Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 12 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Üye Arif EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Arif EFE
    Üyelik tarihi
    02-10-2011
    Bulunduğu yer
    İZMİR
    Mesajlar
    48
    Motosiklet
    ER-5
    Marka
    Kawasaki

    Standart Motorsiklet serüvenim (cc yükseltme sebebim)

    [QUOTE=nzmhkmt;2040329]konuyu açmamda ki amacım direk yüksek cc ile başlamak isteyen yada
    CBF 250 veya ER-5 düşünen arkadaşlara yardımcı bikaç anektot yazmak.
    Niçin motor kullandığımı açıklıycam:
    işyerim alsancakta evim bornovada. arada 8-9 km mesafe var. ve işyerimin önü resmen pazar yeri gibi
    alsancak gümrüğün önünü bilenler biri park etmeyi bırakın duraklamak için yer bile yok. hergün aracı otoparka
    koymak istesen maaşa ortak olucak.
    bu ulaşım sorunsalını Motorla aşmak bana ayda nerden baksam 200-250 lira kazandırıyo. yoldan ve trafikten kazandığım zamnda cabası ;).
    Ve haftada 1 yada 2 kere aliağaya gidiyorum.
    ayda 2 kez mutlaka denizliye gidiyorum.
    Hafta sonu eşle dostla izmir yakın çevresindeyim ( gümüldür. ürkmez karaburun mordoğan foça)
    lafın özü ayda min 1500 - 2000 km yol yapıyorum.

    Bu serüveni ilk zamanlar ybr ile uzun bi süre götürdüm.
    motora yeni başlamadım ve peder beyin sayesinde doğduğum andan beri motorun üstündeyim.
    işin ekonomik yönünü düşündüğümden model ve hacim yükseltmeyi hiç düşünmedim
    ama uzun süreler 600cc ve 4 silindirin tadını almıştım. halada tahrik olmuyor değilim:-)

    YBR ile izmir içi ve çevresi çok güzeldi






    Resmen bazen ne zaman benzin aldığımı bile unutuyordum.
    Fakat denizliye her gidişimde kaskın içinden küfürler yağdırıyordum.

    Araç sollayamıyorum.
    arka dişli. zincir. ve şanzıman konusunda motorun uzun yolda istediği herşeyi yaptım
    ve çok rahat 100-110 görüyordum.(hafif eğimli rüzgarsız tertemiz yolda sadece;))

    lavuğun teki önümde 100 ile ilerliyo yanaşıyorum arkasına tam geçtim geçicem çıkıyorum soluna
    hobaa karşıdan tatlı bi rüzgar alıyorum 110 yapıp geçicekken.
    90ı zor görüyorum küfrede küfrede takılıyorum arkasına.

    bu sorunu daha fazla çekmek istemedim. yakıt konusunda beni zorlamıcağını düşündüğüm için
    tercihimi CBF 250 den yana kullandım.





    cbf 250 ile uzuuuuun uzunn anlatılacak anılarımız oldu. 8.000 km yi geçtik sanırım onunlada.
    gelelim şehir içi olayına. bana ybr yi hiç arattırmadı. trafikte herzaman seri oldum gene. yolculuklar daha zevkli
    olmaya başladı son viteste bile bana tork veriyodu. 25 beygirin hepsini hissettiriyodu.
    yakıt konusunda ; kaliteli bi hava filtresi aldım yağ filtresini değiştirdim
    metzeller lastik aldım. tam istediğim kıvama geldi. hiç satmıcağımı düşünerek bindim hep.

    arkadaşlarda genelde yüksek motorlar vardı hep. beni onların yanında mahcup etmedi
    155 i çok rahat gördüm hiç zorlamadan.

    uzun yolda çok rahat araç sollamaya başladım. 120 ile giderken kendimi sola atıp araç solladığımın
    farkına vardım ve aradığım motoru buldum dedim. her isteğime cvp veriyor. hiç üzmedi beni. yakıt konusuda dahil.
    denizliye en az 10-15 defa gittim geldim. 60 lira benzin ile denzliye gidip geldim beni çok şaşırttı
    ybrden aman aman çok fazlada yakmadı. cebimide rahatlattı.

    Fakat insanoğlunun doyumsuzluğu, aç gözlülü beni 4 silindire itmeye başladı.
    uzak durmak istiyorum çünkü onların sorunlarıyla uğraşçak ne vaktim nede ona ayırcak ekonomim var.
    CBF 250 tam benim motorum diyorum ama yinede ofiste çalışırken kendimi ilanlara bakarken motor incelerken
    buluyorum. 600f mi yoksa fz6 mı. ulan gsr 600de hiç fena durmuyor. hele şu hornet.
    oofff kafayı yicem bakmak istemiyorum.
    özellikle 4 silindir motoru olan arkadaşlarımla görüşmek bile istemedim bi süre
    tahrik oluyorum. sürekli aklımı çeliyorlar.
    uzuuuun uzuuun araştırdım.
    çift silindirli 50 beygirlik bi motor beni kendine çekti: ER-5.
    tamam dedim bitti. dahada araştırmıcam yoksa hemen cayıcam biliyorum.
    motoru sattık. bulduk bi er-5 temiz düzgün kazasız aldık.



    Motoru alalı 1 ayı geçiyor. birbirimizi tanımaya başladık.
    210 km yi görebilceğini hiç düşünmemiştim. bi gün çıktım asıldım zorladım 210 gördüm.

    cbf 250 den sonra bana çok şey öğretmeye başladı. güç elinde basmak istediğinde basa biliyorsun.
    ilk başladığım zamanlarda tek korkum yakıttı.

    aha dedik tmm aldık motoru zevk için.
    hergün 50 benzin yer diyordum. hiç öyle olmadığını anladım;)
    çok iyi yakıyor ve tahmin etmediğim kadar az yakıyor. forumlarda okudum yazılarını takip ettim.
    Sanırım herkes atıyor. bilmeden konuşanlar umarım bu yazıyı bi yerlerde er-5 diye aratınca bulur.
    Er-5 tam bir aceminin kullanabileceği kadar dengeli ve amatör.
    ve işi bilen bi adamın canını çıkarıp gaddarca binebilecceği kadarda inatçı ve hırçın bir motor..

    Yeterince tatmin ediyor beni. şuan hergün işe gitmek için biniyorum. geçen hafta denizliye gittim geldim
    ve beni yolda ilkdefa gülümsetti
    çünkü gidiyor. harbiden gidiyor. seyir esnasında doğru düzgün 120yi görmedim
    150-160 gittim geldim. ve sanırım bastıkça yakıyor;)
    Konu Arif EFE tarafından (17-12-2011 Saat 17:43 ) değiştirilmiştir.
    Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür,
    Ve bir orman gibi kardeşçesine...

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •