Merhabalar,

Motosikletimi aldığımda üzerinde 4 adet Hella marka sis farı vardı. Bir çifti sinyal lambalarının üstünde, diğer çifti de koruma demirinin üzerinde bağlı drumdaydı. Eski sahibi koruma demirine bağlı olan sis farlarını ekstra bir düğmeye, Sinyallerin üzerindekileri ise röle aracılığıyla uzun fara ve kornaya bağlamış(Muayeneye girmeden önce bağlantıları iptal etmiş).

Sinyallerin üstüne takılı olan ve benim söktüğüm far;



Koruma demirine takılı olan ve hâlâ çalışan far.






İkinci farı seçmemin ilk sebebinin teknikle bir alakası yok. Cruiser kullandığım zamanlarda gördüğüm enuroların çoğunda bu tip farlar vardı(Kısaca heves ).

Bir diğer sebep ise, yerinin ilk başlarda güvenli ve sağlıklı olmasını düşünmemdir.

Gel gelelim gece ağırlıklı iki uzun yolda da yaşadıklarıma;

Motorun kendi far ampulünü beyazıyla değiştirmişler ancak sanki 35 W. Giderken hiçbirşey göstermiyor. Tüv muayenesinden far kusursuz geçmiş bir motorun farından bahsediyorum. Güvenli aydınlatan tüm motorlarım hep far kusurluydu.

Mecburen çok karanlık yollarda sis farlarımı kullanmak zorunda kaldım.

Yere yakın olmasından dolayı çok etkili bir mesafeyi aydınlatamıyor.

Ön amortisörlerin gölgesi hep önümde.

Bir de ufacık engeli bile çok genişmiş gibi gösteriyor.


Yukarıda anlattıklarım başıma gelenlerin ufak bir özeti.


Size sormak istediklerim şunlar;

* En verimli yol aydınlatması için bu sis farlarını nereye almalıyım?
* İşin bir de elektrik sarfiyatı durumu var. Uzun kullanımlarda konjektörü ve alternatörü yorar mı?
* Şayet çok elektrik çekiyorsa, sistemdeki elektirk yoğunluğunu azaltmak için xenon far kiti takılabilir mi, randıman alınabilir mi?
* Siz olsanız hangi elimdeki farı tercih edersiniz?

Son olarak ayrı düğme ile kullanmak bana pratik gelmiyor. Röle aracılığıyla uzun farlara bağlamak istiyorum. Bu sayede selektör yaparken de kullanabilirim. Siz ne şekilde tercih ediyorsunuz?

Not: F650 GS in far yükseklik ayar kısmına erişmek çok zormuş Eskiden tornavida ile yapaibliyordum


Sağlıcakla.