Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 7´e kadar. Toplam 7 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Kıdemli Üye orhan duman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    orhan duman
    Üyelik tarihi
    08-01-2009
    Bulunduğu yer
    Siirt
    Mesajlar
    347
    Motosiklet
    Dl 650 v strom
    Marka
    Suzuki

    Exclamation Motosiklet kazaları

    MESLEK İÇİ MOTOSİKLET KAZALARI ARAŞTIRMA RAPORU ÖZETİ

    Sunmuş olduğum bu bilgiler meslek içinde meydana gelmiş 100 motosiklet kazası raporu özetidir.

    Kaza mevkileri:

    Kazalar mevki olarak incelendiğinde çok dikkat çekici bir sonuç ortaya çıkmıştır. Kayıtlı olan kazalarımızın % 76’sı düz bir hatta meydana gelmiştir. 76 kaza düz bir hatta 19 kaza kavşaklarda; 2 kaza virajlarda; 1’er kaza ile katılım, ışıklar, park halinde ve ayrımlar olarak sıralanmaktadır.
    Görüldüğü üzere motosiklet kullanıcıları için büyük risk olarak görülen virajlarda, kavşaklarda kaza oranı oldukça düşüktür.

    Düz bir hattan kasıt ise viraj, katılım, ayrım gibi olumsuz yol şartlarının olmadığı; fiziksel şartlardan arınmış yollarda meydana gelmiştir. Tabi burada kusur dağılımları yine dikkate alınmamıştır.
    Peki neden düz bir hatta kaza yapıyoruz. Düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim arkadaşlar…

    Oluşumuna göre Kazalar:

    69 kaza yandan çarpma, çarpılma; 16 kaza arkadan; 6 kaza yaya ile 3 kaza duran araçla; 2 kaza duran motosikletimize çarpma veya çarpılma; 1’er kaza ile sabit cisme, açılan kapıya çarpma, motosikletimize çarpıp kaçma da sırayla takip etmektedir. Tahmin edeceğiniz gibi yandan çarpma veya çarpılma genelikle otomobillerle olmaktadır.

    Kaza Esnasında Yol Duruma:

    89 kazada yol yüzeyi kuru; 10 kazada ıslak; 1 kazada ise yüzey kaygandır. Bu sonuç bizlere, meydana gelen kazalarda yol durumların olumsuz etkisinin dikkate alınacak miktarda olmadığını gösterir.% 89’luk bir yoğunlukta kuru yol yüzdesi bu fikrin en büyük kanıtını oluşturmaktadır.

    Kaza Esnasında Hava Durumu:

    76 kaza havanın açık olduğu zamanlarda; 19 kaza bulutlu havada, 3 kaza yağmurlu havada; 2 kaza ise karlı havada meydana gelmiştir.
    Bariz olarak da kaza oluş sebeplerinde havanın olumsuz şartları etken değildir. Zira motosiklet yol tutuşunun maksimum olduğu havalarda daha güvenli bir sürüş sağlamaktadır. Kazalarımızın % 76 sı açık havada meydana gelmesi bu önemli konuyu araştırmanın bir nevi dışında bırakmaktadır.

    Kaza Zamanları:

    Kazalar gün durumu açısından incelendiğinde: 84 kaza gündüz; 14 kaza gece; 2 kaza alacakaranlıkta meydana gelmiştir.
    Bu grafikten kazalarda görüş açısını gündüz ve gecenin etkilemediği, fakat trafik yoğunluğunun maksimum düzeyde gündüz olması nedeniyle bu konuda daha hassas davranılması gerektiği sonucu çıkmaktadır.

    Kaza Yapılan Araçlar:
    toplam 100 kazadan 72 kaza otomobillerle; 14 kaza kamyonetlerle; 2 kaza minibüslerle; 1’er kaza otobüs ve arazi aracı ile 3 kaza birbiriyle; 1 kaza tek taraflı ve 6 kaza yayalar ile meydana gelmiştir.
    Otomobillerle oluşan kazaların yoğun olması trafikte en fazla seyreden araçların otomobillerin olması sonucuna bizi ulaştırabilir. Fakat otomobillerin bizim için büyük bir risk olmasının asıl sebebi yine bizleri trafikte geç fark etmeleridir. Zira tüm kazalarda otomobil sürücülerinin söylediği tek cümle ‘sizi fark edemedim’ olmaktadır.

    Kaza Saatleri:

    Grafikten kazaların daha çok sabah 8 ve öğle 12 saatleri arasında meydana geldiği görülmektedir. İlk iş çıkışı vücudun yorgunluğu ve uyku halinde olma dezavantajını bertaraf etmemiz uygun olacaktır.
    Kaza yoğunluğu akşam saatlerine doğru düşüşe geçmektedir. Tüm yıllar baz alındığında toplam 47 kaza saat 8:00 ve 12:00 arasında; 32 kaza 13:00 ve 16:00 saatleri arasında; 21 kaza ise 17:00 ve 23:00 saatleri arasında meydana gelmiştir.

    Kaza Yapılan Yerler:
    Otoyollarda toplam 27 kaza; caddelerde 66 kaza; sokaklarda 7 kaza meydana gelmiştir.
    Buradan motosiklet kültürünün hala tam anlamıyla gelişmediği sonucuna ulaşılabilir. Kabul görmüş her olgu gelişmek ve değişmek için çok büyük zorluklarla karşılaşmaz. Ve denilibilir ki zaman ve eğitim en büyük tutanağımız.
    Değişen ve gelişen dünyada hiçbirşey aniden olgunlaşamaz. Hız tabiki önemli. Öyle ki bizim hızımız oldukça düşük.
    Herkes üzerine düşeni yaparsa ve olaya kendisinden başlarsa; gelecek motosiklet kullanıcıları için mükemmel olacaktır.
    Saygılarımla...

  2. #2
    Kurucu Enduroist GürbüzOKATAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    gürbüz okatan
    Üyelik tarihi
    03-01-2009
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    7,070
    Motosiklet
    R 1200 GS ADeVe
    Marka
    Bmw

    Standart

    Kaza mevkileri:
    .Kayıtlı olan kazalarımızın % 76’sı düz bir hatta meydana gelmiştir.

    Oluşumuna göre Kazalar:
    .69 kaza yandan çarpma

    Kaza Esnasında Yol Durumu:
    .89 kazada yol yüzeyi kuru

    Kaza Esnasında Hava Durumu:
    .76 kaza havanın açık olduğu zamanlarda

    Kaza Zamanları:
    .84 kaza gündüz

    Kaza Saatleri:
    .47 kaza saat 8:00 ve 12:00 arasında; 32 kaza 13:00 ve 16:00 saatleri arasında

    Kaza Yapılan Araçlar:
    .Toplam 100 kazadan 72 kaza otomobillerle

    Kaza Yapılan Yerler:
    .Caddelerde 66 kaza

    Bu sonuçlar ışığında birazda diğer etkenler yanında kendimizde de ne gibi kusurlar ve eksiklikler var
    oturup düşünmemiz gerekir derim...!!!

    Teşekkürler Orhancım...
    o532 2965453
    "Mutluluğu Yanınızda Götürmezseniz
    Gittiğiniz Yerde Boşa Aramayın " G.O

  3. #3
    Enduroist Üye fatoşş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    FATOŞ
    Üyelik tarihi
    06-01-2009
    Bulunduğu yer
    KOCAELİ/GEBZE
    Mesajlar
    60
    Motosiklet
    motoruu yokk :((

    Standart

    Ellerinize emeğinize sağlık bu bilgileri bizimle paylaştığınız için

  4. #4
    Enduroist Kıdemli Üye orhan duman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    orhan duman
    Üyelik tarihi
    08-01-2009
    Bulunduğu yer
    Siirt
    Mesajlar
    347
    Motosiklet
    Dl 650 v strom
    Marka
    Suzuki

    Standart

    Alıntı gürbüz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaza mevkileri:
    .Kayıtlı olan kazalarımızın % 76’sı düz bir hatta meydana gelmiştir.

    Oluşumuna göre Kazalar:
    .69 kaza yandan çarpma

    Kaza Esnasında Yol Durumu:
    .89 kazada yol yüzeyi kuru

    Kaza Esnasında Hava Durumu:
    .76 kaza havanın açık olduğu zamanlarda

    Kaza Zamanları:
    .84 kaza gündüz

    Kaza Saatleri:
    .47 kaza saat 8:00 ve 12:00 arasında; 32 kaza 13:00 ve 16:00 saatleri arasında

    Kaza Yapılan Araçlar:
    .Toplam 100 kazadan 72 kaza otomobillerle

    Kaza Yapılan Yerler:
    .Caddelerde 66 kaza

    Bu sonuçlar ışığında birazda diğer etkenler yanında kendimizde de ne gibi kusurlar ve eksiklikler var
    oturup düşünmemiz gerekir derim...!!!

    Teşekkürler Orhancım...
    Abicim sende çok sağol... İnşallah bilgiler faydalı olur.

  5. #5
    Enduroist Üye H@yrO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayrettin Gündüz
    Üyelik tarihi
    22-02-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    7
    Motosiklet
    BMW 1200 GS 2006/ Honda Silverwing2006

    Standart

    İlk sonuç: Kazaya karışan motorcu ne olursa olsun HATALIDIR! ÖNGÖRÜ ÖNEMLİDİR ZİRA....!

    2-Kazaların genellikle caddede,nromal saatlerde ve normal koşullarda veya yakın koşullarda olması dikkatin dağıldığı anlar (genellikle gevşek davranılan zamanlar-şartlar uygun diye düşünülerek) ve yerler ...!...ODAKLANMA EKSİKLİĞİ.....!
    Bir de genellikle kazalar motorcuların yakın çevrelerinde(5 km2 lik sahada) olduğu istatistiği de var!
    Konu H@yrO tarafından (06-03-2009 Saat 14:30 ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Enduroist Üye Göçmençelebi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Şenol Göçmençelebi
    Üyelik tarihi
    24-05-2010
    Bulunduğu yer
    Bursa
    Mesajlar
    8
    Motosiklet
    Aprilia Pegaso Trail
    Marka
    Aprillia

    Standart

    yağmur, çamur yok.
    hava güneşli, açık.
    yol dümdüz, gözünün alabildiği her yeri görüyorsun.
    yeni kakmışsın, uykunu almışsın, kendini iyi hissediyorsun.
    tüm bu şartlar altında zaten keyfin yerinde, güvenin de tam.
    ne yaparsın?
    aç gazı aç iyice keyiflenelim, nasıl olsa şartlar kaza yapmaya uygun değil Dİ Mİ ?!
    Şenol Göçmençelebi
    Aprilia Pegaso Trail ve Derbi Terra

  7. #7
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    etrafımızdaki tehlikelerle dıkkatimiz doğru orantılı azalıyor... cok kez basıma gelmiştir . yol dumduzse uykum gelır virajlıysa cın gıbı olurum . cunku dıkkat le konsantre olurum . tehlike azalınca ılgı, sürüşten baska yerlere kayabılır, hal boyle olunca kaza oranı artıyor tabii ki

    bir de kendine güven mek de kazaya sebebiyet. yaptığım her kazanın bır oncesınde kendıme cok guvendiğimi hissetmişimdir. ve hemen ertesı gunu kaza yapmısımdır ...

    motora ılk basladığım senelerde bır makale okumustum . kazaların coğu ılk 5000 ve cıvarı km lerde oluyormus , 5000 km dolunca tamam yahu oğrendım ben bu işi psıkolojisiyle dikkat azalıp kazaya sebebiyet veriyormuş... bu yazıyı okuduğum ve hadı canım ne alaka dediğimde 4000 küsür km deydım ve 5600. km de ilk düşüşümü yaptım

    bu istatistikler bize bu konuda onemli bilgiler veriyor . cok güzel paylaşım tesekkür ederiz.

    demek ki şartlar ne olursa olsun dıkkati elden bırakmamak ve içinden surekli "her an kaza yapabilirim" diyerek kendıne guven duygusu ve egoları dizginlemek gerekli.

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •