Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 73 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Kadim Üye ahmet gül - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ahmet Gül
    Üyelik tarihi
    08-11-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    804
    Motosiklet
    F650GS
    Marka
    Bmw

    Standart Nasıl Durma konumuna geçilir ve Duruş pozisyonu

    Yeni güvenlik konumuz trafikte durmaya hazırlık ve duruş pozisyonu. Öncelikle biraz açalım; durmadan kastımız trafik içerisinde hareketsiz kaldığımız durumdur; örneğin bir kırmızı ışık önünde durmak gibi.

    Yol sanatı kitabında anlatıldığı gibi yol tutuş ve görüşün iyi olduğu (kuru asfalt gibi) durumlarda yavaşlama ve durmak için her iki frenimizi birden kullanıyoruz. Yavaşlarken vitesimizi, duruma göre istersek blok halinde ya da hıza uygun şekilde sıralı vites değiştirme şekliyle seçiyoruz. Frenlemenin son aşamasına gelirken ön süspansiyonlarımızın bizi geri iterek düşmemize sebep olmaması için durmaya yakın çok yavaş bir şekilde ön freni bırakıyoruz. Düşük hızlarda arka fren motosikletin stabil kalmasına da yardımcı olduğu için duruşumuzu arka fren ile tamamlayarak, sol ayak yerde sağ ayak arka fren üzerinde durma konumuna geçiyoruz.

    Yol Sanatı kitabında hareketsiz bir şekilde motosiklet üstünde nasıl durulacağı ile ilgili açık bir bilgi olmamakla(?) birlikte Yol eğitimleri öncesinde yapılan kontrol/kapalı alan uygulamalarında standart duruş pozisyonu olarak yukarda da bahsettiğim gibi sol ayak yerde, sağ ayak arka frene basar ya da üstünde durur, debriyaj çekili, ön fren serbest şeklinde anlatılır (roadcraftlarda da bu şekilde davranılması istenir). Bu standart konum düz ve yukarı eğimli yollarda kalkış avantajı sağladığı gibi, gaz kolunu tutan sağ elin ihtiyacımız olduğunda kullanılabilmesi için boşta kalmasını sağlar. Bu duruş hem motosiklet üzerinde maksimum hakimiyet kurmanızı sağlar hem de güvenliğe hizmet eder. Ön freni hafifçe sıkarak iki ayak/sağ ayak yerde daha rahat ettiğini söyleyenler olabilir ancak arkadan araç çarpmalarında ön frenin sıkılması motosikletin dikey ekseni etrafında dönmesine sebebiyet vereceği için motosikletin sürücüyü üstünden atmasına (kazanın şiddetinin artmasına) sebep olabiliyor.

    Bu duruşun tabiki istisnaları var; sol ayağınızı koyacağınız tarafın çukur olması, güvenli bir pozisyona ulaşılınca uzun süreli beklemeler için vitesin boşa alınarak en az bir ayağın yerde olduğu durumlar gibi. Burada yeni öğrendiğim bir konuya değinmek istiyorum. Hendon Polis okulunda duruş pozisyonu için “Hendon shuffle” diye bir teknik öğretiliyormuş. (“muş” diyorum çünkü benim için hala kanıksanmış bir bilgi değil) Teknik polisler tarafından kullanılıyor ve duruşta vites değişimine olanak sağlıyor. Şöyle ki duruş sağ ayak yerde yapılıyor, sol ayak viteste (boşa ya da birinci vitese atılıyor) ya da duruş sol ayak yerde yapılıyor, sonra sağ ayak aşağı, sol ayak yukarı vitese, boşa al/bire at bekle. Bu konu uzun süre tartışılmış, eski bir teknik olduğu için bir çoğu tarafından rafa kaldırılmış. Ne var ki ezberi reddeden kimi Sistem takipçileri, trafikte uzun süreli bekleyeceğiniz durumlarda mesela arkanıza bir araç yanaştı (arka güvenli), bu teknik ile vitesi boşa alabileceğinizi belirtiyor. Bir de yolun kamber açısının sol ayağı yere koymaya müsade etmediği ya da sol tarafta çukur, çakıl, çamur gibi tehlikelerin olduğu durumlarda da bu tekniğin kullanılabileceğini söyleyenler var. Bana göre bu teknik ile sistemin öğrettiği arasındaki farkın kaynağı sistemde vitesin duruştan hemen önce uygun şekilde seçilmesindendir(?). Ayrıca sistem kullanıcıları duracakları yerde tutuş olmasını da amaçladıkları için her zaman sol ayağı kullanıyor olmalılar diye düşünüyorum.

    Şimdi her zaman olduğu gibi konuyu açanın uydurduklarını çürütüyoruz bunun yanında bizler neler yapıyoruz, nasıl duruyoruz katılımcı demokrasi şeklinde paylaşımlar yapmanızı bekliyoruz.










    ---------------
    İkincil konu: Durma Konumu
    Kutsal(?) kitabımızdan konuya bakarsak ilk cümlesi bir sonraki hareketini düşün olmaktadır. Bunun sebebi de trafikte her hangi bir şekilde durduğumuzda arkadan/yandan gelecek tehlikelere her daim açık olmamızdandır. Her zaman durduğumuzda bir sonraki hareketimizi düşünmeli ve güvenli boşluğu hedef almalıyız. Bir kaç senaryo ile daha da pekiştirelim:

    Dur işaretinde durmak: Dur işaretleri tali yollardan anayollara çıkışlarda durup yolun kontrol edilmesi gereken noktaları belirtir. Bir çok dur işareti görüşün net olduğu hakim konumdan daha erken bir yere dikildiği için gelen trafiği görebilmek için dur işaretinin biraz ilerisinde durulabilir. Yavaşlamaya başlamadan hemen önce ayna kontrolümüzü yapmayı unutmuyoruz. Eğer düz bir arazi yapısında görüşümüz yolun her iki tarafında da net ise tam kontrolü sağlayarak durma pozisyonuna gelmeden yola devam edebiliyoruz.

    Kırmızı ışıkta durmak: Trafik ışıklarında durmak motosikletler için her daim tehlike barındırır. Yavaşlamaya başlarken arka kontrolümüzün kesin olduğundan emin olmalıyız. En önde ya da araç sırasında duruşa geçmeden hemen önce bir sonraki hareketimizi planlamalı ve boşluğu hedef almalıyız. Önümüzdeki engel (araç, ışık, polis, yaya geçidi vb)ile her zaman belli bir miktar pay bırakmak arkadan gelen şahincilerin güvenli bir şekilde durabilmesi için gerektiği taktirde daha ileri pozisyonlanmamız için zaman kazandıracaktır.

    Viraj içerisinde, tepe noktasında durmak: Virajlar ve tepe noktaları görüşün kısıtlı olduğu, bizler için tehlikeli fiziksel yapılardır. Eğer viraj çıkışında ya da tepe noktası ardında bir tehlike/engel var ise görünmek ve görmek için viraj içerisinde/tepe noktasında durmayı göz önünde bulundurmalıyız.
    Konu ahmet gül tarafından (10-11-2015 Saat 22:56 ) değiştirilmiştir.

  2. ahmet gül güzel mesajın için 9 üye sana teşekkür etti :

    Ali KORKMAZ (10-11-2015),alperiynem (10-11-2015),Berkay İnal (10-11-2015),Bora Karayel (10-11-2015),Ercan Çelen (10-11-2015),ERDIM ELITEZ (10-11-2015),Ertan Öntuğ (26-06-2020),ozgurcakici (10-11-2015),Tamer GEVECİ (10-11-2015)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •