan otobanlarda durmadan slalom yaparak, trafiği tehlikeye sokuyor, ölümcül kazalara sebep oluyorlar.
    Bu konuda kaç yazı yazdım bilemem. Çözümler de önerdim.. Kimseden, hiç kimseden "Gık" çıkmadı. Durum azarak, korkunçlaşarak devam etti. Bugün İstanbul sokakları motor terörüne teslim..
    Artık sadece kurye motorları değil, normal motor kullananlar da birer ikişer, "Madem aldıran yok, biz de" demeye başladılar ki, bunlar ikiye ayrılıyor. Motor müthiş zevkli bir spordur. İşe gidip gelirken ve tatil günlerinde spor keyfi yaşamak isteyenler.
    Bunlar motorlarını canları gibi severler, aralarında kulüpler oluştururlar.
    Bazıları Amerika'daki Hell Angels gibi, toplumun başına sorun da olurlar ama, dehşetengiz görünümlerine rağmen, aslında iyi insanlardır. merika'da böyle bir gurupla tanıştım, bilirim. Filmlerde de görmüşsünüzdür zaten..
    İkinci gurup İstanbul'un trafiği, durmadan gökdelen ve AVM izni verilirken tek metre yol yapılmadığı için giderek yavaşlamayı da geçtik, "Durma" noktasına gelirken, çareyi motorda bulanlar..
    Ne kadar uygar, ne kadar sosyal, ne kadar başkalarının haklarına saygılı olursanız olun, bu ülkede kuralların sadece uygar vatandaşlara ceza verip, uyanıkları ödüllendirmek işine yaradığını görünce, bir gün beyninizin son kontrol noktası da atıyor. "Bir ben mi gerzeğim, bu memleketi bir ben mi kurtaracağım" diyor ve siz de başlıyorsunuz, keyfinizin istediğini yapmaya..
    Kuryelere bu kadar, ama bu kadar yüz verilince, her türlü rezilliği hem de polislerin önünde yapmalarına göz yumulunca, kurye olmayan motosikletlilerin de onlara uymaya başladıkları görülür oldu..
    Onu da yazdım..
    ..Ve de kıyamet koptu. Biliyordum kopacağını.. Bu ülkede sistem "Bana dokunmayan yılan bin yaşasın" üzerine kuruludur.
    Kurye motorları ile uğraşırken, bir motosikletli destek olmadı. Dedim ya tersine onlara benzemeye başladılar.. Bunu yazınca "Vay sen bizi kuryelerle nasıl karıştırırsın?.."
    Bu ülkede binlerce taksi şoförü var.. Yüzde 90'ı pırlanta gibi adam. Adam gibi adam.. Ama yüzde onu, her türlü rezilliği yapan "Uyanık" takımından.. Bu bir avuç şoför yüzünden Türkiye'de "Taksici milleti" diye bir terim üremiştir.
    Bu ülkede binlerce minibüs şoförü var. Onların da çoğu, tertemiz insanlar.. Ama bir avucu, bir müşteri için ölümcül kazayı göze alan, her türlü kuralı ihlal eden, içeriye iki misli yolcu dolduran pislik. Bu bir avuç pislik yüzünden minibüsçülerin de adı çıkmıştır. Yalan mı?.
    O zaman, bu rezil taksiciler, bu pislik minibüsçülerle en fazla mücadele etmeleri gerekenler, onların yüzünden adı kötüye çıkanlar değil mi?. Taksi, minibüs dernekleri değil mi?.
    İlk cezayı onlar verseler, kötülerin yanında, iyiler de damgalanır mı?.
    Bize niye "Gazeteci milleti" diyorlar, sanıyorsunuz?.
    Motosiklette de durumun ayni olduğunu yazdım. Ama dedim ya, bunlara aldıran yok.. Döşenmişler mailleri.. Bekliyordum zaten. Biz böyleyiz ya.. Şöyle baktım.. İki tanesini ayırdım..
    Birisi Çağatay Dündar.. Türkiye düzeyinde bir motor kulübünün başkanı. "Kulübün amacı motosiklet sürücülerinin koruyucu ekipmanlarla trafik kurallarına uyarak güvenli ve toplu sürüş düzenini öğrenmeleridir" diyor.
    Öteki Tolga Çakılcıoğlu.. 30 yıldır motosiklet kullanıyor.. Lisanslı motosiklet hakemi. 41 Motosiklet kulübünden oluşan bir platformun da yöneticisi..
    Çağatay da, Tolga da yazımı fena halde eleştiriyorlar. Tolga "Talihsiz ve bilinçsiz bir yazı" diyor.. Desin. Mesele benim eleştirilmem değil.. İfade özgürlüğü var. Ben yazdım fikrimi. Onlar da yazacaklar tabii.. Ama mesele, asıl mesele, çözüm..
    Bu kulüpler, bu platformların yöneticileri ile çözüm üretebiliriz..
    Bu kulüp ve platform yöneticileri, İstanbul'un atanmış ve seçilmiş yetkililerine, motosiklet terörü yaratan ve kendi isimlerine de gölge düşürenlerle savaşmak görevlerini hatırlatabilirler. Ben 40 yazı yazdım.. İşte bir daha yazıyorum. İstanbul Valisi de, İstanbul Emniyet Müdürü de, İstanbul Belediye Başkanı da tınmadı..
    Çözüm önerdim..
    "Kurye çocuklara trafik cezası yazmakla sorunu çözemezsiniz. Onlar zavallı insanlar. Evlerine üç kuruş fasulye parası götürmek için acımasız patronların kurbanı oluyorlar" dedim.
    Pizzacı "Sipariş 20 dakikada gelmezse bedava" diye ilan veriyor. Hadi yetiştirmesin bakalım zavallı kurye.. Sözleşmesi yok, sigortası yok, vergisi yok.. Aldığı bahşişle yaşıyor. Malı iki kere yetiştirmesin kovuluyor. Çünkü sırada bekleyen yüzlercesi var. O zaman kuryeci, kaldırımdan da gidiyor, yaya geçidinde insanların arasına da dalıyor kırmızı, ters yol falan da tanımıyor..
    Dedim ki, "Kuryeye cezayı yazın, yazın ama bir de yönetmelik çıkarsın Belediye.. Kuryeleri üç kez ceza yiyen iş yerleri, 3 gün kapatılsın. Tekrarında bir hafta, tekrarında bir ay kapatılsın. Görün bakalım, muma döner mi kuryeler, dönmez mi?.
    Bunu yapmak atla deve değil. İstanbul Valisi ile Belediye Başkanı bir araya gelsin. 15 dakikada biter.. Ama bir araya gelmeleri için o valinin, o belediye başkanının önce "Biz İstanbul'un sahipleriyiz" bilincine gelmeleri lazım.
    Var mı bu bilinç?. Yok?..
    Ankara'dan emirle geliyor "Bilinçleri" çünkü..
    Aczimi itiraf ediyorum. Yazdım, çözüm önerdim. Daha Sabah gazetesinin önündeki kendi yaya geçidimin olduğu kavşağın "Ölüm kavşağı" olmasını önleyemedim. İstanbul Emniyet Müdürü, aylardır burda önlem almamakta inat ediyor. Adım gibi biliyorum. Bana inat ediyor..
    Muhtemelen de valinin emri ile böyle davranıyor.. Bir gün feci bir kaza olacak, biri ölecek.. O zaman savcıların önüne bu "Uyarı" yazılarını koyacağım, gerçek sorumluları sorgulamaları için.. Tabii ölen ben değilsem..
    Şimdi bu motosikletlerini canları gibi seven ve kulüp yöneticisi pozisyonunda olan arkadaşlara bir önerim var..
    Bana yazmaya, sövmeye devam edin. İçiniz rahatlasın tamam.. Ama bir yandan da, bu sizin de adınızı çıkaran kitle ile savaşıma destek olun..
    İstanbul'da yaşayan insanların haklarının, düzenlerinin ve sağlıklarının sorumlusu olması durumunda iken, kıllarını kıpırdatmayan, valiye, emniyet müdürüne ve belediye başkanına da bir selam çakın.. Birer mesaj da onlara yollayın.. Yollayın ki, bu kurye rezilliğini önlemenin kendi asli görevleri olduğunu hatırlarlar belki o zaman.. Belki o zaman bir 15 dakikalık zahmete girer, çözüm için gerekli ortak kararları alırlar ve uygulamaya koyarlar..
    Olayı kişiselleştirmek, bir tıkla bin küfür yollamak kolay. Onu yapıyorsunuz zaten.. Ama bir de toplumsal düşünün. Bir toplum yarasına çözüm nasıl gelir onu düşünün. Benim önerimden daha iyisi aklınıza geliyorsa, bizahmet onu da yazın..
    Mesele birine söverek ve sövme mesajını eşe dosta yollayıp "Adamın canına okudum" diye hava atmak, iç rahatlatmakla bitmiyor.. Mesele, çözüm üretilince bitiyor..
    Çözüme bir motosikletçi olarak ne kadar katkıda bulunduğunuzu, bana değil, kendi kendinize söyleyebilir misiniz, aynanın önünde yüzünüze bakarak!..
    ..Ve şimdi, yardıma var mısınız?.
    İsmail Çiçek
    A rh +
    0532 640 38 45
    Beylikdüzü / istanbul

    Hayat; Aldığım nefesten ibaret değil, Hayat; Nefesinizin kesildiği anların toplamıdır.

  15. #30
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Tam da düşündüğüm gibi..
    Yazdıklarının tümü "gerçek"

 

 
Sayfa 3 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •