Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 176 Toplam 321 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 76126166172173174175176177178179180186226276 ... SonuncuSonuncu
1,751 den 1,760´e kadar. Toplam 3207 Sayfa bulundu
  1. #1751
    Enduroist Üye HASAN AYDIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    HASAN AYDIN
    Üyelik tarihi
    28-10-2013
    Bulunduğu yer
    PERŞEMBE - ORDU
    Mesajlar
    51
    Motosiklet
    NC750X
    Marka
    Honda

    Standart

    www.aliexpress.com sitesinden aldığım spy5000m alarm geldi.

    Şimdilik sadece alarm kısmını takabildim. Akşam karanlığına kalınca sinyal ve uzaktan motor çalıştırma kısmına geçemedim.

    Sele ve sol taraftaki grenajı çıkarıp yapılabiliyor.

    Ateşleme kesici için sigorta kutusu arkasındaki kontağı çevirdiğinizde 12v gelen kabloyu keserek araya alarmın kablolarını taktım.

    Şu anda gayet güzel çalışıyor. Kontağı kapatınca 15 sn sonra kendisi devreye otomatik giriyor (belki istemeyen için bunu iptal etmenin bir yolu vardır, henüz bakmadım.)

    Maalesef fotoğraf çekmek aklıma gelmedi.

    Ancak sinyaller için tekrar açtığımda fotolarını çekeceğim.

    Hayırlı günler dileğiyle

    Hafta Sonu Çatalca Ormanlı Köyü gezisinden bir hatıra,
    Konu HASAN AYDIN tarafından (16-12-2013 Saat 14:05 ) değiştirilmiştir.

  2. HASAN AYDIN, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Engin Delipınar (16-12-2013)

  3. #1752
    Enduroist Kadim Üye Engin Delipınar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Engin Delipınar
    Üyelik tarihi
    13-03-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    451
    Motosiklet
    CBF 150 ve CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı GokhanUzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu akşam park ederken gördüm ki yol arkadaşım ile birlikte 25.850 km yi doldurmuşuz
    Sanırım memlekette bu güne kadar en çok yol yapan CRF cilerden biriyim.
    Servis fişlerini önüme koydum. Bakım maliyetlerini ve edindiğim tecrübeleri paylaşmak istedim.

    Malum ilk bakım 1.000 km de yapılıyor.
    Yağ , yağ filtresi , yağ filtre kapak contası ve yağ tapası pulu değişimi yapılmış.
    70 TL ödemişim.

    Sonrasında 6.304 km de bakıma gitmişim.
    Yağ filtresi , hava filtresi , yağ tapası pulu ve yağ değişimi yapılmış.
    İşçilik ile birlikte 156 TL ödemişim.

    9.376 km de tekrar bakıma gitmişim.
    Yağ filtresi , yağ tapası pulu ve yağ değişimi yapılmış.
    Maliyet 70 TL.
    Servis bu bakımda devirdaim sisteminin dibinden hafif bir yağ kaçağı olduğunu fark etti ve
    bu kaçağı takip etmemi tembihledi. 12.000 km bakımında parçaları tedarik edip kaçağı hallederiz dediler.
    12.000 km bakımına kadar her gün yağ ve antifriz seviyesini kontrol ettim.
    Gözle görülür bir seviye azalması tespit edemedim. Çok zor fark edilecek bir sızıntı vardı sadece.

    12.444 km de yaptırdığım bakımda sızıntıya sebep olan keçeler ve su pompası mili garantiden değiştirildi.
    Periyodik bakım kapsamında da yağ filtresi , yağ filtresi kapak contası , hava filtresi , yap tapası pulu ve
    motor yağı değiştirildi.
    İşçilik ile birlikte 174 TL ödemişim.

    Zincir temizliğine gereken önemi göstermediğim için 15.610 km de zincir değişimi yaptırmak zorunda kaldım
    Dişliler ve zincir değiştirildi.
    İşçilik ile birlikte tam 383 TL ödemişim.

    Burada okuduklarım ile birlikte yağ değişimi konusunda fikrimi değiştirdim ve eskiden 3.000 km de bir yaptırdığım
    yağ değişimini 6.000 km de bir yaptırmaya başladım. Dolayısıyla 12.444 km de yaptırdığım periyodik bakımdan
    sonraki ilk yağ değişimini 18.255 km de yaptırdım.
    Yağ filtresi , yağ filtresi kapak contası , yağ tapası pulu ve motor yağı değiştirilmiş.
    İşçilik ile birlikte 97 TL ödemişim.
    Vay adiler...
    Bu bakımda işçilik bedeli almışlar. Şimdi servis kağıdındaki bilgileri buraya aktarırken fark ettim.

    22.333 km de mecburen servisin yolunu tuttuk. Park ederken taktığım disk frenini sökmeden
    motoru hareket ettirince arka fren braketini kırdım.
    İşçilik dahil 440 TL ödedim. Neyse ki kaskom vardı ve parayı sigortadan tahsil ettim.

    Sonrasında 24.031 km de yine periyodik bakım için servise gitmişim.
    Yağ filtresi , yağ filtre kapak contası , hava filtresi , yağ tapası pulu , motor yağı veeeee buji değiştirilmiş.
    Buji deyip geçmeyin dostlar çok can yakıyor. CRF mizin bujisi iridyum buji. Servisteki fiyatı 120 TL ......
    Buji ile birlikte 24.000 bakımı 290 TL ye patlamış.

    Tecrübeler :

    Yağ değişimini 6.000 km de bir yaptırmak gayet mantıklı ve hesaplı. İlk zamanlar 3.000 km de bir
    yağ değişimi yaptırıyordum. Motorun sağlığı için daha iyi olsa da periyodik bakım aralıkları 12.000 km
    olarak belirlenmiş bir motor için 6.000 km de bir yağ değiştirmek fazlasıyla yeterli.

    Zincir temizliğine kesinlikle dikkat edilmeli. Acemiliğimden dolayı ilk zincirime hiç bakmadım ve 15.610 km de
    zincir dişli seti değiştirmek zorunda kaldım. O zamandan beri zincirimi düzenli olarak temizliyorum ve
    şu ana kadar yeni zincirim ile 10.240 km yol yaptığım halde zincir ayarı yeşil bölgenin yarısına bile gelmedi.
    Yeni zincirim ile 30.000 km yi sorunsuz aşabileceğimi düşünüyorum.

    Bu arada işime 6 km mesafede ev tuttuğum için eskisi kadar km yapmıyorum artık.
    Sanırım 5-6 aya kalmaz Emre beni geçecektir

    Saygılar , selamlar
    Gökhan abi verdiğin değerli bilgiler için çok teşekkürler. Motorumuzun ileride servisle karşılaşacağı bakımları ve ücretlerini detaylı olarak görmüş olduk.

    Ben şahsi fikrimi söyliyeyim. Bu motorla senin kadar yol yapsam servise hiç götürmem 6 bin km'de bir bakımlarını kendim yaparım. Garantisi bozulmasın diyorsam da sadece 12 bin km'de bir servise götürürüm. Bu paralar çok geldi bana

  4. Engin Delipınar, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    cemsolmaz (16-12-2013)

  5. #1753
    Enduroist Katılımcı Üye GokhanUzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    GÖKHAN UZUN
    Üyelik tarihi
    24-04-2013
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    192
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Engin Delipınar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gökhan abi verdiğin değerli bilgiler için çok teşekkürler. Motorumuzun ileride servisle karşılaşacağı bakımları ve ücretlerini detaylı olarak görmüş olduk.

    Ben şahsi fikrimi söyliyeyim. Bu motorla senin kadar yol yapsam servise hiç götürmem 6 bin km'de bir bakımlarını kendim yaparım. Garantisi bozulmasın diyorsam da sadece 12 bin km'de bir servise götürürüm. Bu paralar çok geldi bana
    Rakamların yüksek olduğuna katılmamak mümkün değil.
    Bir de bana sor. Çoookk acıtıyor çok
    Bir aksilik olmazsa eskisi kadar yol yapmayacağım için şimdilik içim rahat.
    Niyetim 80-100.000 km lere kadar bu motor ile devam etmek.
    Bu sebepten üzerine titredim desem yeridir
    Montani semper liberi ... Dağcı daima özgürdür

  6. GokhanUzun, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Engin Delipınar (16-12-2013)

  7. #1754
    Enduroist Kadim Üye Engin Delipınar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Engin Delipınar
    Üyelik tarihi
    13-03-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    451
    Motosiklet
    CBF 150 ve CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı GokhanUzun Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rakamların yüksek olduğuna katılmamak mümkün değil.
    Bir de bana sor. Çoookk acıtıyor çok
    Bir aksilik olmazsa eskisi kadar yol yapmayacağım için şimdilik içim rahat.
    Niyetim 80-100.000 km lere kadar bu motor ile devam etmek.
    Bu sebepten üzerine titredim desem yeridir
    İnşallah sorunsuzca 10 binlerce km yaparsın abi

  8. #1755
    Babür Karaoğlu
    Guest

    Standart

    her motorun kullanıcı el kitabından başka bir de servis kitabı ve parça kataloğu var ayrı satılan veya internetten indirilen pdf olarak (en azından benim wr'nin ve abisinin var)

    eminim crf-l'nin de vardır, servisinizi bir sorun

    olağan bakım için gerekli parçaları alıp siz kendiniz rahatlıkla yapabilirsiniz

    sübap ayarı gibi zorlu bir işi de ustasına dinletirsiniz, gerek yoksa sübap ayarını da ötelersiniz

    basit de olsa motorun bazı bakımlarını onarımlarını yapmanız hem çok güzel bir hobi/terapi, hem de motorunuzla aranızdaki bağı daha da güçlendirecektir.

    ve hatta osuruktan bir nedenle yolda kalırsanız bir gün allah göstermesin, belki de kendi kendinizi hem sıkıntıdan, hem de masraftan kurtaracaksınız motorunuzu ve detaylarını tanıdığınız için...

  9. Babür Karaoğlu güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Aydoğan AKIN (06-02-2014),cemsolmaz (16-12-2013)

  10. #1756
    Enduroist Katılımcı Üye MuratBOY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    murat boy
    Üyelik tarihi
    14-03-2013
    Bulunduğu yer
    izmir
    Mesajlar
    241
    Motosiklet
    XT 660 Z Tenere
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Gökhan abi resmen crf'nin JE-Dİ 'i olmussun yazini hemen bilgisayarima aldim lazim olur paylasim icin tesekkurler
    Alışılmışındışındaymışım...

  11. #1757
    Enduroist Üye Tayfun YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Tayfun YILMAZ
    Üyelik tarihi
    09-12-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    10
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Eski postlarda birkaç kişinin karşılaştığı "arka fren tutmama" sorunu sanırım benim motorda da var. Ön fren dokunur dokunmaz tutuyor fakat arka frene ne kadar asılırsam asıliyim, abansam dahi motoru tam olarak durdurmaya yetmiyor. ayrıca 10-15km yaptıktan sonra motorun arka kısmından -egsoz veya frenden emin değilim- bir yanık kokusu geliyor. Tavsiyeleriniz nelerdir, bilhassa fren sorunu ile ilgili? Motor daha 9700km'de ve 12bin olmadan servise gidip fazladan para vermiyim diyorum.

  12. #1758
    Enduroist Katılımcı Üye GokhanUzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    GÖKHAN UZUN
    Üyelik tarihi
    24-04-2013
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    192
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Balatalar bitmiş olabilir mi?
    Arka frenin etkinliği elbette ki ön fren gibi olamaz.
    Motoru sadece yavaşlatabilir. Ancak asıldığınızda arka tekerleği kitlemesi gerekir.
    Bahsettiğiniz yanık benzeri koku benim motorumda da var.
    Özellikle motor çamurlu iken oluyor. Motor kısmından gelen bir koku.
    Sanırım ısınmadan dolayı çamuru pişirmeye başlıyor
    Montani semper liberi ... Dağcı daima özgürdür

  13. #1759
    Enduroist Üye Tayfun YILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Tayfun YILMAZ
    Üyelik tarihi
    09-12-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    10
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart

    Daha ikinci el olarak alalı 100km kadar oldu ve almadan önce esengüller'e expertiz yaptırmıştım. Sıfır gibi motor hiç sorunsuz kullanabilirsiniz demişlerdi ama arka freni kontrol etmemiş olma ihtimalleri var mı? bir de 9bin küsür kmde balata biter mi?

  14. #1760
    Enduroist Kıdemli Üye Abdullah BATIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ABDULLAH BATIK
    Üyelik tarihi
    04-08-2012
    Bulunduğu yer
    SAKARYA
    Mesajlar
    382
    Motosiklet
    tvs apache
    Marka
    Diger

    Standart

    benzer durumu yaşayanlar balata spreyiyle temizledikten sonra sorunları gitmişti onu deneyin bir sonra servise gösterirsiniz.

 

 
Sayfa 176 Toplam 321 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 76126166172173174175176177178179180186226276 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •