Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 17 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Katılımcı Üye Recep Tormis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Recep Tormis
    Üyelik tarihi
    28-08-2013
    Bulunduğu yer
    Viyana
    Mesajlar
    150
    Motosiklet
    690 Enduro R
    Marka
    Ktm

    Cool [KTM 690 Enduro R] Viyana-Villach Edirne-Istanbul-Giresun ve geri.. 4000 km

    Merhaba arkadaşlar, Cumartesi 25 Mayıs 2013 itibarı ile ilk uzun yol gezimi tamamlanmış bulunuyorum.

    Viyana'dan yola çıkıp Villach'tan oto kuşet ile Edirne. oradan kara yolu ile İstanbul ve devamında Giresun’a. Giresun’da 3 günlük dağ turu ve sonra aynı güzergahtan Viyana’ya dönüş. Toplamda yaklaşık 4000 km


    Ekipman:
    • KTM 690 Enduro R 2013 (not vermiyorum şımarmasın ☺ )
    • Touratech yan çanta taşıyıcı demirleri (10 üzerinden 10) Link
      orijinalleri ile eşdeğer, fiyatı daha uygun
    • Vanucci Sportivo yan çanta seti (10 üzerinden 8) Link
       Su geçirmeyen saklanabilir kılıfları seyir halinde rüzgardan patladı, aşırı yağmur görmeme rağmen oldukça az su aldılar – yine de her hâlükârda eşyaların poşetlenmesi en mantıklısı, dışı hafif-orta darbelere dayanıklı, hacim yaklaşık 30 litre ve içleri fermuarlı file ile ikiye bölünmüş
    • Boblbee Megalopolis AERO sırt çantası + kargo filesi (10 üzerinden 10) Link
      Sırt koruma özelliği, damla su geçirmedi (ki içinde dizüstü ve foto makinam vardı), göğüs ve kemer ile sırta binen yükü hafifletmekte, kargo filesi ile dışına ek eşya sabitleme imkanı (ki yağmurluk, motorun yağmurluğu, küçük ek çanta vardı)
    • Gaerne G-Adventure bot (10 üzerinden 9) Link
      Arazide tutuşu harika, orta boy olması ideal uzun tur için, üst manşetin kapanması oldukça zor (nedense ayak girdimi hizası kayıyor ve alt manşetler gibi hizada durmuyor), botların boğazları üzerinde yağmurluk olmasına rağmen az da olsa su almaları olumsuz idi
    • BELO AC3 PLUS Mont (10 üzerinden 9)
      İhtiyaca göre çıkarılabilir/beraber kullanılabilen/tek tek takılabilen su geçirmez ve soğuk geçirmez iki iç katmanları ile çok yönlü, hareket özgürlüğü minimal etkileyen çıkartmalı dirsek/omuz/sırt koruma ekleri, üç çift havalandırma fermuarları, su geçirmeyen Cep telefon cebi (ki sony xperia go sayesinde gerek duymadım), su geçirmeyen katman kollardan biraz kısa düşmesi ile su alması
    • KTM VECTOR X2 eldiven (10 üzerinden 10) Link
      Hareket özgürlüğü minimal etkileyen, su/rüzgar/soğuk geçirmeyen, yapısı itibari ile parmakların yağmurlu havada silecek görevi görmesi çok ise yaradı.
    • Scorpion VX-15 Air kask (10 üzerinden 7) Link
      Pump özelliği iyice oturmasını sağlıyor fakat uzun yol ve hız için oldukça uygunsuz bir kask, rüzgardan ötürü aşırı ses alıyor (ki zaten kullanım alanı dışında kullandım)
    • KTM Racing Goggles gözlük (10 üzerinden 8) Link
      Havalandırma itibari ile buğulanma hiç olmadı, burun koruması var, gece kullanımında ışıkların camı üzerinde yıldız gibi yayılma efekti yaratması zorlayıcıydı (muhtemelen küçük çiziklerden kaynaklanan bir şey)
    • Sony HDR-AS15 kamera (10 üzerinden 9) Link
      Hero go pro ile yarı fiyatta ve özellik itibari ile eş değer olması en büyük avantajı, tek olumsuz yönü ayar değişikliği için su geçirmez aparatından çıkarılması gerektiği
    • Yağmurluk üzerinden giymeli (10 üzerinden 5)
      Mont ile fermuarlı bağlantısı olmaması beni zor duruma soktu
    • Touratech Yan ayak genişletici (10 üzerinden 9) Link
      Touratechin bu aksesuarı yumuşak zeminde de motorun sağlam durabilmesini ve ayağın batmamasını sağladı, olumsuz yönü bir tek görünüşü (ktm’in orijinal powerpart’ı daha şık - ki az önce kargoyla geldi ve değiştirdim)
    • Touratech arka fren merkezi koruması (10 üzerinden 10) link
    • ROK Straps bagaj seti (10 üzerinden 11!) Link
      Muhteşem bir çözüm, tank kapağı arkada olması ve çantanın ister istemez üzerine monte edilmiş olmasını sorun olmaktan kurtaran canavarlar – seviyorum sizi!





    eksik ekipman:
    • Turing rüzgarlık camı - Link
      yediğim rüzgar, yağmur ve sinekler beni bezdirdi - olması halinde muhtemelen yağmurdan o derece ıslanmazdım
    • Fren diski koruması - Link
      çok şükür gerek duymadım ama olsaydı daha rahat olurdum arazide
    • ek benzin deposu - Link
      yedek depo dahil 250km'lik bir menzil uzun seyahat için oldukça az, asıl sorun tankın arkada bulunması ve arkaya atılan çanta tam kapağın üzerinde olması
    • Ergo Sele - Link stock sele uzun yol için kesinlikle uygun değil




    Yolculuk:
    Yağmurlu bir cumartesi günü öğlen 15'de Viyana’dan 360 km uzaklıktaki Villach'a yola çıktım. Yol boyunca şiddetli yağmur beni ve ekipmanı oldukça zorladı - oto kuşet trenini kaçırmamalıydım, dolayısı ile pek vakit kaybına pay yoktu. 100-130 kmh arası yapıştırdım geldim.
    Burada mont oldukça iyi çıktı ve su geçirmedi fakat pantolonun üzerine giydiğim yağmurluk tam facia idi.. en büyük hata mont ile uyumlu su geçirmeyen bir pantolona yatırım yapmamaktı. Montun ön alt kısmında su birikintisi yağmurluğu da geçmişti - mont ayrıca kol kısmından da biraz su almıştı.
    Saat 19 gibi trene ulaştım ve trene yüklemeyi yaptım.



    tren yolculuğu benim için nostalji oldu - en son 6-7 yaşlarımda ailem ile trenle İstanbul’a seyahat yapmıştım.



    30 saatlik ayrılıktan sonra tekrar KTM'ime kavuştum ve Edirne’den güneşli bir havada 240 km uzaklıktaki İstanbul’a yol aldım. TEM girişinde HGS aldım ve kaskın üzerine yapıştırdım - geçiş anında kafayı yan çevirdiğimde sorunsuz çalıştı. Bir iki defa kaçak geçiş mesajı veresede online hgs sisteminde borcun bulunmadığını gördüm.



    İlk kez kendi aracı ile İstanbul’da seyir etmek son derece keyif verici idi bu arada








    İkinci etaba geçmeden motor kontrolü sırasında arka lastikteki yarığın iyice derinleştiğini fark ettim (yarığı yolculuk öncesi motorun 1000km servisinde ustaya göstermiştim fakat sorun olmadığını söylemişti)



    bu şekilde yola çıkmak tehlikeli olacağını düşünüp aynı gün içinde lastiğin değişmesi için bir kaç yeri aradım ve spormoto Kadıköy den olumlu yanıt aldım - aynı gün içinde sağ olsunlar hallettiler. Mitas E09 taktılar.
    Konu Recep Tormis tarafından (30-08-2013 Saat 15:15 ) değiştirilmiştir.
    ● hız sınırlarına uy / trafiğin akışkanlığını takip et / hızını görüş ve duruş mesafene göre ayarla ● sürüş şekli ile kimseyi hataya zorlama, tehlike yaratma ● diğerlerin öküzlüklerini telafi edebilmek için pay bırak

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •