Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 7 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 34567
61 den 65´e kadar. Toplam 65 Sayfa bulundu
  1. #61
    Enduroist Kadim Üye Eser Kara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Eser Kara
    Üyelik tarihi
    12-03-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    903
    Motosiklet
    F800 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Yavuz Yücel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eğitim ve disiplin hayatın olmazsa olmazıdır. Enduroist ve BursaEnduro'da en az bir teorik+pratik kurs görenlerinin oranını merak ediyorum. Hoca pozisyonunda olanlar hariç sertifikalı sayısını da merak ediyorum. Sizlerin bu forumlarda paylaştıkları yazılar, videolar da eğitim değil midir? Benzeri forumlara üye olmanın amacı nedir? Başta Ersan hocam olmak üzere tecrübeli arkadaşların, hocaların paylaşımları, tavsiyeleri müthiş faydalı. Ayrıca internette çok güzel videolar mevcut. Maalesef Cuma, Cumartesi günleri yapılan mesleki kurslara bile İnegöldeki bir doktor olarak katılım zor oluyor��...
    Yavuz Bey öncelikle foruma katılımınız için kendi adıma çok teşekkür ederim. Zamanınız olmadığı için eğitim alamamanızı anlıyorum. Bunu gerçekleştiremediğiniz için forumlarda bu konular üzerine kendinizi geliştirmek istediğinizi de anlıyorum. Ancak forumdaki eğitimli ve özellikle sertifikalı kullanıcı sayısını neden merak ettiniz onu hiç anlamadım? Ne yazık ki bu sayı istediğimiz düzeyde değil ancak Enduroist özelinde bakarsak diğer motosiklet kulüplerine nazaran açık ara öndedir bu konuda hiç tereddütüm yok.

    Öğrenme yöntemiyle ilgili seçiminize ilişkin de birşeyler yazmak istiyorum. Muhakkak ki çeşitli kaynakları araştırmak, kendi tecrübelerinize göre irdelemek ve teorik bilgilerinize bilgi katmak gelişim sürecinde çok önemlidir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için teoride öğrendiklerinizi pratik yaparak geliştirmek zorundasınız ki öğrenme tamamlansın. Öğrencilerimize teorik bilgileri verdikten sonra pratik olarak uygulamalarını görmek isteriz ki yanlış anlaşılmış olabilecek bilgileri, kötü alışkanlıklar haline gelmeden önleyelim. Sistem ve motosiklet hakimiyetindeki teorik bilgi ve teknikleri doğru şekilde uygulayarak, ki bunu konu başlığının aksine normal sürüşünüzden daha düşük süratlerde sürmenizi isteyerek yapıyoruz, defalarca tekrar ederek refleks haline getirebilesiniz.

    Almış olduğunuz bilgilerin tümünün doğru olduğuna eminseniz ki bence bahsettiğiniz kaynaklardan bunu bulmak çok ama çok zor, kendinizi "Bilinçsiz - Yetersiz" seviyesinden "Bilinçli - Yetersiz" seviyesine çıkarabilirsiniz. Bu kısımdan "Bilinçli - Yeterli" seviyesine geçişin en güvenli, doğru, çabuk ve etkin yöntemi bir eğitmen gözetiminde gerçekleşenidir. Eğitmenler olarak bizim rolümüz öğrencilerimizi "Bilinçli - Yeterli" seviyesine getirebilmektir. Sonrasındaysa öğrenciye kalan "Bilinçli - Yeterli" seviyesinden, "Bilinçsiz - Yeterli" seviyesine geçiştir. Bu geçiş edinilmiş olan bilgilerin, bilinçsiz bir şekilde yani refleksle sürüşe yansıtılmasıdır. Ersan'ın bahsetmiş olduğu, eğitmenlerin balık tutmanın yolunu gösterdiği, balık tutmanın ise tamamen size kaldığı kısım burasıdır.

    Bizim amacımız sizin farkındalığınızı arttırmak, yani bir şeyleri fark etmenizi sağlamak. Bilmediğiniz bir konuyu, araştırarak farkındalığınızı arttıramazsınız. Nedeni neyi araştırmanız gerektiğini bilmemektir. Bu ancak şans eseri, o forumda bu forumda, o videoda bu videoda denk geldiğinizde doğru ya da yanlış şekilde öğrenebileceğiniz bir durumdur. Yani kısaca şansa bağlıdır. Biz de belirli bir müfredat ve kurallara bağlı kalarak, hangi bilginin ne zaman aktarılacağını kademe kademe vererek öğrencilerimizin sürüşlerine güvenlikten ödün vermeden değer katmaya çalışıyoruz. Belki duymuşsunuzdur, havacılıkta her kural kanla yazılmıştır derler. Uçak gibi, tüm ulaşım araçları arasında açık ara en güvenli bir ulaşım aracının bile kuralları kanla yazılıyorsa, motosikleti varın siz düşünün. Motosiklet Yol Sanatı' nın motosiklet kullanıcılarına aşılamaya çalıştığı Sistem ve kurallar bütünü de inanın kanla yazılmıştır. Bunları kendiniz tecrübe ederek, sağdan soldan doğruluğundan emin olmadığınız bilgileri yanlış ya da doğru şekilde uygulayarak, en sonda tecrübe etmeniz gereken bilgiyi en başta yapmaya kalkışarak tecrübelenmek tamamen sizin seçiminizdir, saygı duyarım. Keyif dolu, tatsızlıklardan uzak, uzun yıllar boyunca motosikletinize güvenle binmenizi tüm kalbimle dilerim.

    Mesajımı tamamlarken yol gösterilmeli diye yazdığınızı gördüm, ben o yolu size gösterdiğimi düşünüyordum?

    Eğitmen sıfatıyla bunları yazmak gücüme gidiyor, zorla eğitim aldırmaya çalışıp bundan nemalanıyormuşum izlenimi uyandırıyor gibi hissediyorum ama niyetim katiyen o değil. Bu hissiyat nedeniyle, kendimi tutabildiğim ölçüde daha fazla yazmamaya karar verdim.

  2. Eser Kara güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (15-01-2016),Ali KORKMAZ (15-01-2016),alper ozbas (15-01-2016),Yavuz Yücel (15-01-2016)

  3. #62
    Enduroist Katılımcı Üye Yavuz Yücel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yavuz Yücel
    Üyelik tarihi
    03-08-2015
    Bulunduğu yer
    İnegöl
    Mesajlar
    189
    Motosiklet
    R1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    Cevap yazan arkadaşlara teşekkürler. Atışma için değil, meram anlatma için yazdım ve Eser hocamdan gerekli sinyali aldım; benim gibi ihtiyacın farkında olan diğer kişileri bulabilirsem, motorumu da satmazsam, temasa geçeceğim. Forumda u kısmı okuyanlara da yol göstereceğini sanıyorum. Enduroda yeniyim, ancak 2 tekerde hiç yeni sayılmam, mamafih kemik ve ehliyet yaşım da pek genç değil. Epeydir de enduro ile ilgili 3 siteye takılıyorum, halen okuyan biri olarak fikrim aynı, eğitim ancak ölünce biter, tecrübenin sonu yoktur vesselam..

  4. Yavuz Yücel güzel mesajın için 4 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (15-01-2016),Arif Oral Unal (15-01-2016),Ersan ÖZYURT (15-01-2016),Eser Kara (15-01-2016)

  5. #63
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Yavuz Yücel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevap yazan arkadaşlara teşekkürler. Atışma için değil, meram anlatma için yazdım ve Eser hocamdan gerekli sinyali aldım; benim gibi ihtiyacın farkında olan diğer kişileri bulabilirsem, motorumu da satmazsam, temasa geçeceğim. Forumda u kısmı okuyanlara da yol göstereceğini sanıyorum. Enduroda yeniyim, ancak 2 tekerde hiç yeni sayılmam, mamafih kemik ve ehliyet yaşım da pek genç değil. Epeydir de enduro ile ilgili 3 siteye takılıyorum, halen okuyan biri olarak fikrim aynı, eğitim ancak ölünce biter, tecrübenin sonu yoktur vesselam..
    Boşuna koordinatör olmadım. Siz yeterki niyetlenin mutlaka bir düzenleme yapılmasını sağlarım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. #64
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Bu arada çokuzaklarda bir uyarı geldi, bir efsanenin ismini yanlış yazmak gafletinde bulunmuşum. Kızdı kendisi...

    Şaka bir yana sevgili Dostum Levent KULAÇOĞLU Hocam uyardı.

    John TAYLOR olarak yazdığım ismin doğrusu Jon TAYLOR olmalı. Hatta tam olarak, "Jonathan Kent TAYLOR" olmalı. Gıyabında Jon TAYLOR üstadımızdan özür diliyor, bu hatadan dönememi sağladığı için de Levent HOCAM'a teşekkür ediyorum.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Levent KULAÇOĞLU (15-01-2016)

  8. #65
    Enduroist Üye Levent KULAÇOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Levent KULAÇOĞLU
    Üyelik tarihi
    06-02-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    6
    Motosiklet
    Tiger 1200 Explorer
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada çokuzaklarda bir uyarı geldi, bir efsanenin ismini yanlış yazmak gafletinde bulunmuşum. Kızdı kendisi...

    Şaka bir yana sevgili Dostum Levent KULAÇOĞLU Hocam uyardı.

    John TAYLOR olarak yazdığım ismin doğrusu Jon TAYLOR olmalı. Hatta tam olarak, "Jonathan Kent TAYLOR" olmalı. Gıyabında Jon TAYLOR üstadımızdan özür diliyor, bu hatadan dönememi sağladığı için de Levent HOCAM'a teşekkür ediyorum.
    Anlaşılan bana cevap hakkı doğmuş
    Epeyce yazılmış çizilmiş, beyin fırtınası yapılmış maşallah...Öncelikle sevgili dostum, kardeşim Ersan ÖZYURT'u müthiş "TEORİ" bilgisi için bir kez daha tebrik ediyorum...
    Her ne kadar Eser Hocam ziyadesiyle belirtmiş olsa da, 1-2 noktaya özellikle vurgu yapmak isterim - kaldı ki bu konunun da başlığı olmuş zaten

    HIZ YA DA HIZIN TANIMI NEDİR?
    Bir sürücüye (motosiklet, araç, kamyon vs. sürücüsü hiç farketmez) "Hız nedir?" diye sorduğunuz zaman, herkesten farklı cevaplar alırsınız. Doğru cevap: "Değişir" (Jon TAYLOR'un deyimiyle "it depends"). Kime göre? Neye göre? Nereye göre? Koşullar neler? Hava şartları ne? Yol koşulları neler? Nasıl bir yol? vs.vs. istediğiniz kadar bunu uzatabilirsiniz.

    Şu hiç unutulmamalıdır ki; sürücü ANCAK kendi limitleri, becerileri, kavrayışı ölçüsünde hızlıdır!! Becerisini, limitlerini, kavrayışını bilmediğiniz bir sürücüye "HIZDAN" bahsederseniz, o sürücüyü tehlikeye sokarsınız.

    Eğitimlerde, Gözlemci sürücüyü HIZ ODAKLI olarak değerlendirmez, sürücü HIZLI MI diye bakmaz, virajı HIZLI DÖNÜYOR MU diye bakmaz!! (IAM ve RoSPA testlerinin performansı ise ayrı bir konudur, içerik yine HIZ/HIZLI olmak değildir ama İLERİ SÜRÜCÜ/ADVANCED RIDER olmaktır!)
    Eğitimlerde, Gözlemci öğrenciyi/sürücüyü HIZ anlamında 2 kriter ile değerlendirir:
    1. Hızlanma duygusu/algısı (Acceleration Sense)
    2. İlerleme/Çabukluk (Progress)

    Her iki kriterin de HIZ ile ya da HIZLI OLMAK ile alakası yoktur. Önemli olan GAZ KONTROLÜ, GAZ KOLUNUN DOĞRU KULLANIMI (doğru zamanda gaz açma/kapama) ve İYİ BİR PLANLAMA İLE TEHLİKELERDEN ÇABUK UZAKLAŞMAK değerleridir. Elbette bu kriterlerle ilişkili başka kriterler de vardır. Ör.: Vites ve vites kullanımı, Arka kontrolü, Planlama vs.

    Motosiklet kullanmanın daha doğrusu iyi motosiklet kullanmanın ve iyi bir sürücü olmanın temeli MOTOSİKLET HAKİMİYETİ'dir. Motosikletinize her şatta, her koşulda ustaca hakim olmalı, motosikletinizin her türlü tepkinize nasıl bir geri-bildirimde bulunacağını çok iyi bilmelisiniz. Aksi takdirde çok değil 40km/h sürat ile viraj alırken dahi olası herhangi bir durumdan kaçınma manevrası yapamazsınız, durmanız gerekirse de duramazsınız.

    İşte tam da bu noktada, işin içerisine girer KİŞİSEL BECERİ! "Beceri" kazanılabilir bir şeydir ve elbetteki yolu çalışmaktan geçer. Bir beceride "ustalaşmak" için ise en az 10.000 tekrar gerekir. Önemli olan HIZLI sürebilmek değil, "SİSTEM"Lİ, PLANLI ve AKICI bir sürüş yapabilmektir.

    2 toplantı arasında ancak bu kadar yazabiliyorum kusura bakmayınız...bilahare eklemeler yapacağım...

    Herkese sevgi ve selamlar,
    Konu Levent KULAÇOĞLU tarafından (15-01-2016 Saat 15:35 ) değiştirilmiştir.
    Levent KULAÇOĞLU
    RoSPA Certified Advanced Riding Instructor
    Dipl #: 66240M

  9. Levent KULAÇOĞLU güzel mesajın için 8 üye sana teşekkür etti :

    ahmet gül (15-01-2016),Ali KORKMAZ (17-01-2016),alper ozbas (15-01-2016),Arif Oral Unal (15-01-2016),Berkay İnal (15-01-2016),ERDIM ELITEZ (15-01-2016),Ersan ÖZYURT (15-01-2016),Eser Kara (15-01-2016)

 

 
Sayfa 7 Toplam 7 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 34567

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •