Merhaba,
Uzun süredir, motorsuzum. Düzenli olarak otomobil kullanıyorum.
Enduroist'i takip etmemden de tahmin edeceğiniz gibi, motosiklete karşı ilgimi yitirmiş de değilim.
Hıncal Uluç'u bir kenara bırakalım.
Otomobil kullandığınız veya toplu taşıma araçları kullandığınız zamanlarda, trafikte seyreden motosiklet sürücülerini gözlemliyor musunuz ?
Sıkıntı, motosiklet kullanmanın bir disiplin işi olduğunu bilen, görerek ve düşünerek motor kullananlardan kaynaklanmıyor.
Yılda yüzbinlerce kilometre yol yapan, motosikletli kuryelerin büyük kısmı, yollarda eğitilmiş durumda.
Bu işi hakkıyla yapanları sürüşünden tanıyorum.
Ancak, ucuza yük taşıyan, ucuza kuryelik yapan arkadaşlar da hiç az değil.
Hindistan'da görülecek deve yüklü motosikletler sizin de karşınıza çıkıyordur.
Ortada, sadece katil otomobil/minibüs/otobüs şoförlerinin de dışında, motosiklet sürücülerinden de kaynaklana ciddi bir sıkıntı var.
Kol kırılır yen içinde kalır. Bunları göz ardı etmeden, savunma yapılmamalıdır.
Ne yazık ki, bunlar bir bütün olarak motosiklete ve motosiklet camiasının da siciline (hak etmese de) yazılıyor.
Motosiklet, öncelikle ekonomik bir ulaşım aracı.
Piyasada, oldukça ekonomik fiyatlara motosiklet edinilebiliyor.
5-10 Tl benzin koyarak, bandocu kaskı kalitesinde bir şey kafaya takılarak trafiğe çıkılabiliyor.
Motosiklet ve motosiklet ekipmanlarının önemli bir kısmının ithalatına izin verilmeyecek kadar kalitesiz olduğunu teslim etmek lazım.
Layıkıyla frenleri kontrol edilse, trafikten ne kadar motor çekilmesi gerekir sizce ?
size tanıdık gelecek bir örnek vereyim.
İstanbul'a bu yıl iki gün kar yağdı. Yerde kar varken, çinçon scooter üzerinde iki kişi kaya kaya trafiğe çıkmıştı.
Acaba ne zaman devrilecek ? ayağındaki köselemsi ayakkabı kayarsa bu motoru kim tutar diye dişlerimi sıkmıştım.
Köyde eşekle gider gibi motora yan oturup sigarasını tüttürenleri, muhabbet edenleri, kendisinin de bir araç olduğunu fark bilmeden, istediği yerden trafiğe katılıp, istediği yerden çıkanları Siz de görmüyor musunuz ?
Ben bir okulun bahçesi etrafında tur atarak ehliyet almıştım. Şimdi, yolda 1-2 kilometre motor sürdürerek ehliyet veriyorlar sanırım.
Enduroistte tartışılan güvenli sürüş konuları, Sizce trafikte motor kullanan arkadaşların ne kadarı tarafından (bilinmekten, uygulanmaktan bahsetmeyelim) duyulmuştur ?
Bir disiplin dahilinde,
bilinçle,
uygun ekipman ve
motosiklet ile trafiğe çıkanları; motosikletle trafiğe çıkanlara oranlarsak Sizce nasıl bir sonuç çıkar ?
Seveni olmayan Hıncal Uluç'u geçin bir kalem. Motosiklet ve motosikletlilere karşı ön yargıyı nelerin beslediğine bakalım.
selamlar,