karbüratör temizliği ve benzin filtresi temizliği yapmak makinanın gidişi, gaz yiişi, yakıt sarfiyatı konusunda direk alakalı olacaktır..

hep konuşulur ve hep de söölenir...
karbüratör rütin temizlenmeli yada temizlenme zamanı geldi flan die..

oysaki karbüratör mümkün olduğunca ellenmemelidir...
karbüratörün ayarıda durduk yere bozulmaz..

benim istanbuldan bi arkadaşımdan aldığım tavsiyeyi (Fırat ŞAHİN) sizede aktarmak istedim..
(uzun zamandır ben bunu yapıyorum - 45.000km dir)


--öncelikle depoyu söküp içini benzinle çalkalayalı
--sonra deponun içindeki benzin filtresini temizleyeceğiz.. bu filtre genelde benzin musluğunu söktüğümüzde muslıkla beraber çıkar...
--daha sonra karbüratörün altında tahliye vidalarını sökeceğiz karbüratör içindeki benzin tamamen boşalıncaya kadar bekleyelim..
--şimdi ise tahliye vidaları açıkken söktüğümüz musluğun ucunda bağlı olan benzin hortumuna( karbüratöre giden hortum) kompresörle hava basarak pislik varsa atacağız(tahliye vidalarından hava çıkışı olacak)
--şimdi musluğu depoya takacaz
--depoyu yerine takacaz
--musluğa benzin hortumunu takacaz
--e tabi depoya benzin koycaz
--makina ilk çalışmada karbüratör benzin dolana kadr çalışamayacaktır yanii ilk çalışma biraz göç olacaktır..

sanırım bişi unutmadık..
kolay gelsin

saygılar