Hatırlarsanız 2010 Mart ayı sonunda Eskişehir/Sarıcakaya kampı vardı. Orada benzin alanlar ufak tefek sorunlar yaşamıştı. Ben de birkaç gün sonra ciddi sorunlar yaşamıştım benzinden dolayı. http://www.enduroist.com/forum/showt...hlight=tekleme

Sanki aynı kabus filmini tekrar başa sarmışız gibi 3 gündür motosikletim zor çalışmaya, seyir halindeyken silkeleme yapmaya, stop etmeye başladı.

Motoru tamir eden arkadaşlar çok yoğun olduğu için bu kez kendim yapmaya karar verdim. Enjektör temizleyen Güven Garajı adlı firmaya (Ankara Şaşmaz sanayi eski 35. sokakta) gittim. Her şeyi birlikte söktük İlk önce enjektörü temizlettim. Enjektör yatağını da (tam adını bilmiyorum, karbüratör gibi hava kelebeği var.) söktürüp temizlettim. Gerçekten gözle görünür bir fark oldu. Temizlik öncesi yağ birikintisi benzeri pislikler vardı. Temizlik sonrasında pırıl pırıl oldu.

Tabi motoru çalışması da hemen ciddi oranda düzeldi. Enjektörcüdeki arkadaşa benzin filtresinin Borusan’da 230TL civarında oluşundan bahsederken forumlardan birinde okuduğum Volkswagen benzin filtresinin bizim BMW F650GS lerinkiyle (1 giriş, 1 regülatör ve 1 çıkışlı) aynı olduğunu ama o filtreden bulamadığımı, hatta Volkswagen servislerinin “Böyle bir filtre yok” dediğini falan anlattım. “Abi ben gördüm böyle filtre” demez mi? “Aman abicim hatırla hangi marka model” falan derken “Volkswagen Golf 2005” diyerek olaya noktayı koydu. Aslında daha önce araştırdığım için pek ihtimal vermedim ama yine de tamam deyip işim bitince dükkandan ayrıldım. Yolumun üzerinden VW servisine girip yedek parça bölüm sorumlusuna (pek de nazlandı bilgi verirken nedense) durumu anlattım. “46TL verirsen veririm parçayı” dedi. Hemen getirttim ve motorunki ile karşılaştıracağımı söyleyip servisin önünde seleyi söktüm ve yerine sığar mı diye boyutlarını karşılaştırdım. Bingo…

Sonra servis teknik sorumlusuna da konuyu anlattım. Çünkü bizim filtreler 3,5bar, VW Golf 2005 in filtresi 4 bar. Farkı nedir, ne sorun açar, faydalı mı, zararlı mı falan derken bir sıkıntı olmayacağına ikna oldum. “Bizim Volkswagenlerde 3 barlık filtre yerine 6 barlık takıyoruz bazen, sadece biraz ses yapıyor, çalışmasını etkilemiyor” gibi bir cümle de kurdu servis sorumlusu arkadaş. “VW bunu düşünememiş mi de 2 ayrı filtre yapmış” demedim tabi Yeni filtreyi aldığım gibi heyecanla arkadaşımın tamirci dükkanına gittim.

Arkadaşımın oto tamirhanesinde söktüğüm eski filtreyi ve yeni filtreyi ağzımla içine üfleyerek kıyaslayayım dedim. Yenisinden hava normal bir şekilde zorlanmadan geçerken, eski filtreden havayı geçireceğim diye neredeyse hava başka yerimden çıkacaktı

BMW F650GS benzin filtresi ve VW golf 2005 benzin filtresi




VW filtrenin hortum takılan borularını (giriş ve regülatör çıkış boruları) boğumun hemen dibinden keserek kısalttım. Çünkü fazla uzun. Bu işlemi yaparken kesim sırasında filtre içine çapak kaçmamasına dikkat edilmesi gerekiyor ve çok dikkatli kesmek gerekiyor. Boruların kenarlarını zımpara ile temizledikten sonra yine de bir pamuk parçası ile içeriye kaçmış olabilecek çapakları temizledim.

Hortumları ve kelepçeleri de elden geçirdim.

İşim bitince de bindim gazladım. Artık motosikletim gaza dokunduğumda şahlanıyordu. Gerçekten enjektör temizliğinden sonraki farkın üstüne ciddi anlamda bir fark daha oldu. Şimdilik 50 dk lık bir sürüş süresince bir sorun yoktu. İlerleyen günlerde sorun yaşarsam buraya yazarım arkadaşlar.

Umarım bu başlık F650GS sahibi arkadaşların işine yarar.

Toplam maliyet :
Enjektör ve enjektör yatağı temizliği ve işçiliği 50TL
VW Golf 2005 benzin filtresi 46TL
Gaza dokununca şahlanmanın keyfi paha biçilmez ;)