Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 53 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Kadim Üye alperiynem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Alper İynem
    Üyelik tarihi
    29-03-2013
    Bulunduğu yer
    Safranbolu
    Mesajlar
    509
    Motosiklet
    R 1200 GSA & CRF 250 L
    Marka
    Bmw

    Post Trieste-Safranbolu 2 motor,27 Haziran/4 Temmuz 2015 8 gün

    Motosiklet forum sitelerinin en sevdiğim bölümleri gezi yazılarını içeren bölümleridir. O yazıları okurken kendim gitmiş gibi keyif alırım. Acaba ben ne zaman bu işi yapacağım diye düşünüyordum. Yurt içi tecrübem bi le daha 200 km altı düzeyinde iken O yazılanları gerçekleştirmek bana bile ütopik geliyordu..Bir gün, ara ara küçük turlamalar yaptığımız Ortopedi uzmanı olan arkadaşım Müfit’e “biz ne zaman gideriz böyle bir geziye” dedim. O da “hadi gidelim” dedi. Peki öyleyse bir Selanik yapalım öyleyse dedim…Boş ver Selanik’i İtalya’ya gidelim dedi..Onun motor 6.500 km, benim ki 14.000 km idi. “Ciddi misin, gider miyiz? “ dediğimde, daha sonra itiraf ettiği üzere benim hanımın rızasının olmayacağı ve vazgeçeceğimi düşünerek “kesin gelirim” dedi. Bunun üzerine rota çalışmalarına başladım.
    Benzer rota yazılarını tekrar okudum. Neticede kafamda rotayı belirledim. Bütçe planını oluşturdum. Yeşil pasaport olduğundan vize ile ilgili bir sıkıntımız yoktu..Vize ile ilgili tek sorun hanımların vizesiydi. O benim hanımın, bende onun hanımının bu geziye vize vermeyeceğini düşünüyorduk. Ancak bizde ki heyecan, onların yurt dışında başımıza bir şey gelirse ne yaparız, ne ederiz endişelerinin önüne geçince rızaları kaptık
    İçişlerinden vizeyi kapınca Booking’den konaklamaları da ayarladım. Yorgun argın otel aramak işime gelmiyordu. Üst sınırı 50€ tutarak wifi ve otoparkı olan yerlere baktım. Bir de 3 kişilik oda olsun istedim..İki ayrı yatak denilip tek büyük yatakla karşılaşarak aynı yatakta yatmak zorunda kalmayalım diye Doğal olarak bu kriterleri sadece apartlar karşılıyordu.
    İzin süremiz kısıtlı olduğundan motorları Unroro firmasının gemisi ile Trieste’ye göndermeye karar verdik. Firma ile görüşüp işin nasıl gerçekleşeceğini öğrendim. Vize ile ilgili bir işlemimiz olmadığından diğer gerekli evrakları hazırladık. Bunlar:
    1) Uluslararası ehliyet ( Ankara Turing den 420 TL karşılığında)
    2) Yeşil sigorta (yerel acente den 42€ / 15 günlük)
    3) Kasko ve yurt dışı zeyilnamesi
    4) Pasaport (Fotokopileri ile)
    5) Motosiklet ruhsatı (Bazı sınır kapılarında soruluyor)
    6) Trafik sigortası ( Türkiye’ye girerken soruluyor)
    Yola çıkma heyecanı ile götürülmesi gerekenleri unutmamak için liste hazırlandı.




    Aslında eşime tura katılması için baştan beri ısrar ediyordum. Ama O, değişik çekincelerle katılmak istemedi. Ancak sonradan karar değiştirerek Selanik’ten itibaren tura katılmak istedi. Bunun üzerine onun uçak biletini de aldım..Böylelikle evrak faslını tamamlamış oldum.
    Navigasyon için, aracımda senelerden beri kullandığım Next 828 navigasyon cihazıma doğu Avrupa haritasını yükledim. Ebay dan da case’ni aldım..Cihaz, Bluetooth ile Midland BT2 kulaklığıma bağlanmadığından kablolu bağlantı sağladım. Gideceğimiz tüm konaklama noktalarının ve ilgimi çeken yerlerin koordinatlarını favorilere kaydettim. Müfit’te Tomtom riders aldı. Böylelikle navigasyon işini halletmiş olduk.
    Rotamız şu şekilde olacak:
    1) Safranbolu-Pendik (RORO’ya motosikletlerin teslimi)
    2) İstanbul-Lubliana(Slovenya) –Trieste(İtalya) (Uçak ve otobüs ile)
    3) Trieste (İtalya) - Krk adası(Hırvatistan)
    4) Krk adası(Hırvatistan)- Trogir (Hırvatistan)
    5) Trogir (Hırvatistan)- Mostar(Saraybosna)- Dubrovnik(Hırvatistan)
    6) Dubrovnik(Hırvatistan)- Kotor (Karadağ)- Ulcinj(Karadağ)
    7) Ulcinj(Karadağ)- Shköder(Arnavutluk)- Prizren(Kosova)- Üsküp(Makedonya)
    8) Üsküp(Makedonya)- Selanik(Yunanistan)
    9) Selanik(Yunanistan)- Kavala- Alexadropoli- Çorlu
    10) Çorlu-Safranbolu



    Cumartesi sabah tura başlayabilmek için motorları Çarşamba günü gemiye teslim etmemiz gerekiyor.







    24 Haziran 2015'de Akşamdan yüklediğimiz motorlarla başlangıç resmimizi de verdikten sonra yola çıktık. Yağışlı bir yolculuktan sonra UNRORO nun Pendik tesislerine ulaştık.



    Önce girişte ruhsat kaydı yapıldı. Sonra buradan merkez ofise yönlendirildik. Orada pasaport ve ruhsatlarımız kayıt altına alındı ve üst kata gümrük kısmına çıktık. Gümrük bölümünde pasaportlara araç ruhsatı ile ilgili bir şeyler işlendi. Muayeneye gitmemiz istendi. Binanın karşısında olan muayene istasyonuna gittik. Orada ruhsatlar kontrol edildi. Tamam denildi. Biz de motorları kontrol edecekler sandık. Tekrar merkez ofise geldik ve nakliye ücretini yatırdık. Trieste de liman vergisi olarak 50€ ödenecek. Burada da 340€ ödendi ve sadece bir makbuz verildi. Fatura ev adresine gönderildi. Ücretin içerisine “ motosiklet navlunu, Pendik liman vergileri, Uçak bileti, Slovenya-Trieste otobüs ücreti” dahil. Uçak bileti veya başka bir doküman verilmiyor.
    Sonra motorları gemiye götürdük. Gösterilen yere kendimiz park edip güvenlik kayışlarını bağladık. Bizden önce 3 motosiklet daha park etmişti. Onlara bakarak motorun neresinden kayışları geçireceğimize karar verdik. Sonradan öğrendik ki o motorlarda ilk defa bu şekilde gemiyle gitmişler ve kafalarına göre güvenlik kayışlarını bağlamışlar
    Konu alperiynem tarafından (22-07-2015 Saat 14:22 ) değiştirilmiştir.

  2. alperiynem güzel mesajın için 7 üye sana teşekkür etti :

    ahmet korkmaz (17-07-2015),cemkucuk (18-07-2015),Emir ÇELTEK (17-07-2015),EmreOzer (16-07-2015),Sabahattin KOÇAK (10-12-2015),ugurkamil (21-07-2015),yılmaz yılmaz (02-09-2015)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •