Merhaba arkadaşlar.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki jantta gözle görülür herhangi bir yalpalama yok.Sürüş esnasında da düşük ve yüksek süratlerde de herhangi bir terslik ya da ayarsızlık hissetmedim.Ayrıca arkamdan da arabayla takip ettirdim ve herhangi bir garip durum gözlenmedıği söylendi.
Seyehat öncesi tedbir amaçlı ilk defa telleri kontrol ettim.
Ön jant tellerinden tornavidayla hafif tıklatarak çıkan sesleri takip ettiğim kadariyla hepsi neredeyse aynı.
Aynı işlemi arka jant telleri için uyguladım.Fakat 3 ya da 4 tanesinden sanki gevşekmiş gibi bir ses algıladım.Gevşek derken elle oynayacak kadar değil.Sadece ses tonu olarak kastettim. Ama sürüş sırasında" Bak ben burdayım, bir problem var"gibi bir durum algılamadım.
Şimdi seyehat öncesi işi bilmeyen birine kurcalatıp da dertsiz başa dert almayayım diyorum.
Belki de daha öncede böyleydi ya da ayar tutsun diye mi gevşek yapıldı bilmiyorum.
Şimdi arkadaşlar 3 seçenek var.

1.Çalışıyorsa hiç kurcalama yola devam et.Yalpalama yaptığı zaman ayar vakti gelmiştir o zaman acorda git.

2.Bir acord anahtarı al küçük küçük tel deki boşluğu al benzer ses tonu çıkana kadar.

3.Sök lastiği al eline arka jantı,doğru Sirkeci ye acorda ayarı yapan bir yere.

Tabi 2. ve 3.seçenekte işleri berbat etmekte var.
1. seçenekte de belki yolda başımıza bir iş gelme riski var.

Benim tercihim 1.şık.Yalpalama yok titreme yok.E niye kurcalatayım demek ki hala problem yok.Gel gör ki önümde nerden baksan 2500-3000km var.E buna da güvenemiyorum.
Belki de geçen sene de böyle gittim haberim yok.
Ne yapacağım bilemiyorum.

Değerli görüş ve bilgilerinize ihtiyacım var.
Saygılarımla.