asagidaki bilgiye gore neredeyse her saat basi lastik hava basinci kontrol etmek gerekiyor. tamam belki abartmadan soylersek gunduz/oglen/aksam/gece vs olmak uzere gun icerisinde 4-5 defa ayar yapilmali. bu konu bu kadar hassas mi? burada profesyonel egitim almis tecrubeli suruculer var. gunde kac kez lastik ayari yapiyorsunuz? asagidaki bilginin gerceklik payi nedir?

Lastik havası sıcaklıktan etkilenir. Burada lastiğin içindeki havanın devamlı basınç altında olması durumu değiştirmez. Ortalama lastik hava basıncı her 3-4 derece için 1 psi değişir. Isı artıkça artar ve ısı düştükçe düşer.

Örneğin 35psi basınçta şişirilmiş bir lastik temmuz ayında 27-28 derecede iken aynı basınç ocak ayında hava sıcaklığı 7 dereceye düştüğünde 23 psi ler de olacaktır ki oldukça düşük bir hava basıncıdır ve bu şekilde motorunuzu kullanmamalısınızdır. Yine diyelim bir yaz sabahı 20 derece de 40 psi hava bastığınız lastiğinizle genellikle öğleye doğru hava sıcaklığı 30 derece de olan bir iklime vardığınızda lastiğinizdeki hava basıncı 44 psi olacaktır ki buda lastiğinizin minimum maksimum basınç sınırlarını aşmış bir durum olabilir.