Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu
1 den 10´e kadar. Toplam 18 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Üye atila demirag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    atila demirağ
    Üyelik tarihi
    01-11-2009
    Bulunduğu yer
    Antalya
    Mesajlar
    21
    Motosiklet
    1150 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart 1150 adv ön amortisör yağ değişimi

    Ön amortisörlerin sökülüp takılması 1150 ve 1200 GS'lerde hemen hemen aynı.Sadece içerisine konulan yağın miktarları farklı.


    İşe tekerleğin sökülmesi ile başladık.Bunun için önce frenler,takometre teli ve ABS sensörünün yerlerinden sökülmesi gerekiyor.Frenler her iki tarafta da ikişer cıvata ile tutuyor.Bu cıvataları Torx 30 anahtarla söktükten sonra disklerden ayırıp tek bir yıldız cıvata ile tutan takometre telini bulunduğu yerden çıkartıyoruz.



    ABS sensörüde tek bir cıvata ile tutuyor.




    Ardından tekerleğin orta milini çıkartmak için amortisörlerin en altında ön tarafa bakan biie cıvatayı gevşetip,orta milin somununu 17 lokma ile açıp mili çıkartıyoruz.Bu somunu çıkartmak için milin diğer tarafında bu iş için açılmış deliklerden geçirilecek bir tornavida veya benzer bir aletle mili sabit tutmak gerekiyor.





    Amortisörleri yerinden çıkartmak için ortada amortisörleri sıkıştıran döküm kelepçenin cıvatalarını sökmek gerekiyor.Bunlar için Torx 40 gerekli.

    Loctite'la sıkıştırıldıkları için kolay gevşemiyorlar.



    Sıra üst taraftaki somunları gevşetip amortisörleri serbest bırakmaya geldi.



    Bunlar 14 numara lokma ile sökülüyorlar.Somun gevşetilirken amortisörün pistonunun dönmemesi için alt taraftan uygun bir anahtarla tutulması gerekiyor.Alt tarafta bunun için dişler yapılmış.





    Artık amortisörler serbest.Alt taraftan kovanı bulunduğu yerden çıkartabilmek için amortisör pistonlarını yukarıdan çekerek çıkartmak gerekiyor.Bu çok basit bir işlem.Ama bundan önce pistonun kovana girdiği yerdeki plastik bileziğin dikkatlice,zedelemeden alınması gerekiyor.Aksi halde piston sıkışan hava nedeni ile çıkmamakta direniyor.



    Bundan sonra alttan amortisörleri çekerek dışarıya alıyoruz.Bunun için amortisörü ortadan sıkan döküm kelepçeyi bir tornavida yardımı ile aralamak gerekiyor.






    Amortisörlerin içerisindeki yağı boşaltınca bu değişim işini yapmakla motosiklete ne kadar büyük bir iyilik yaptığımızı görüyoruz.



    İçlerindeki yağ inanılmaz kirlenmiş.Ama bir tanesi diğerine göre çok daha fazla kirli.İki amortisörden çıkan yağların renkleri gece ile gündüz gibi birbirinden farklı.Daha çok kirlenmiş olanın akışkanlığıda gitmiş.Pelte gibi olmuş.



    Bu bizi şüphelendiriyor.Daha kirli yağın çıktığı amortisörün keçesinde bir sorun var kesin.Kalkıp sanayiye keçe aramaya gidiyoruz,ama bizim keçelerin aynısından bulamıyoruz.Bizim keçeler çift yaylı,yani hem altta,hemde üstte yay var.



    Bunun üzerine keçenin üzerindeki segmanı alıp neredeyse saç teli kalınlığındaki yayını söküp,ek yerinden açarak daha iyi sıkması için 2-3 milim kesmek sureti le kısaltarak yerine takıyoruz.

    Bu arada amortisörün içerisinde biriken çamur ve toz taneleri inanılmaz.



    Amortisörleri,yağ iyice aksın diye ters çevirip bir kabın içerisine koyuyoruz.



    İçlerini gaz yağı ile bir güzel çalkalayıp temizledikten sonra Castrol Forkoil SAE 10W yağımızdan 480'er cl. koyuyoruz.




    Elimizde tam bir ölçek olmadığı için miktardan şüpheleniyoruz ve eski bir yöntemle,yağ seviyesinin ağıza olan mesafesini ölçerek her iki amortisördeki yağ miktarını eşitliyoruz.



    ÖNEMLİ NOT : 480 cl. herhangi bir manuele dayalı olarak tespit edilmemiştir.Amortisörlerin içerisinden çıkan yağ miktarı ve internetteki bir forumda yazılan miktarlar esas alınmıştır.Dolayısı ile yanlış olabilir.

    Bundan sonra sökerken yaptığımız işlemlerin tersini yaparak motosikleti topluyoruz.Burada dikkat edilmesi gereken iki önemli husus var.

    Bir tanesi amortisörleri yerine,yani ortadaki döküm kelepçelerin içerisine sokup yerleştirdikten sonra bu kelepçelerin somunlarının gevşek bırakılıp tekerlek ve tekerleğin mili takıldıktan sonra sıkılması gerekiyor.Aksi halde doğru bir biçimde pozisyonlandırılması olanaksız.

    Ortadaki döküm kelepçenin dört adet somununa Loctite uygulanarak yerlerine taklması en doğrusu.



    Bir diğeri ise,önce tekerlek milinin somunu sıkıştırılmalı ve ancak bundan sonra amortisörlerin en altında bulunan cıvatalar sıkılmalı.



    Son olarak en üstteki somunlarda Loctite uygulandıktan sonra sıkılıp kapakları kapatıldığında işlem bitiyor.



    Artık 1150 GS ADV Toroslara tırmanmaya hazır.



    Bu iş bittikten sonra 1150 GS''in Final Drive yağının değişmesine geliyor sıra.

    1150 GS'in final drive yağını değiştirmek bisiklet lastiğini şişirmekten daha kolay.

  2. #2
    Enduroist Üye atila demirag - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    atila demirağ
    Üyelik tarihi
    01-11-2009
    Bulunduğu yer
    Antalya
    Mesajlar
    21
    Motosiklet
    1150 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart 1150 adv final drive yağ değişimi

    3 fotoğraf yetiyor anlatmaya.

    Alttaki tahliye tapasını açıyorsunuz.



    Yağ kendiliğinden boşalıyor.



    Üstteki dolum deliğinden SAF XO'yu dolduruyorsunuz.Miktar hesap etmeye falan gerek yok.Dolunca anlıyorsunuz zaten.



    Biz yağı boşalttıktan sonra içerisine şırınga ile gaz yağı enjekte edip,motoru çalıştırıp,vitese takıp,biraz gaz vererek tekerleği bir kaç tur çevirdik.İyi ki bunu yapmışız.Gaz yağı içerisinde bir sürü kirle çıktı dışarıya.

    Bu arada yaklaşık 200 cl yağ aldı hazne.

  3. #3
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    abi cok guzel paylasım tesekkur edıyoruz bi de dip not düşmek ıstedım loctite' lı cıvatayı gevsetmek ıcın fön makınasıyla ısıtmak gerekıyor ısıyla loktıt cozunuyo ve cıvata normal sekılde cıkıyo yerınden

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  4. #4
    Kurucu Enduroist GürbüzOKATAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    gürbüz okatan
    Üyelik tarihi
    03-01-2009
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    7,070
    Motosiklet
    R 1200 GS ADeVe
    Marka
    Bmw

    Standart

    Sevgili Atila ,
    yine fayda sağlayacağımız bir konu daha
    paylaşmıssın çok teşekkürler..
    o532 2965453
    "Mutluluğu Yanınızda Götürmezseniz
    Gittiğiniz Yerde Boşa Aramayın " G.O

  5. #5
    Enduroist Üye ufuk tarhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ufuk tarhan
    Üyelik tarihi
    19-06-2009
    Bulunduğu yer
    ankara
    Mesajlar
    29
    Motosiklet
    zat 150 mondial-arora 150

    Standart

    Çok teşekkürler paylaşımınız için. Böyle paylaşımlar muhteşem oluyor.

  6. #6
    Banned
    Isim
    TG
    Üyelik tarihi
    09-04-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    3,313
    Motosiklet
    '06 XT660R
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Atila abi ellerine kollarına sağlık.

  7. #7
    Ordinaryus Enduroist ASIM DEMİR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ASIM DEMİR
    Üyelik tarihi
    09-08-2009
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,480
    Motosiklet
    BURGMAN 650 EXECUTİVE
    Marka
    Suzuki

    Standart Harİkaaaaaaaaaaaaaaa

    Arkadaşım harika vallahi anlatımın için cok teşekkürler 1150si olan arkadaşlara lazım olacağını düşünüyorum.

  8. #8
    Ordinaryus Enduroist Nuri Güzes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    MEHMET NURİ GÜZEŞ
    Üyelik tarihi
    16-02-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Asya
    Mesajlar
    1,526
    Motosiklet
    1200 süper tenere
    Marka
    Yamaha

    Standart

    ha yaşlı teyzenin yolun karşısına geçmesine yardım etmişsin; ha amartosör yağının değişimini fotograflarla anlatmışsın aynı şey.
    süper hizmet.ellerine sağlık atilla aga!
    Hacı hacıyı Mekkede,Hoca hocayı Tekkede,deli deliyi dakkada bulurmuş.

  9. #9
    Enduroist Katılımcı Üye Şükrü Namazcı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Şükrü Namazcı
    Üyelik tarihi
    16-09-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    195
    Motosiklet
    Motorhane R1100GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    amortisör pnönomatik yağ miktarının ölçüsü; pistonun en tepe kısmında küçücük üzerinde oring bulunan allen başlı vida var onu söküyosunuz ve pistonu en aşağı kadar bastırıyorsunuz oradan fazla koyduğunuz yağ taşıyor işte içinde olması gereken yağ miktarı bu kadar sonra pistonun üzerinde bulunan delik mesafesine kadar çıkartıp vidaları takıyorsunuz (delik kovanın dışarısındayken) vidaları sıktıktan sonra da normal pozisyonlarına getiriyorsunuz işte bu da içerisinde olması gereken hava miktarı

    paylaşım için teşekkürler
    bunlarda benim bildiklerim öğrendiklerim ;)

    he birde aklıma gelmişken keçenin üzerindeki yayı kısaltıp kullanmak yerine murat 131 in arka aks keçesi var onun yayını kullanın orjinal yaydan daha kalın çapı ve daha sağlam tutuyo (denenmiş uygulanmıştır)
    Konu Şükrü Namazcı tarafından (25-11-2009 Saat 11:15 ) değiştirilmiştir.
    Motosiklet hakkında herşey 7/24 yollarda

    Motorhane


    A rh(-)
    Şükrü Namazcı
    0532 255 1 666

  10. #10
    Banned
    Isim
    TG
    Üyelik tarihi
    09-04-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    3,313
    Motosiklet
    '06 XT660R
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı cuk_o Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amortisör pnönomatik yağ miktarının ölçüsü; pistonun en tepe kısmında küçücük üzerinde oring bulunan allen başlı vida var onu söküyosunuz ve pistonu en aşağı kadar bastırıyorsunuz oradan fazla koyduğunuz yağ taşıyor işte içinde olması gereken yağ miktarı bu kadar sonra pistonun üzerinde bulunan delik mesafesine kadar çıkartıp vidaları takıyorsunuz (delik kovanın dışarısındayken) vidaları sıktıktan sonra da normal pozisyonlarına getiriyorsunuz işte bu da içerisinde olması gereken hava miktarı

    paylaşım için teşekkürler
    bunlarda benim bildiklerim öğrendiklerim ;)

    he birde aklıma gelmişken keçenin üzerindeki yayı kısaltıp kullanmak yerine murat 131 in arka aks keçesi var onun yayını kullanın orjinal yaydan daha kalın çapı ve daha sağlam tutuyo (denenmiş uygulanmıştır)
    Ulen şükrü senden korkulur valla he

 

 
Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •