O zaman güzel ve yapıcı katkılarla devam edelim.
Sürüm 5.0
1- En az 750 cc ve üzeri olmalı ve yeterince güçlü olmalı,
2- Motor silindir hacmi 1200 cc üstü olmamalı çünkü Motorlu Taşıtlar Vergisi üst dilimine girmekte.
3- Lastikler tubeless olmalı, bununla birlikte jantlar da telli olmalı ancak arazi şartlarında yamulmamalı ve kırılmamalı. En güzeli patlamayan lastik olmalı (Bir yolunu bulsunlar artık ),
4- Bakımlarının veya arazi şartlarında olası arızalarının kolay halledilebilmesi maksadıyla, aküsüne, hava filtresine, yağ filtresine, bujilerine, fren balatalarına vb. elemanlara az vida somun sökerek ve mümkünse tek tip el aleti kullanarak kolay müdahale edilebilmeli, ulaşılabilmeli,
5- Kolay arıza yapmayacak kadar sağlam ve basit olmalı ancak esa, abs, patinaj önleyici, viraj yardımcısı gibi teknolojik gereklilikleri de ihtiva etmeli,
6- Motosikletin yüksekliği olumsuz yol koşullarında kolaylıkla yere çarpmayacak şekilde yüksek olmalı, en iyisi de manuel de olsa yol ve arazi şartlarına göre motosiklet yüksekliği ayarlanabilmeli (Belki yapabilirler),
7- Manuel de olsa amortisör sertlikleri ayarlanabilmeli,
8- Fabrika çıkışı motor alt koruma muhafazası ve yan koruma demirleri olmalı,
9- Sele yüksekliği ayarlanabilmeli,
10-Sürücü ve yolcu için sele konforu sağlanmalı, arazide de ayakta sürüşe engel olmamalı,
11-Yedek parçaları ekonomik olmalı, lüks ve pahalı olmamalı (7 bin TL lik fardan uzak durmalı),
12-Bakım periyodları uzun olmalı (15-20 bin km mesela),
13-Bakım ücretleri uygun olmalı (Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, fren balatası kazıklamak için değil uygun kar oranlarında satılmalı ve değiştirilmeli. Mesela K&N hava filtresi fabrika çıkışlı gibi (250 TL lik hava filtresine karşıyız)),
14-Yüksek hızlarda kafa sallamaması için aerodinamik yapısı uygun olmalı,
15-İlave yan ayak genişleticiye ihtiyaç olmamalı,
16-Fabrika çıkışı delici ve yayıcı ilave aydınlatmaları olmalı,
17-Tur camı fabrika çıkışı olmalı ve yüksekliği ayarlanabilmeli,
18-Fabrika çıkışı navigasyon veya GPS olmalı,
19-Motosiklet ıslak ağırlığı en fazla 200 Kg olmalı,
20-Motor ve egzoz sesi güzel olmalı,
21-Motor yerleşimi düşüp kalkmaya uygun olmalı bunun için gerekiyorsa koruma demirine şekil verilmeli,
22-Düşük devir torku olmalı, sürekli gaz kolu çevirmeye veya vites değiştirmeye gerek olmamalı,
23-Basit bakım ve onarımların yapılacağı kaliteli alet edevat motorun üstünde gelmeli ve yerleri kolay ulaşılabilir bir konumda olmalı ayrıca birkaç ilave el aleti konabilecek kadar hacim uygun olmalı,
24-Yakıt deposu hacmi en az 20 lt olmalı,
25-Yakıt sarfiyatı düşük olmalı (örneğin 4 lt/100km), 1 depo yakıt ile en az 500 km gidebilmeli,
26-Gereksiz karenaj ile hacim büyütülmemeli, motosiklet yapısı arazi için de uygun olmalı,
27-Teknolojik ve mekanik gelişimini tamamlamış ve isteğe bağlı olacak şekilde hem arka hem ön çekiş ve itiş sistemleri olmalı (All wheel Drive Motorcycles) https://www.youtube.com/watch?v=1lBcAp6Wp5k
28-Elcik koruma hem darbelere karşı dayanıklı olmalı hem de rüzgar korumalı olmalı,
29-Özellikle far ampulüne ulaşım ve ampulün değişimi el ile kolayca sağlanabilmeli,
Konu sinan karagöz tarafından (19-09-2019 Saat 15:59 ) değiştirilmiştir.
iki alyen ve iki anahtar ile tüm parçalarını söküp takılabilmeli
KILIBIKRAYDIR
sinan karagöz (19-09-2019)
cemkucuk (19-09-2019)
Eğitimli servis elemanları olan yaygın bir servis ağına sahip olmalı. Müşterisini teknik konularda da aydınlatıp destekleyebilen bir maintenance manual’i motosiklet ile beraber vermeli. Parçası da el yakmamalı. 2 far bi stop lamba sıfır motosiklet fiyatına satılmamalı.
sinan karagöz (21-09-2019)
O zaman güzel ve yapıcı katkılarla devam edelim.
Sürüm 6.0
1- En az 750 cc ve üzeri olmalı ve yeterince güçlü olmalı,
2- Motor silindir hacmi 1200 cc üstü olmamalı çünkü Motorlu Taşıtlar Vergisi üst dilimine girmekte.
3- Lastikler tubeless olmalı, bununla birlikte jantlar da telli olmalı ancak arazi şartlarında yamulmamalı ve kırılmamalı. En güzeli patlamayan lastik olmalı (Bir yolunu bulsunlar artık ),
4- Bakımlarının veya arazi şartlarında olası arızalarının kolay halledilebilmesi maksadıyla, aküsüne, hava filtresine, yağ filtresine, bujilerine, fren balatalarına vb. elemanlara az vida somun sökerek ve mümkünse tek tip el aleti kullanarak kolay müdahale edilebilmeli, ulaşılabilmeli,
5- Kolay arıza yapmayacak kadar sağlam ve basit olmalı ancak esa, abs, patinaj önleyici, viraj yardımcısı gibi teknolojik gereklilikleri de ihtiva etmeli,
6- Motosikletin yüksekliği olumsuz yol koşullarında kolaylıkla yere çarpmayacak şekilde yüksek olmalı, en iyisi de manuel de olsa yol ve arazi şartlarına göre motosiklet yüksekliği ayarlanabilmeli (Belki yapabilirler),
7- Manuel de olsa amortisör sertlikleri ayarlanabilmeli,
8- Fabrika çıkışı motor alt koruma muhafazası ve yan koruma demirleri olmalı,
9- Sele yüksekliği ayarlanabilmeli,
10-Sürücü ve yolcu için sele konforu sağlanmalı, arazide de ayakta sürüşe engel olmamalı,
11-Yedek parçaları ekonomik olmalı, kolayca bulunabilmeli, lüks ve pahalı olmamalı (7 bin TL lik fardan uzak durmalı),
12-Bakım periyodları uzun olmalı (15-20 bin km mesela),
13-Bakım ücretleri uygun olmalı (Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, fren balatası kazıklamak için değil uygun kar oranlarında satılmalı ve değiştirilmeli. Mesela K&N hava filtresi fabrika çıkışlı gibi (250 TL lik hava filtresine karşıyız)),
14-Yüksek hızlarda kafa sallamaması için aerodinamik yapısı uygun olmalı,
15-İlave yan ayak genişleticiye ihtiyaç olmamalı,
16-Fabrika çıkışı delici ve yayıcı ilave aydınlatmaları olmalı,
17-Tur camı fabrika çıkışı olmalı ve yüksekliği ayarlanabilmeli,
18-Fabrika çıkışı navigasyon veya GPS olmalı,
19-Motosiklet ıslak ağırlığı en fazla 200 Kg olmalı,
20-Motor ve egzoz sesi güzel olmalı,
21-Motor yerleşimi düşüp kalkmaya uygun olmalı bunun için gerekiyorsa koruma demirine şekil verilmeli,
22-Düşük devir torku olmalı, sürekli gaz kolu çevirmeye veya vites değiştirmeye gerek olmamalı,
23-Basit bakım ve onarımların yapılacağı kaliteli alet edevat motorun üstünde gelmeli ve yerleri kolay ulaşılabilir bir konumda olmalı ayrıca birkaç ilave el aleti konabilecek kadar hacim uygun olmalı,
24-Yakıt deposu hacmi en az 20 lt olmalı,
25-Yakıt sarfiyatı düşük olmalı (örneğin 4 lt/100km), 1 depo yakıt ile en az 500 km gidebilmeli,
26-Gereksiz karenaj ile hacim büyütülmemeli, motosiklet yapısı arazi için de uygun olmalı,
27-Teknolojik ve mekanik gelişimini tamamlamış ve isteğe bağlı olacak şekilde hem arka hem ön çekiş ve itiş sistemleri olmalı (All wheel Drive Motorcycles) https://www.youtube.com/watch?v=1lBcAp6Wp5k
28-Elcik korumalar hem darbelere karşı dayanıklı olmalı hem de rüzgar korumalı olmalı,
29-Özellikle far ampulüne ulaşım ve ampulün değişimi el ile kolayca sağlanabilmeli,
30-Eğitimli servis personeli olan yaygın bir servis ağı olmalı, kullanıcı kitapçığı ile birlikte servis kitapçığı da yanında verilmeli,
Konu sinan karagöz tarafından (21-09-2019 Saat 20:05 ) değiştirilmiştir.
alper ozbas (21-09-2019)
DAKAR`da bile sinir 450cc..:
melihulubilgen@hotmail.com
B RH +
0532 312 68 18
TAM KORUMA olmazsa olmaz.
Kavgada YUMRUK sayılmaz..
sinan karagöz (22-09-2019)
-Aynalar fabrikasyon çıkışı katlanabilir olmalı
-Ayak pegleri geniş olmalı
-Vites ve arka fren pedallarının yüksekliği ayarlanabilir olmalı
Konu Serdar ZIMBA tarafından (23-09-2019 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
Motosikletim'in üzerindeyken hisettiğim tek duygu... Özgürlük !..
HakanVelioglu (23-09-2019),sinan karagöz (22-09-2019)
O zaman güzel ve yapıcı katkılarla devam edelim.
Sürüm 7.0
1- En az 750 cc ve üzeri olmalı ve yeterince güçlü olmalı,
2- Motor silindir hacmi 1200 cc üstü olmamalı çünkü Motorlu Taşıtlar Vergisi üst dilimine girmekte.
3- Lastikler tubeless olmalı, bununla birlikte jantlar da telli olmalı ancak arazi şartlarında yamulmamalı ve kırılmamalı. En güzeli patlamayan lastik olmalı (Bir yolunu bulsunlar artık ),
4- Bakımlarının veya arazi şartlarında olası arızalarının kolay halledilebilmesi maksadıyla, aküsüne, hava filtresine, yağ filtresine, bujilerine, fren balatalarına vb. elemanlara az vida somun sökerek ve mümkünse tek tip el aleti kullanarak kolay müdahale edilebilmeli, ulaşılabilmeli,
5- Kolay arıza yapmayacak kadar sağlam ve basit olmalı ancak esa, abs, patinaj önleyici, viraj yardımcısı gibi teknolojik gereklilikleri de ihtiva etmeli,
6- Motosikletin yüksekliği olumsuz yol koşullarında kolaylıkla yere çarpmayacak şekilde yüksek olmalı, en iyisi de manuel de olsa yol ve arazi şartlarına göre motosiklet yüksekliği ayarlanabilmeli (Belki yapabilirler),
7- Manuel de olsa amortisör sertlikleri ayarlanabilmeli,
8- Fabrika çıkışı motor alt koruma muhafazası ve yan koruma demirleri olmalı,
9- Sele yüksekliği ayarlanabilmeli,
10-Sürücü ve yolcu için sele konforu sağlanmalı, arazide de ayakta sürüşe engel olmamalı,
11-Yedek parçaları ekonomik olmalı, kolayca bulunabilmeli, lüks ve pahalı olmamalı (7 bin TL lik fardan uzak durmalı),
12-Bakım periyodları uzun olmalı (15-20 bin km mesela),
13-Bakım ücretleri uygun olmalı (Yağ, yağ filtresi, hava filtresi, buji, fren balatası kazıklamak için değil uygun kar oranlarında satılmalı ve değiştirilmeli. Mesela K&N hava filtresi fabrika çıkışlı gibi (250 TL lik hava filtresine karşıyız)),
14-Yüksek hızlarda kafa sallamaması için aerodinamik yapısı uygun olmalı,
15-İlave yan ayak genişleticiye ihtiyaç olmamalı,
16-Fabrika çıkışı delici ve yayıcı ilave aydınlatmaları olmalı,
17-Tur camı fabrika çıkışı olmalı ve yüksekliği ayarlanabilmeli,
18-Fabrika çıkışı navigasyon veya GPS olmalı,
19-Motosiklet ıslak ağırlığı en fazla 200 Kg olmalı,
20-Motor ve egzoz sesi güzel olmalı,
21-Motor yerleşimi düşüp kalkmaya uygun olmalı bunun için gerekiyorsa koruma demirine şekil verilmeli,
22-Düşük devir torku olmalı, sürekli gaz kolu çevirmeye veya vites değiştirmeye gerek olmamalı,
23-Basit bakım ve onarımların yapılacağı kaliteli alet edevat motorun üstünde gelmeli ve yerleri kolay ulaşılabilir bir konumda olmalı ayrıca birkaç ilave el aleti konabilecek kadar hacim uygun olmalı,
24-Yakıt deposu hacmi en az 20 lt olmalı,
25-Yakıt sarfiyatı düşük olmalı (örneğin 4 lt/100km), 1 depo yakıt ile en az 500 km gidebilmeli,
26-Gereksiz karenaj ile hacim büyütülmemeli, motosiklet yapısı arazi için de uygun olmalı,
27-Teknolojik ve mekanik gelişimini tamamlamış ve isteğe bağlı olacak şekilde hem arka hem ön çekiş ve itiş sistemleri olmalı (All wheel Drive Motorcycles) https://www.youtube.com/watch?v=1lBcAp6Wp5k
28-Elcik korumalar hem darbelere karşı dayanıklı olmalı hem de rüzgar korumalı olmalı,
29-Özellikle far ampulüne ulaşım ve ampulün değişimi el ile kolayca sağlanabilmeli,
30-Eğitimli servis personeli olan yaygın bir servis ağı olmalı, kullanıcı kitapçığı ile birlikte servis kitapçığı da yanında verilmeli,
31-Aynalar katlanabilir olmalı,
32-Ayak pegleri yeterince geniş olmalı,
33-Vites çubuğu ile arka fren pedalının yükseklikleri ayarlanabilir olmalı,