Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 6´e kadar. Toplam 6 Sayfa bulundu
  1. #1
    Enduroist Kıdemli Üye Deniz Kupeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    deniz küpeli
    Üyelik tarihi
    14-04-2011
    Bulunduğu yer
    cihangir
    Mesajlar
    1,484
    Marka
    Diger

    Standart Commuter bilgi

    Gunaydin arkadaslar,

    GS ne kadar kivrak olsa da motoru yogun trafikde dur-kalk sevmiyor, ben de onu zorlamak istemiyorum…yani yogun sehir trafigi icin bana ikinci bir makina gerekiyor.

    Halkali -Taksim arasi, gerek TEM’de gerek arka yollarda, ara sira esimle de birlikte kullanabilecegim hesapli bir alternative bakiyorum.

    Butce 2000 - 3500TL arasi …

    Honda CBF150 dusundum, veya Mondial MC150 olabilir, fiyati daha uygun ve hesapta performansi da gayet iyiymis…

    Aslinda temiz Vespa PX200 isterdim ama otobanda sakincali olur diye vazgectim.

    Aranizda bu makinalari kullanan varsa fikirlerinizi bekliyorum , veya alternative birseyler varsa lutfen onlari da yazin. Ne kadar bilgi alabilirsem o kadar iyidir.

    He, bide bir sorum daha var…bu tarz ufak commuter motorlari Polis daha sik ceviriyormu Istanbul da…hani kuriye sorgulama muhabbet?

    Tesekkurler
    Deniz

  2. #2
    Ordinaryus Enduroist özer hanlı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    özer hanlı
    Üyelik tarihi
    18-02-2010
    Bulunduğu yer
    Bayrampaşa/İstanbul
    Mesajlar
    1,685
    Motosiklet
    Ybr 125 esd
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Deniz seni bir şey satmadan görmek şaşırttı.Başlığı görünce gene hangi motoru satıyo dedim şakası bi yana Mondialdan uzak dur bende var bi tane zc satmak bi yana takası bile yok ama cbf biçilmiş kaftan veya ybr ikiside kuzen zaten bunların kolay gelsin.
    Yuz'de israr etme, "Doksan da olur".
    Insan dediginde, "Noksan da olur"...
    Sakin buyuklenme, "Elde neler var".
    Bir ben varim deme, "Yoksan da olur".
    Hatasiz Dost Arayan, "Dosttan da olur

    ** MEVLANA **
    Takma kafana, At boşa


    Özer HANLI

  3. #3
    Enduroist Kıdemli Üye Hayati BEDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hayati BEDER
    Üyelik tarihi
    25-06-2011
    Bulunduğu yer
    Çorlu / Tekirdağ
    Mesajlar
    1,237
    Motosiklet
    NC 700 X 2013
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı ist5934 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Deniz seni bir şey satmadan görmek şaşırttı.Başlığı görünce gene hangi motoru satıyo dedim şakası bi yana Mondialdan uzak dur bende var bi tane zc satmak bi yana takası bile yok ama cbf biçilmiş kaftan veya ybr ikiside kuzen zaten bunların kolay gelsin.
    Özer haklısın, Türkiye şartlarında birbirini aratmayan motorlar ama bence YBR

  4. #4
    Enduroist Üye erhanay14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erhan AYDIN
    Üyelik tarihi
    21-01-2009
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    76
    Marka
    Diger

    Standart

    Deniz bey merhaba;
    Özer ve Hayati abilerimin yazdıklarına ek olarak bende birkaç görüşümü belirtmek istiyorum.
    Mondiali kesinlikle almayın.

    Eşinizle binecek ve Halkalı Taksim arası özellikle E-5 güzergahını kullanacağa benziyorsunuz.Hızlı akan trafikte tepkilere ani cevap verecek bir motosiklet lazım size 1150 den sonra.İki kişi kullanmayacak olsa idiniz ybr125 tavsiye edebilirdim.Ancak eşinizide bu güzergahta artçı olarak sürekli taşıyacak iseniz tavsiyem cbf150 den yanadır.

    Ybr 125 i şu nedenlerle tavsiye etmiyorum:1.si artçılı kullanacağınızı belirtmişsiniz.Ybr 125 in koltuk mesafesi cbf150 ye oranla daha kısadır.
    Şimdi siz alacağınız motosiklete muhtemelen çantada takacağınız için koltuk mesafesinde azda olsa kısalma olacaktır.Çantalı cbf150 de çok sorun yaşamazsınız ama çantalı ybr125 te artçılı sorun yaşarsınız.2.side hız limitleri hızlı akan trafikte önemlidir.Ybr 125 in km sinde her ne kadar 140 olsada,ortalama hızı 85-90km limitlerindedir.Ve bu hızın üzerinde çok fazla zorlama yani hız artırımı yapamazsınız.Zorlarsanız o oranda risklerle karşılaşırsınız ki en başta aşırı vibrasyon olacaktır.Ama cbf 150 nin ortalama hızı biraz daha yüksek.Ortalama 100km seviyelerinde daha az vibrasyon var.Cbf 150nin aks aralığı da ybr125 ten uzun olup artçılı kullanıma bahsettiğim gibi biraz daha uygun.Yakıt tüketim oranları ise neredeyse aynı.Ama deseydiniz ki bekarım,tek bineceğim,satın alırken vereceğim 100 veya 200 lira benim için önemli o zaman size kesinlikle ybr 125 önerirdim.

    Polis kontrollerinde küçük hacimli motosikletlerin durdurulmasından bahsetmişsiniz.Polis sürücüleri durdururken öncelikle gözlem yapar.Motosiklet sürücüleri için ilk bakacağı da kask kullanılıp kullanılmadığı ve kurallara uyulup uyulmadığıdır.Motosikletin üzerinde kurye motosikletlerinde olan çanta olup olmadığı gibi teferruatlarla devam edip gider bu sıralama.Durdurulsanız bile evrak ve güvenlik ekipmanlarınız tam olduğu sürece sorun yaşamazsınız malum.Ama bazen özellikle çalıntı motosiklet veya motosikletle suç işlenmesi gibi durumlarda bir günde sürücüler birden fazla sayıda durdurulmaktadır.Eğer sizde bir günde birden fazla sayıda durduruluyor ve evraklarınızın kontlorü yapılıyorsa sebebi muhtemelen bu olacaktır.

    2000tl seviyelerinde cbf150 bulamazsınız.Ybr bulursunuz ama onda da model veya yüksek km.sorunu ile karşılaşırsınız.3000-3500 seviyelerinde en az 2009 veya 2010 model temiz az yol katetmiş cbf 150 bulabilirsiniz.Şunu da belirteyim ybr veya cbf almayı ve çanta takmayı da düşünürseniz kappa ve givi nin e21 modeli biçilmiş kaftan.

    Ama özellikle belirtmek istediğim husus ise şudur:
    1150 den sonra belirtilen güzergahta özellikle artçılı kullanacağınız 125 veya 150 cc.lik motosiklet yakıt hariç 1150 yi aratacaktır.
    Saygıyla.
    Konu erhanay14 tarafından (15-08-2011 Saat 14:16 ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Enduroist Kıdemli Üye Deniz Kupeli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    deniz küpeli
    Üyelik tarihi
    14-04-2011
    Bulunduğu yer
    cihangir
    Mesajlar
    1,484
    Marka
    Diger

    Standart

    Abiler/Arkadaslar,

    Faydali bilgi paylasmalariniz icin tesekkur ederim. Banada CBF mantikli secimdi ama bi turlu karar veremiyince sizlere danismak istedim. Karar vermeme yardimci oldunuz

    Polisle sorunum yok aslinda, sadece ugrasmak istemiyorum onlarla.

    Alıntı erhanay14 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde belirtmek isterim ki 1150 den sonra belirtilen güzergahta özellikle artçılı kullanacağınız 125 veya 150 cc.lik motosiklet limitleri dahilinde 1150 yi aratacaktır.
    Eminimki dogrudur, ama otobanda ortalama 100/110km giderse sorun olmaz, yeterki GS'im saglikli olsun.

  6. #6
    Enduroist Üye erhanay14 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Erhan AYDIN
    Üyelik tarihi
    21-01-2009
    Bulunduğu yer
    Ankara
    Mesajlar
    76
    Marka
    Diger

    Standart

    Alıntı smallz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Polisle sorunum yok aslinda, sadece ugrasmak istemiyorum onlarla.

    Eminimki dogrudur, ama otobanda ortalama 100/110km giderse sorun olmaz, yeterki GS'im saglikli olsun.

    bilindiği gibi önemli olan fabrika değerleridir.ybr de bu 80-85 km olup üst sınırlara çıkabilmeniz için ateşleme beyninin değiştirilmesi,hava filtresinin değiştirilmesi,dişlilerin değiştirilmesi gibi seçenekler vardır ve bu değişikliklerle 120km.ve üst hızlara erişilmektedir.ama başta vibrasyon ve acil durumlarda fren sorunu yaşatır sürücülere.
    cbf te ise bu hız 105km. limitlerindedir.yine bu hızın üzerine çıkabilmeniz için bazı değişiklikler yapmanız gerekmektedir.

    kısaca cbf 150: otoban da 100-110km.seviyelerinde çift kişi kullanacaksanız e-5 güzergahından daha akıcı ve stabil bir sürüş yaşatır size.ama fazla zorlamamak şartıyla.

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •