Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123
21 den 26´e kadar. Toplam 26 Sayfa bulundu
  1. #21

    Doğu ve Güneydoğu Anadolu
    Bölge Sorumlusu

    Ali KORKMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ali KORKMAZ
    Üyelik tarihi
    19-06-2014
    Bulunduğu yer
    MERSİN
    Mesajlar
    3,096
    Motosiklet
    SULUSUNDAN R1200GS(2016)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğru.

    Ali Şefim'e sormak istiyorum. Nedense içimden ona sormak geldi

    Panik fren yapınca neden düşülür mü? Neden düşülür?
    Benden mi bahsettin Ersan hocam.
    Cevabım direk ağırlık merkezinin ani değişiminden dolayı arka aniden hafifler ön aniden ağırlaşır. Tutuş öne geçer. Ama biz nedense her panikte bunu hart diye asılır ya önü kitleriz(-ABS yok ise) ya da arka hafiflediniz için kaydırırız. Limon sıkar gibi fren kullanarak, dengede olan ağırlık merkezinin öne aktarımını aniden değil progresif bir şekilde aktarmak gereklidir.
    Özetle çok ani ve sert frende boğa üzerinden bizi atar gibi bir moment oluşturur bunu engellemek işi çözecektir.

    Anlamadığım bir konu daha neden bana sordun hocam?


    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER

  2. #22
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Ali KORKMAZ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benden mi bahsettin Ersan hocam.
    Cevabım direk ağırlık merkezinin ani değişiminden dolayı arka aniden hafifler ön aniden ağırlaşır. Tutuş öne geçer. Ama biz nedense her panikte bunu hart diye asılır ya önü kitleriz(-ABS yok ise) ya da arka hafiflediniz için kaydırırız. Limon sıkar gibi fren kullanarak, dengede olan ağırlık merkezinin öne aktarımını aniden değil progresif bir şekilde aktarmak gereklidir.
    Özetle çok ani ve sert frende boğa üzerinden bizi atar gibi bir moment oluşturur bunu engellemek işi çözecektir.

    Anlamadığım bir konu daha neden bana sordun hocam?


    DÖNEN TEKER ZAFERİ MÜJDELER
    Valla ben de bilmiyorum, içimden sana sormak geldi.

    Aslında Berk ÇİĞDEM'e sormak belki de daha dopru olurdu, di mi?

    Hadi ona da sorayım.

    Bu arada sana iyi yolculuklar.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  3. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ali KORKMAZ (26-05-2016)

  4. #23
    Enduroist Kadim Üye berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Berk Çiğdem
    Üyelik tarihi
    02-12-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    749
    Motosiklet
    1190adv - bmwr80rt
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla ben de bilmiyorum, içimden sana sormak geldi.

    Aslında Berk ÇİĞDEM'e sormak belki de daha dopru olurdu, di mi?

    Hadi ona da sorayım.

    Bu arada sana iyi yolculuklar.
    Neden düşeriz sorusunun cevabı bence şu ;

    Öncelikle panik fren kesinlikle hiç beklemediğimiz anda yaptığımız frendir. Hani panik fren çalışması yapıyoruz denir ya ben buna kesinlikle inanan bir insan değilim. Bir çok çeşit fren çalışması elbet yapılıyor ama bunlarda hiç biri panik fren değil. Çünkü en başta dediğim gibi panik fren beklemediğimiz anda yaptığımız frendir. Biz her ne kadar aert fren çalışması yapıyor olsakta bilinç altımızda fren yapcaz olayı mevcut olduğu için hep bir kontrol altında tutmaya çalışırız. Fakat bu çalışma tabikide faydalıdır çünkü panik frende biz bu sert fren çalışmasının bir iki doz daha kuvvetlisini yapıyoruz. Çünkü eğitimde veya pratikte yaptığımıza vucudumuz alışıyor.

    Şimdi aslında düşme olayına dönersek. Bize öğretilen limon sıkma taktiği dedikleri şey önemli ama gerçekten panik frende bunu uygularmıyız uygulamazmıyız bilmiyorum. Hayatımız boyunca panik fren yapma sayımız bir elin parmaklarını geçeceğini düşünmüyorum.

    Arka frene abanırız ve arkayı kitleriz , ön fren ise cartt diye değil ama belirli bir güç ile yavaştan sonuna kadar çekilir ( manet elciğe değene kadar hatta )

    Çektik ve baktık o anda ön kitlenirse bırakın tekran çekin. Şimdi abslide böle bi dert yok ön kitlenmiyor. O yüzden abanın frenlere sonuç : durduk yada duramadık...

    Bu arada Ersan hocam debriyaj konusunda bir kaç kez sert freni deneme fırsatım oldu. Bencede doğrusu debriyajı çekmekmiş. Fırsat buldukça ve yol boş ise ara ara sert fren yapıyorum bu şekilde ve şunu net bir biçimde hissetmeye başladım ; debriyaj çekili değilse motor gitmek istiyor. Pratiklerini aklıma geldikçe yapıyorum ki eğer öyle bir duruma mecbur kalırsam bilinç altımdan ditek debriyajı çek emri gitsin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. berkcigdem güzel mesajın için 5 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (30-05-2016),Arif Oral Unal (03-06-2016),Cem oruç (30-05-2016),Ersan ÖZYURT (30-05-2016),Öner Öztürk (01-06-2016)

  6. #24
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı berkcigdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden düşeriz sorusunun cevabı bence şu ;

    Öncelikle panik fren kesinlikle hiç beklemediğimiz anda yaptığımız frendir. Hani panik fren çalışması yapıyoruz denir ya ben buna kesinlikle inanan bir insan değilim. Bir çok çeşit fren çalışması elbet yapılıyor ama bunlarda hiç biri panik fren değil. Çünkü en başta dediğim gibi panik fren beklemediğimiz anda yaptığımız frendir. Biz her ne kadar aert fren çalışması yapıyor olsakta bilinç altımızda fren yapcaz olayı mevcut olduğu için hep bir kontrol altında tutmaya çalışırız. Fakat bu çalışma tabikide faydalıdır çünkü panik frende biz bu sert fren çalışmasının bir iki doz daha kuvvetlisini yapıyoruz. Çünkü eğitimde veya pratikte yaptığımıza vucudumuz alışıyor.

    Şimdi aslında düşme olayına dönersek. Bize öğretilen limon sıkma taktiği dedikleri şey önemli ama gerçekten panik frende bunu uygularmıyız uygulamazmıyız bilmiyorum. Hayatımız boyunca panik fren yapma sayımız bir elin parmaklarını geçeceğini düşünmüyorum.

    Arka frene abanırız ve arkayı kitleriz , ön fren ise cartt diye değil ama belirli bir güç ile yavaştan sonuna kadar çekilir ( manet elciğe değene kadar hatta )

    Çektik ve baktık o anda ön kitlenirse bırakın tekran çekin. Şimdi abslide böle bi dert yok ön kitlenmiyor. O yüzden abanın frenlere sonuç : durduk yada duramadık...

    Bu arada Ersan hocam debriyaj konusunda bir kaç kez sert freni deneme fırsatım oldu. Bencede doğrusu debriyajı çekmekmiş. Fırsat buldukça ve yol boş ise ara ara sert fren yapıyorum bu şekilde ve şunu net bir biçimde hissetmeye başladım ; debriyaj çekili değilse motor gitmek istiyor. Pratiklerini aklıma geldikçe yapıyorum ki eğer öyle bir duruma mecbur kalırsam bilinç altımdan ditek debriyajı çek emri gitsin.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  7. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Arif Oral Unal (03-06-2016)

  8. #25
    Enduroist Kadim Üye berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Berk Çiğdem
    Üyelik tarihi
    02-12-2015
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    749
    Motosiklet
    1190adv - bmwr80rt
    Marka
    Ktm

    Standart

    Alıntı Ersan ÖZYURT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debriyaj konusunda alkış aldığımı düşünüyorum abi


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. berkcigdem, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Ersan ÖZYURT (30-05-2016)

  10. #26
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı berkcigdem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debriyaj konusunda alkış aldığımı düşünüyorum abi


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Hepsi için alkış ama haklısın özellikle debreyaj için
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 3 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •