"Daha önce başka bir forumda yazdığım mod ile ilgili paylaşım."
Yapılan iş: ön dişli değişimi
stok motorda ön: 17diş, arka: 42diş olan dişlilerden , ön dişliyi değiştirerek motorun son süratinden yaklaşık 10km/saate yakın bir değer kaybetsemde, alt devirlerde motorun kontrolünü daha kolay sağlamak için yapılan bir değişiklik.
bu sayede, düşük hızlı sürüşlerde, sürekli vites değiştirmenin (1-2) önüne geçilecek ve yarım debriyaj kullanımı(2.viteste) azalacak.
yapılan işlemler:
montajı yapılacak 16diş dişli
zincirde kilitli bakla olmadığı için, zinciri açmadan çalışmak gerekiyordu. bunun için arka lastik söküldü
değişecek olan dişli
kontra vermek için kıvrılan yeri düzeltip , ortadaki somun söküldü
herşey sükülmüşken , zincir klavuzlarıda sökülüp temizlendi
yeni dişli ortası iyice greslendikten sonra yerine takıldı. orjinali çıkatmak için sökülen çevresindeki tüm parçalar, yerlerine uygun şekilde monte edildi.
dişli küçüldüğü için , zinciri germek gerekti. arka lastik takılıp, zincir gerginlik ayarı kitabına göre yapıldı.
deneme turuna çıkıldı....
......... 10 numara oldu. motor hakkı olan dişliye kavuştuğu için artık kontrolü bana devretti, alt devirlerde hakimiyette inanılmaz bir gelişme var.