Yavuz Bey öncelikle foruma katılımınız için kendi adıma çok teşekkür ederim. Zamanınız olmadığı için eğitim alamamanızı anlıyorum. Bunu gerçekleştiremediğiniz için forumlarda bu konular üzerine kendinizi geliştirmek istediğinizi de anlıyorum. Ancak forumdaki eğitimli ve özellikle sertifikalı kullanıcı sayısını neden merak ettiniz onu hiç anlamadım? Ne yazık ki bu sayı istediğimiz düzeyde değil ancak Enduroist özelinde bakarsak diğer motosiklet kulüplerine nazaran açık ara öndedir bu konuda hiç tereddütüm yok.
Öğrenme yöntemiyle ilgili seçiminize ilişkin de birşeyler yazmak istiyorum. Muhakkak ki çeşitli kaynakları araştırmak, kendi tecrübelerinize göre irdelemek ve teorik bilgilerinize bilgi katmak gelişim sürecinde çok önemlidir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için teoride öğrendiklerinizi pratik yaparak geliştirmek zorundasınız ki öğrenme tamamlansın. Öğrencilerimize teorik bilgileri verdikten sonra pratik olarak uygulamalarını görmek isteriz ki yanlış anlaşılmış olabilecek bilgileri, kötü alışkanlıklar haline gelmeden önleyelim. Sistem ve motosiklet hakimiyetindeki teorik bilgi ve teknikleri doğru şekilde uygulayarak, ki bunu konu başlığının aksine normal sürüşünüzden daha düşük süratlerde sürmenizi isteyerek yapıyoruz, defalarca tekrar ederek refleks haline getirebilesiniz.
Almış olduğunuz bilgilerin tümünün doğru olduğuna eminseniz ki bence bahsettiğiniz kaynaklardan bunu bulmak çok ama çok zor, kendinizi "Bilinçsiz - Yetersiz" seviyesinden "Bilinçli - Yetersiz" seviyesine çıkarabilirsiniz. Bu kısımdan "Bilinçli - Yeterli" seviyesine geçişin en güvenli, doğru, çabuk ve etkin yöntemi bir eğitmen gözetiminde gerçekleşenidir. Eğitmenler olarak bizim rolümüz öğrencilerimizi "Bilinçli - Yeterli" seviyesine getirebilmektir. Sonrasındaysa öğrenciye kalan "Bilinçli - Yeterli" seviyesinden, "Bilinçsiz - Yeterli" seviyesine geçiştir. Bu geçiş edinilmiş olan bilgilerin, bilinçsiz bir şekilde yani refleksle sürüşe yansıtılmasıdır. Ersan'ın bahsetmiş olduğu, eğitmenlerin balık tutmanın yolunu gösterdiği, balık tutmanın ise tamamen size kaldığı kısım burasıdır.
Bizim amacımız sizin farkındalığınızı arttırmak, yani bir şeyleri fark etmenizi sağlamak. Bilmediğiniz bir konuyu, araştırarak farkındalığınızı arttıramazsınız. Nedeni neyi araştırmanız gerektiğini bilmemektir. Bu ancak şans eseri, o forumda bu forumda, o videoda bu videoda denk geldiğinizde doğru ya da yanlış şekilde öğrenebileceğiniz bir durumdur. Yani kısaca şansa bağlıdır. Biz de belirli bir müfredat ve kurallara bağlı kalarak, hangi bilginin ne zaman aktarılacağını kademe kademe vererek öğrencilerimizin sürüşlerine güvenlikten ödün vermeden değer katmaya çalışıyoruz. Belki duymuşsunuzdur, havacılıkta her kural kanla yazılmıştır derler. Uçak gibi, tüm ulaşım araçları arasında açık ara en güvenli bir ulaşım aracının bile kuralları kanla yazılıyorsa, motosikleti varın siz düşünün. Motosiklet Yol Sanatı' nın motosiklet kullanıcılarına aşılamaya çalıştığı Sistem ve kurallar bütünü de inanın kanla yazılmıştır. Bunları kendiniz tecrübe ederek, sağdan soldan doğruluğundan emin olmadığınız bilgileri yanlış ya da doğru şekilde uygulayarak, en sonda tecrübe etmeniz gereken bilgiyi en başta yapmaya kalkışarak tecrübelenmek tamamen sizin seçiminizdir, saygı duyarım. Keyif dolu, tatsızlıklardan uzak, uzun yıllar boyunca motosikletinize güvenle binmenizi tüm kalbimle dilerim.
Mesajımı tamamlarken yol gösterilmeli diye yazdığınızı gördüm, ben o yolu size gösterdiğimi düşünüyordum?
Eğitmen sıfatıyla bunları yazmak gücüme gidiyor, zorla eğitim aldırmaya çalışıp bundan nemalanıyormuşum izlenimi uyandırıyor gibi hissediyorum ama niyetim katiyen o değil. Bu hissiyat nedeniyle, kendimi tutabildiğim ölçüde daha fazla yazmamaya karar verdim.