Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 1300 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #11
    Enduroist Kıdemli Üye Ediz Gürkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ediz Gürkan
    Üyelik tarihi
    26-12-2014
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,884
    Motosiklet
    1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    En hizli yonlendirmenin agirligimizin seleden alinarak peglere iletilmesi ile yapilabilmesinin sebebi, peglerin agirlik merkezinden gecen eksene daha yakın olmasındandır. Motogp pilotlari donmeden hemen once sarkarken kalcalarini hafifce koltuktan dışarı çıkarır ve agirliklarini peglere, “özellikle dıştakine” verirler. Pegler koltuga nazaran yatma eksenine (ağırlık merkezine) cok daha yakindir.

    Ahmet en hızlı yönlendirmenin peglerle olduğunu biyerde mi okudun yoksa kendi fikrin mi? Zira ben böyle olduğunu düşünmüyorum, gidonla daha hızlı olacağını düşünüyorum. Moto GP pilotlarının daha doğrusu pist sürüşü yapanların motordan sarkmasının nedeni, ağırlık merkezini daha dışarı çekerek merkezkaç kuvvetinin etkisini azaltmaktır. Çünkü motosiklet ne kadar fazla yatarsa o kadar hızlı döner, fakat aynı zamanda daha fazla merkezkaç kuvvetine maruz kalır. Aynı zamanda belli bir açıdan sonra lastik yanaklarının yerle teması kesilir ve düşersin, motordan sarkarak motor daha dik konumdayken daha fazla ağırlık transferi yaparak dönüşü hızlandırabilirsin. Senin eğitime ve araştırmaya önem veren birisi olduğunu biliyorum, eğer bir kaynaktan okuduysan onu paylaşırsan en azından doğrusunu öğrenmiş oluruz Ahmetcim.

    Biyerde okumuştum. Motosikletin gidonunu kaynatmışlar ve dönmemesini sağlamışlar, o motosikleti peglere basarak, sarkarak, vs.vs döndürmeye çalışmışlar, motosiklet dönmemiş. Motosikleti döndüren asıl etken (25-30 km hız üstünde) gidona verilen kontra etkisidir. Diğerleri ise daha rahat ve daha güvenli dönmemizi sağlayan yardımcı manevralardır. Dıştaki pege basmak motosikleti daha dik konumda tuttuğu için dönüşü daha güvenli kılar. Benim fikirlerim de bunlar. Bi de tüm bunların Africa Twin konusunda ne işi var onu hiç anlamadım Egzos ağırlık merkezini değiştirmez arkadaşlar adamlar motosikleti rastgele yapmıyor bin tane test ve yılların mühendisliği var. Bunu konuşmaya gerek bile yok bence ;)

  2. Ediz Gürkan, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    ahmet gül (29-12-2015)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •