Yani egzost sesi ile ilgili olarak diyorum.
Yani egzost sesi ile ilgili olarak diyorum.
By JeRu SaLeM
valla rüzgar için camın ardına eğilmek gerekebilirsiniz, deflektör ile bu sorun kolaycana çözülüyor.
motor S modunda kuduruk gidiyor. ben genelde T modunda kullanırım. çoğunluk şehir içi 100 kmde 5,5 LT 23,000 KM ortalaması
motorun sesini bende beğenmiyorum. egzosun sesi benimki stok (orjinal hali) kopup giderken iyi ses çıkarıyormuş başkaları söyledi
KILIBIKRAYDIR
Ali KORKMAZ (13-04-2016),İbrahim KARAASLAN (18-04-2016)
egzozun sesi ile rüzgar sesini bağdaştırmadım, egzoz sesi sürücüye pek gelmiyor demek istedim.
egzozun konumundan dolayı olabilir belki. mesela kendi motorumdan inip adv'ye binince gürül gürül sesi duyuyordum.
eşim de bmw'de çok egzoz sesi var dedi geçen, orijinal egzozu olmasına rağmen
rüzgar kaska geliyor konforu engelliyor, cam üzeri spoiler ve kendi yan deflektörleri takınca rahat etmiştim.
ST'nin 2014 öncesi versiyonunun gaz kolu biraz on/off gibi çalışıyor demişti arkadaşım, hatta benimkini denemek istedi ama fırsat olmadı.
Oğuz TUNA
Ali KORKMAZ (13-04-2016),cemkucuk (12-04-2016)
Evett, öncelikle Ali'cim konuyu hortlattığın için teşekkürler. Ne zamandır aklımdaydı, fırsat bulamamıştım.
Bilenler bilir, F650GS'ten geçiş yaptım ben. Arayışa girmemin nedeni uzun yolda biraz daha hızlanmak ve bu hızda konforlu seyahat etmekti. R1200GS düşünürken, 2006 civarı modeller olacağından vazgeçtim. F800 veya F700 arasındayken Serkan Bayır'ın Super Teneresini test etmem ile süper tenere alma kararı verdim.
Öncelikli görüşlerim F650GS gibi dengeli ve hafif(tenereye göre) bir motosikletten sonra pek ağırlığı hissetmedim. Şehir içi ve dışı 1500km oldu. Henüz arazi yapma şansım olmadı, belki bu noktada ağırlığını hissedebilirim çünkü arazide ayakları yere koyarak F650gs'i çok rahat kontrol ediyordum. Bunun dışında, Şehir dışı uzun yol konforum çok ciddi arttı. Düşük devir titreşim biraz mevcut, sonuçta yüksek devirli bir makine değil. Ama şehir içi çift silindirin avantajı ile daha az debriyaj kullanmaya başladım. Rüzgar kısmına gelince Givi Air Flow olduğundan çok rahatım. Serkan abi de normal cam vardı, ciddi rüzgar vuruyordu. O da kelebek cam ile sorunu çözdü.
Yakıta gelince,
Şehir içi->6lt/100km
Şehir Dışı -> 80-100km/h'de 5.0-5,5lt/100km
Şehir Dışı -> 130-140km/h'de 6-6,5lt/100km
Şehir Dışı -> 170-190km/h'de 7-7,5lt/100km
ortalamalarını gördüm.
Motor sesi bana mükemmel geliyor, altımda V8 bir araç varmış gibi geliyor sesi bana hala. Sport ve touring modları mevcut. Sport moduna aldığınızda neler değişiyor araştırmadım ama makine çıldırıyor TCS güzel çalışıyor, yeni aldığımda henüz güce alışkın olmadığımdan ani gaz açmalarımda sürekli devreye girerek arka kaymayı engelledi. Sele yüksekliği 2 kademeli, düşük kademesi rahat basmamı sağlıyor(boy 1.72).
Yok mu hiç olumsuz düşüncem, kullandıkça çıkacaktır elbette; ilk etapta F650GS amortisörleri darbe emiş bakımından daha iyiydi. Super Tenere biraz sert geldi.
Biraz spontane bir yazı oldu, aklıma geldikçe buradan anlatırım. Motoru ekipmansız aldığımdan, koruma demiri, topcase, sis farı vs. buradan yazacağım hepsini.
ahmet ozcan (12-04-2016),Ali KORKMAZ (13-04-2016),Çağın Sarılar (18-04-2016),Ersan ÖZYURT (12-04-2016),İbrahim KARAASLAN (18-04-2016),MelihUlubilgen (13-04-2016)
Emir kardeşim, kendi deneyimini dürüstçe belirtiyor, Ali'ye bunun yardımı olacaktır. Fiyat olarak birbirine yakın, ancak ST 1200 ile 650GS aynı klasman değil, 1200GS ile kıyaslamak gerekmez mi? Ya da ST 1200 sıfırını almak yerine AT almak daha iyi olmaz mı?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ali KORKMAZ (13-04-2016)
3,5 yıldır Süper Tenereye( 4. motorum) ye iniyorum . Birlikte 60 000 km yaptık.Her türlü hava koşulunda ve değişik yollarda İki Avrupa turu ( biri Nord Kapp turu) ,iki balkan turu , yurt içi turları saymayacağım. SON DERECE MUTLUYUM. Bunca uzun gezi ,değişik coğrafi yerler,her türden hava koşullarında sürdüm. Yaptığı tek arıza ( arıza denirse) farın ampulü ( biri) söndü.Hiçbir yerde hiçbir problem yaşamadım.Birlikte Nord Kapp turu yaptığımız sıfır ADV lastiklerinden ve start stop kontağından arıza yaptı !!!!
Ağır Endurolarda Süper Tenere nin üstüne motor tanımıyorum ( 4 yıl 1150 gs ye bindim) .Tabi bu benim tecrübem ve görüşüm. Harika bir uzun yol motoru.Konforlu-Güvenli- Ekonomik-Sağlam-PROBLEMSİZ . Düşünen tüm motorcu arkadaşlarıma öneririm.Gözü kapalı alın .Daha iyiisi çıkcaya kadar bu motordan vazgeçmeyi düşünmüyorum ve bu motorla ilk hedefim 250000 km geçmek.Tabiki kısmetse.
Konu İsmail Hakkı Erdağ tarafından (29-04-2016 Saat 19:24 ) değiştirilmiştir.
Motorcu özgür ruhtur.
05324123412
Ali KORKMAZ (13-04-2016),Emir ÇELTEK (13-04-2016),Ersan ÖZYURT (13-04-2016)
Doğu ve Güneydoğu Anadolu
Bölge Sorumlusu
Öncelikle Emir arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. İlk deneyimini dediği gibi Nasıl yaşadıysa öyle anlatmış benim için önemli olan buydu. Umarım burası ST ile ilgili bilgiye boğulur.
Yavuz hocam, Emir f650 GS ile mukayese etmesinin sebebi aynı klasmana koyması değil, ben de Emir de eski f650gs kullanıcısı olduğumuz için meydana gelen değişimi birebir en iyi bana Emir anlatabilirdi o yüzden ben istediğim için Emir o şekilde açıkladı. Şu an ben de 1200 GS ile ST yi kıyaslıyorum ve arada kalmış durumdayım. Ancak Mersin'deki bulduğum 3 adet motosikleti(2 si GS, 1 tanesi ST) Haftasonu gördükten sonra(hatta kullanma fırsatım olacak) kararımı daha çabuk vereceğim ve bir sonuca varacağım ancak bu haftasonuna kadar ST Hakkı'nda bilgi sahibi olmak istiyorum. Zira o bilgiler doğrultusunda deneyeceğim. Umarım doğru bir karar veririm. Burada bilgi paylaşımında bulunan ve bana değerli zamanını ayıran herkese teşekkür ediyorum.
İsmail Abi senin de değerli yorumların için teşekkürler. GS kullanıp da ST ye tam not vermen, beklentimin dışında bir bilgiydi. Bakalım daha ne bilgiler, ne yorumlar çıkacak ortaya.😊
Konu Ali KORKMAZ tarafından (13-04-2016 Saat 01:05 ) değiştirilmiştir.
DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
Pek fazla suruş tecrubem olmasada biraz gıdıklama fırsatım oldu süper tenereyi bende bikaç şey yazayım. Akuye ulaşmak için sağ taraftaki grenajı almak gerekiyor sonradan takılan koruma demirleri buna engel olabiliyor GSlerdeki gibi direk koltuk altında değil. Farlarını beğendim mercekli ve uzun yapmak için içindeki bobin kırıcıyı aşağı çekiyor tek ampulle uzun kısa olayı çozulmuş xenonun çok yakışacağını düşüyorum. Motor aşırı gurultulu ve vuruntulu çalışıyor karakteri böyle sanırım. Jantları telli fakat tellerin bağlandığı nokta biraz tuhaf telli jantın özelliği azda olsa esnemesidir o jantların esneyebileceğine inanmıyorum gobekte dikine bir flanş yapıp bağlamışlar sanki. Kendim uğraşıp bişiler yaparım diyenlerin uzuun saatler harcıyacağı bir motosiklet işçiliği zor klasik japon işi el ayak girmez alınır mı alınmaz mı orasına bişi diyemem ben 1200GS tarafındayım bir çok kez hayatımı kurtarmışlığı vardır macera aramam. Alacak olanlara şimdiden hayırlı olsun
Ali KORKMAZ (13-04-2016)
Tenere gibi çölleri aşmak iddiasıyla yapılan bir motorun aküsüne ulaşmak için benzin deposunu almak gerektiğini öğrenince şok oldum. ST de karenaj sökmek lazım diyorsun buna da bir daha şaşırdım.
Not: ABS li 660 Tenere modelinden bahsediyorum. ABS olmayan daha kolay olabilir belki.
Sent from my iPad using Tapatalk