Merhaba,

Başlıktan da anlaşılacağı üzere dişliler ile oynayarak motosikletinin daha seri olduğunu yada daha az yaktığını iddia edenleri hep duymuştum ama hiç motorlarını görüp te denemediğim den itibar etmeli miyim etmemeli miyim bilemedim.

2001 Transalp iddiaya göre çok yakar ama yaktığının karşılığını kullanıcısına verir, TA bilinen bir motor uzun uzadıya anlatmaya gerek yok.

Cumartesi günü uğradığım parçacı arkadaşla TA aldığımı paylaşınca çok yakar ama iyidir dedi, ama aslında az yakmasının da çareleri var dedi. Tüp mü takalım deyince hayır dişli dedi.

Daha önce karbüratör ayarı ile bir şeyler olabileceğini okumuştum ve mantıklı olabileceğini de düşünüyorum, ama bana cumartesi anlattıkları küçük dişlinin çapını biraz büyüterek arka dişliyi de çok az küçülterek hem motoru daha güçlü yaparsın, hemde düşük devirlerde daha yüksek sürat le gidersin dediler. Hız tutkunu değilim ama 100-120 km arasındaki sabit hızımı 5-6.000 devir yerine 4.000 devir yapacaksa neden olmasın dedim. Ama sonra aklıma motora direk bağlı dişlinin büyütüldüğünde ilk harekette motora daha fazla binebileceği ihtimali geldi. Aklıma geleni sorduğumda da bir şey olmaz 650 cc.lik motor 150 cc.lik olsa dediğin doğru dediler.

Bu durumda, bilgi ve tecrübeleriniz ile bu işlemin doğru olup olmadığı konusunda fikirlerinizi rica ediyorum.

Not: Her şeyin orijinal olanının yanındayım.....


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"