Eyvallah Ali kardeşim.
İstediğimden değil, Kinyas Beyin motora yakıştırıyorum.
Yokda biliyorsun benim motorda renk yok
Siyah gri
Birde bu kırmızıları takarsam arkamdan gülerler 😂😂😂😂
Eyvallah Ali kardeşim.
İstediğimden değil, Kinyas Beyin motora yakıştırıyorum.
Yokda biliyorsun benim motorda renk yok
Siyah gri
Birde bu kırmızıları takarsam arkamdan gülerler 😂😂😂😂
Ali KORKMAZ (16-07-2016)
Şimdi düşününce merak ettim bunun siyahı nasıl olurdu acaba.
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Araştırmalarım ve tavsiyeler sonucu Bosch marka dot4 fren hidroliği ile 2006 model GS imin hidroliğini değiştireceğim.
Değişim videosunu da buldum. Değişim teknik bir iş olduğu için ilk etapta karışık gelse de sıralamasına göre ve mantığına göre hareket edilince yapılmayacak gibi değil. İlk başlarda çekinsem de videoyu izleyip teyit ettikten sonra değişim yapmaya karar verdim. Aşağıda 2 ayrı parçada video var.
Servo abs li modellerdeki fren hidrolik değişimi videosu 2 parçadan oluşuyor. İlk parçada abs ye ulaşmak için deponun ve grenajların sökmesi, ardından rezervdeki hidrolik ile abs arasındaki hattın değişimi, ikinci videoda ise abs kutusu içindeki hidrolik ile kaliperlerdeki hattın değişimi.
İlk parça:
https://youtu.be/YLM25NYvlas
İkinci parça:
https://youtu.be/a1ktxY_bgQY
Mantık şu; servo fren sisteminde 2 adet hat var. Birincisi: ön ve arka hidrolik rezervleri ile abs kutusu arasındaki hat. İkinci hat: abs kutusu ile kaliperleri arasındaki hat. Bu hatların havası alınırken de şöyle: önce ilk hat olan rezervlerdeki yağı fren yaparak abs üzerindeki memelerden alıyorsunuz. İkinci hat ise: abs kutlusuna huni yardımı ile(bir nevi rezerv görevi görüyor) hidrolik ekliyorsunuz ve kontağı açıp servo motorun çalışması ile abs kutusu daki yağı fren yaparak kaliperlerdeki memeden temiz yağ çıkana kadar frene basıyorsunuz. Bu arada hunideki yağ eksiliyor. Not: bunun bitip hava yapmamasına dikkat ediyorsunuz.
Doğru bildiğim yanlışı da söyleyim. Hani çoğu motosiklette rezerve koyup kaliperin memesinden havasını alırız ya. Ben öyle yapayım dedim. Sakın ha hava yaptırırsın dediler. Meğerse yukarıda anlattığım gibi kaliperden hava alınacaksa abs kutlusundan hidrolik koyulması lazımmış. Rezervlerden hidrolik Oray'a ulaşmıyormuş. Dolayısıyla da hava yapıp arıza veriyormuş. İşte bu yanlışlıklardan dolayı arıza verip herkesin gözünde muamma olan abs hidrolik değişiminin içeriği bu.
Ben kendi motosikletimde deneyeceğim sorumluluk bana ait. Siz kendi motosikletinizde denerseniz sorumluluk size ait. Başta uyarımızı yapalım. Biliyorsunuz ki bu yazılanlar bilgi paylaşımı içindir neticede uygulama veya deneme tasarrufu size aittir. Umarım sıkıntı yaşamadan değişim yapabilirim.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Abbas Murat LÜĹE (24-07-2016),ilkersahin (14-07-2016)
Ustam şu benim gidon bilyasını da değiştirseydin ya. 😄
Biliyorsun tüm ustalar izinde. 😄
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
ahmet f senel (14-07-2016)
yukarıdaki youtube videosundaki ustanın tarif ettiği şekilde ,3 yıl önce fren hidroliğimi kendim değiştim ,hatta elim ustalaşınca arkadaşın 1150 rt sininde servo abs hidroliğini değişmiştim .işin ilginç yanı aldığım motor için borusan servis bakımlı ,bütün sıvılar değişti denmişti,servo abs merkezinden çıkan sıvı,şeffaf olması gerekirken simsiyah çıkmıştı,biraz daha geç değişsem abs kitlenecekmiş. çıkan hidrolik yağı son resimde ok ile gösterilen şişenin içinde.
ahmet f senel (15-07-2016)
merhaba arkadaşlar.
r1200 gs 2006 model ort 75 bin km civarında ve aksesuar olarak 3 çanta f550 sis farı
olsa satış fiyatı ne olmalıdır.
piyasada baktığınız aşırı oynamalar var.
ideal ne rakam olmalıdır
24-26 k gibi olması makul olacağını düşünüyorum.
satıcı 30-32 çeken var.
diyeceğim rakkama mezarcıda denmesi hoş değil.
ne dir bunun adil hali..
Merhaba Arkadaslar ,
Konu kinyasgurcu tarafından (24-05-2022 Saat 18:47 ) değiştirilmiştir.
hayırlı olsun modeli ne bu motorun?