Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12
11 den 20´e kadar. Toplam 20 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist BUGRA TURK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    BUGRA CTURK
    Üyelik tarihi
    06-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,022
    Motosiklet
    1150 gs (2003)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı bulutyani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim bildigimde dusuk devir yuksek vites gitmek.
    Aynen, vitesi yüksek tutup devri düşürünce veya devriyaja yüklenince boşa kalan tekerdenden dolayı motorun kayabileğini düşünüyorum bende..
    Honda CBF 150
    Aprilla Pegaso F 650
    BMW 1150 GS

    Buğra ÇALIŞKANTÜRK 532 404 2887 AB +


  2. #12
    Ordinaryus Enduroist ATİLLAYILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Yılmaz
    Üyelik tarihi
    09-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,613
    Motosiklet
    XT660Z TENERE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı bulutyani Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim bildigimde dusuk devir yuksek vites gitmek.
    Yagmurlu kaygan zeminde
    Atilla AB Rh- 0533 235 67 13

  3. #13
    Enduroist Üye Egemen Kocabaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Egemen Kocabaş
    Üyelik tarihi
    24-10-2011
    Bulunduğu yer
    Aksaray
    Mesajlar
    81
    Marka
    Aprillia

    Standart

    Türkçeye direk olarak çeviremediğimiz ingilizce kelimelerden birisi de "smooth" olsa gerek,
    Santana'nın da bir şarkısının ismiydi sanırım

  4. #14
    Enduroist Kadim Üye Ali Emre Sakarya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ali emre sakarya
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    581
    Motosiklet
    transalp xl650
    Marka
    Honda

    Standart

    taze eğitimli bir art motoakademi üyesi olarak bir şeyler yazma ihtiyacı hissettim: ileri sürüş teknikleri dahilinde kaygan zeminde olsa, kuru zeminde olsa temel prensipler değişmiyor. bu da her daim (kabaca) bilgi (ileri görüş)-konumlama-hız-vites-ivmelenme şeklinde oluşturulan sistemin uygulanması demek. aynı zamanda yine her daim gördüğünüz kadar gittiğiniz için de hava koşullarına göre değil, görüş-konum ve hızınıza göre vites ayarlamanız demek.

    motoru yüksek devirde tutmanın mantığı; motorun ağırlık dengesini çok fazla etkilemeden, "smooth" bir şekilde hızını azaltıp çoğaltabilmektir (motor freni ile). bunun nedeni de motoru her zaman en stabil hali olan dik ve ağırlığın iki tekerede eşit dağıldığı halde tutmaktır.

    uğur hocanın burada söyledikleri de tamamen "ileri sürüş sistemi" içerisinde geçerli şeyler. yani eğer konumunuz doğru değil ise zaten-mesela yağmurlu havada-hızınızın pek bir önemi kalmıyor!

    bu sistem dahilinde yüksek vites-düşük devir geçerli bir uygulama değil ne yazık ki. aksine oldukça tehlikeli bir şey. mesela yağmurlu havada s virajların olduğu bir yolda;viraja yüksek vites düşük devir ile girersek, viraj içinde motosiklet ivme kaybedeceğinden ya tıkanacaktır ya fazla gaz vermek zorunda kalıp hızımızı aşırı artırarak bizi viraj dışına atacaktır ya da fren-vites değiştirmek zorunda bırakarak yol tutuşunu ciddi anlamda tehlikeye atacaktır.

    aktarmakta bir hayli zorlanıyorum. ancak bu kadar toplayabildim. yanlış bir şey yazdıysam uğur hoca çeker kulaklarımı valla!

    "smooth" yerine "yumuşak" diyorum bazen ama tam karşılamıyor anlamı ve farklı yerlere çekilebiliyor!
    hakikaten zor bir kelime.
    Konu Ali Emre Sakarya tarafından (09-06-2012 Saat 21:32 ) değiştirilmiştir.
    - "eksiklik kendi özümde..."

  5. #15
    Enduroist Kadim Üye Egemen Donat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Egemen Donat
    Üyelik tarihi
    02-04-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    947
    Motosiklet
    F650 GS 007
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu konuyu, yağmurların yavaş yavaş yaklaştığı bu günlerde tekrar hortlatmakta fayda var.. Teşekkürler başkan..

  6. #16
    Enduroist Kıdemli Üye Sinan AKIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sinan AKIN
    Üyelik tarihi
    28-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    320
    Motosiklet
    Tiger 1050
    Marka
    Triumph

    Standart

    Alıntı Umit K. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sabahın ilk saatlerinde düşen çig de çok tehlikeli çok yavaş hareket edin.Çok kaygan bir zemin oluşturuyor.
    Işıklardan kalkışta kaç kez yüreğim ağzıma geldi. Gözünü seveyim traction control'ün..
    Sevgi eylem gerektirir...0533-248 80 80
    sakin@fenerbahce.com.tr

  7. #17
    Banned
    Isim
    Özgür * Bulut Yani
    Üyelik tarihi
    17-11-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    920
    Motosiklet
    KLE 650 (Versys)
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Havaların soğuması ile asfalt sıcaklığını kaybetti, sabah her zamanki gibi ise giderken yokuşda patinaja düşüyorum bende. Herkese dikkatli sürüşler.

  8. #18
    Enduroist Kadim Üye Egemen Donat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Egemen Donat
    Üyelik tarihi
    02-04-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    947
    Motosiklet
    F650 GS 007
    Marka
    Bmw

    Standart

    aman dikkat edelim arkadaslar canımız sıkılmasın..

  9. #19
    Enduroist Üye fıratsönmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Fırat Sönmez
    Üyelik tarihi
    30-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    2
    Motosiklet
    Ybr 125 ESD
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Çok Teşekkürler Güzel paylaşım için..

  10. #20
    Enduroist Kıdemli Üye aytaç öztaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    aytaç öztaş
    Üyelik tarihi
    06-08-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    395
    Motosiklet
    f 650
    Marka
    Bmw

    Standart

    tekrar tekrar okunması gereken bir yazı
    (0554) 989 10 20

 

 
Sayfa 2 Toplam 2 Sayfadan SeçilenSeçilen 12

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •