4 senedir kullandığım motorumun aküsünü EXIDE marka akü ile yeniledim. şuan mükemmel marş alıyor. Batuhan motordan aldım bu aküyü. Arkasında inci akü var. ürünün sıkıntısı olursa en azından bir büyük firma var diye aldım.
4 senedir kullandığım motorumun aküsünü EXIDE marka akü ile yeniledim. şuan mükemmel marş alıyor. Batuhan motordan aldım bu aküyü. Arkasında inci akü var. ürünün sıkıntısı olursa en azından bir büyük firma var diye aldım.
KILIBIKRAYDIR
Alparslan osmanoğlu (06-02-2017),Çağın Sarılar (14-02-2017)
Evet linkteki tablo çok aydınlatıcı. Bugün araba dan değilde diğer scooter motorsikletimden arakablo çektim ve nihayet motorsiklet im çalıştı. Başta Deniz arkadaşım olmak üzere katkıda bulunan arkadaşlara teşekkür ederim. Şimdi sormak istediğim ve aklıma takılan şu ki. Bu durumdan akü nun arızalı mi sarjsiz mi olduğunu nasıl anlarız. Ben aku cuye şarj etsin diye verdim ama şarj etmemiş olabilirmi. Bu şekilde motorsikleti kullanmaya devam etsem kendi kendini şarj edip şarj seviyesini yukseltirmi yoksa akucu de tekrar şarj ettirip duruma mi bakmaliyim yoksa akü yu hepten iade mi etmeliyim
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yeni aku ile 2-3 gun veya 1 hafta kullandikdan sonra bu sorun olsaydi motor sarj tutmuyor derdim. Ama sen sifir akuyu alip sarj edip motoru calistiramadigina gore direk aku'de sorun var derim.
Konuda uzman falan degilim ama anlatdiklarin aku'ye isaret ediyor. Makina sarj edip etmedigini de voltmetre ile kontrol edebilirsin, degerleri tam hatirlamiyorum ama motor rolantide 13V civari gaz verince 14-14.5V arasi olmasi gerek. Arizali aku ile bu degerler degisirmi bilmiyorum dogrusu.
Merakdan soruyorum, aku hangi marka ve nerden aldin? Yakin ve kolay ise yenisini iste, veya elindekini kontrol etsinler. Ama aklinda olsun, motor aku'yu sarj edemez ise tekrar mars basmaz.
Alparslan osmanoğlu (06-02-2017),cemkucuk (06-02-2017)
Akü nun markası VLM. İnternetten siparis verdim geldi ve sivilarini koyup bekledim ve sonrasında bir oto elektrikciye 4-5 saat sarj ettirdim ama akucu nün şarja taktigini görmedim ve almaya gittiğimde de niye sarjda değil diye bozuk atınca adam ukala ukala laflar etti sonra getirip motorsiklet e bağladım ama çalışmadı. Ama bugun gün boyu 5-6 yere gittim ve her defasında çalıştı. Sanırım sürüş sırasında şarj oldu ama bakalım yarına düzgün bir şekilde çalışırsa tüm suçu akucu ye yükleyip yarın adamın yanına gidip bir kaç laf söylerim heralde beni büyük bir dertten kurtardigin için tekrardan teşekkür ederim Deniz kardeşim. Bir aksilik olursa yine bilgilendirme yaparim
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Deniz Kupeli (07-02-2017)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Özellikle motosiklet aküleri şekil ve ağırlık itibariyle küçük ve hafif olmaları için inçe yapılmışlar, o yüzden soğuktan en çok etkilenen akü tipidir. Zaten motosiklette de açıkta duruyor. Bu yüzden bir araba aküsü gibi performanlı olmasını da asla beklemeyin. En pahalı veya kaliteli marka da alsanız belki yolda kalmayacaksınız ama o akünün aşırı soğuklarda zayıflığını hissedersiniz. Ben şimdiye kadar aşırı soğuklarda akümü söküp odaya bırakıyordum. Lazım olunca takıyordum.
Şimdi yapmıyorum. Birtane redresör( akü şarj aleti) aldım. Koltuğun altında aküm olunca şarjı da çok kolay oluyor. Benim aküm de sıfır alınıp takıldı, ama aralıkta 15 gün izine gidip geldim, hiç çalıştıramayınca sebebini anlayamadığım bir şekilde bitti. Akümü kontrol ettiğimde 3Volt ölçtüm, sonra hemen şarja bağladım ve yaklaşık 12 saat durdu. Bu şarjın üzerine -18 leri gördü maşallah tık demedi. Oysa aküyü sıfır aldığımda asitini döküp şarja verdiklerinde 1-2 saat durmuştu. Tahminim redresörün amperini yükseltip hızlı şarj(şoklama) gibi bir işlem yapıldı. Belki onun etkisi olabilir diye düşündüm. Benim bağladığım ise çok daha düşük amperlerde şarj ediyor, dolayısıyla uzun süre bağlayabiliyorsunuz. Bir de redresörler çeşit çeşit ve 120 amperlik kamyon aküsünden tutun da 6 voltluk 6 amperlik motosiklet aküsüne kadar herşeyi ince ayar yaparak şarj edebilir. Bunu oto elektrikçi iyi bilir. Zaten amperinize göre kaç saat kalacak bir hesabı da vardı bunun. Yoksa aküyü şarjda bile patlayabilir. Siz çok daha basit bir şarj aleti alıp, akünüzün zayıf olduğunu ölçtüğünüz an şarj edebilirsiniz. Ben şimdi çakmak soketinden şarj yapmak için bir aparat hazırlıyorum. Uçlarını benim kıskaçlara tutturacağım. Zaten zemin kattayım. Uydu kablosu geçirmek için pvc pencere kenarını delersin ya ben de öyle penceremi delip motosikletin yanına uzatacam. Odamdan otururken tak fişe şarj olsun, sanki cep telefonunu şarj eder gibi basit olacak.
Ayrıca forumda şarj aleti ile ilgili çeşitli yorumlar da var kullanıp memnun kalanların yorumlarıyla da birtane şarj aleti alabilirsiniz.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Alparslan osmanoğlu (07-02-2017)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Haftasonu Adıyaman'a gittim dönerken yolda rezistansım kopmuş, gaz elciği olduğu için de elimi üşüdüğünde motorun peteğine koyamadım. Öyle donarak 1 saat kullandım. Sol elim yanıyor sağ elim donuyordu. Pazar günü hemen bir lehim ile işi bitirdim. Sebebi malum gaz tarafının elciği sürekli çevrildiği için ister istemez deforme oluyor. Bir de bunların elcikleri rezistansıyla beraber değişiyor. Biz maliyet düşürmek için sadece elcik lastiğini değiştiriyoruz. O bakımdan sök tak yaparken de ister istemez bir miktar deforme oluyor. Sonuç olarak sorun çözüldü rezistansım çalışıyor.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Alparslan osmanoğlu (07-02-2017),Çağın Sarılar (14-02-2017)
Ne demek, cozulmesine sevindim
Yerinde olsam usta ile hic ugrasmazdim, tebrube olsun basin agrimasin ;)
Onerim (aslinda herkeze oneririm) kaliteli sarj cihazi alman. 10 senedir Techmate Optimate 4 kullaniyorum ve cok memnunum. Ali'nin dedigi gibi motor akuler kolay bosalir. Yanilmiyorsam burdan almistim...
https://www.velomoto.com.tr/marka-te...-cihazlari.php
Evet bu sabah yine motorsikletim çalışmadı. Ara kablo yardımı ile başka akü den çalıştırdım. Sonra 20 dk.lik surusten sonra kontagi kapatıp tekrar marş yaptım çalıştı. Şimdi akü yu söküp akucu ye şarj a baglattim. Bakalım bundan sonra ne olacak.
Yani ben motoru sıfır aldıktan 2 yıl. Boyunca soğukta sıcakta tık demedi motor. Cep telefonu gibi sürekli şarj etmek bana hiç pratik gelmiyor. Bir şarj dinamosunu çalıştırmak bir akü için bukadar mi zor olur veya bunu çalıstirmak icin adam gibi bir.aku üretmek ne kadar zor.olabilir diye düşünmeden edemiyor insan. Muadillerine göre bu kadar pahalı olup zırt pirt bozulma endişesi ile motorsiklet binmek.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Perşembe gününe 42.000km bakımı için randevu aldım.
Esas söyleyeceğim bu değil tabii. Bu sabah daha kalktığımdan itibaren bir aksiliktir aldı gidiyor. Düz yolda taşa mı takılmadım, evde devirmedik eşya mı bırakmadım. Bugün motosikletle çıkmasam mı diye düşünürken, son karar "Türk'e bir şeycikler olmaz" deyip Çekmeköyden Kadıköye zevkli ve rahat bir sürüş sonrası işyerinin önünde sağ salim durdum; lakin bunun bir de inişi var... Yan ayağı açtım, sağ ayağımı selenin üstünden çevirirken kendimi yerde buluverdim. Motosiklette maalesef Kadıköy Belediyesinin meşhur kaldırım babasının üstüne düştü. Meğer yan ayağı açtım sanıyormuşum (???) Kaldırdık yerden ama sol karenaj malum taşa denk geldiğinden sizlere ömür. Servisle konuşmuşken onu da değiştirelim dedim ama ellerinde muhtemelen yokmuş ve yoksa 15 günü bulacakmış gelmesi. Şimdi hem stok hem de fiyat bilgisi bekliyorum. Bir yandan can sıkıntısı tavan, bir yandan Nasrettin Hoca gibi "iyi ki üstünde değildim" avuntusu ve Allah beterinden korusun düşünceleriyle kendi kendimi teselli çalışmaları...
Motosikletimiz için yapılabilecek en iyi hareket destek ayaklarından EN AZ BİRİNİ açmakmış bunu da anladım. Aman ha diyeyim dostlar çok can sıkıyor...
www.kadikoykizogrenciyurdu.com
Ben dostlarımı ne kalbimle ne de aklımla severim.
Olur ya; kalp durur, akıl unutur
Ben dostlarımı ruhumla severim.
O ne durur, ne unutur.
MEVLANA