Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 8´e kadar. Toplam 8 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Kıdemli Üye Emre Tekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emre Tekin
    Üyelik tarihi
    23-04-2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    336
    Motosiklet
    CRF 250 L
    Marka
    Honda

    Standart Transalp XL 650 V Hava Filtresi Değişimi

    Dün ne zamandır aklımda olan şu filtre değişimini yapayım dedim. İşlemi ilk kez yaptığım için fotoğraflarını da çektim. Belki bu bilgiler diğer Transalp sahiplerinin de işine yarar.

    Transalp XL650 V Hava Filtresi Değişimi

    Bu işe başlamadan önce deponuzun boş veya boşa yakın olmasına dikkat edin. Yaklaşık 20 lt ağırlığında bir depoyla işiniz çok zor olabilir.

    Öncelikle depo kapağının sıkıca kapalı olmasına dikkat edin.

    İlk olarak sol arka grenajı söküyoruz. Sonraki işimiz ön-yan grenajları gösterge çerçevesine bağlayan iki vidayı sökmek. Resimdeki kırmızı ok vidanın yerini gösteriyor.



    Daha sonra yan grenajların alt kısımdaki allen vidalarını sökün. Ardından yan grenajları hafifçe kanırtarak bağlı oldukları lastik contalardan çıkartıyoruz. Bu aşamada çok dikkatli olun. Hatta elinizi grenajın arasına sokarak grenaj bağlantı saplamalarını hissetmeye çalışın, bu bağlantılar kolaylıkla kırılabilir.



    Saplamaları contalarından çıkardıktan sonra benzin deposunu şasiye bağlayan büyük somunu sökün. Bu somun normalde koltuğun altında, dahili bagajın önüne doğru kalıyor.

    Daha sonra benzin göstergesi soketini dikkatlice çıkarın ve şasi demirinin altından geçirin.



    Benzin deposunun ön-sol tarafında kalan iki benzin hortumunun kelepçelerini kargaburnuyla gevşetip, hortumları dikkatlice sökün.



    Daha sonra deponun kuyruk kısmında, altta kalan havalandırma borularını sökün. Bu boruların kelepçesi olmadığından sökmek daha kolay.

    Unutmayın, toplamda dört hortum, bir de soket çıkarmış olacaksınız.



    Artık depomuzu geriye ve hafif yukarı doğru çekerek gövdeden ayırabiliriz. Bu sırada bir arkadaşınız grenajları yana doğru kanırtırsa işiniz kolaylaşır. Bu mümkün değilse grenaj bağlantı saplamalarını kırmamaya azami dikkat gösterin. Depoyu yumuşak bir zemine oturtun.



    Artık hava filtresi muhafazası görünür durumda.

    Filtre kapağını sökün ve filtre muhafazasının içindeki tozları nemli bir bezle silin.



    Filtreyi yerleştirin.

    Bu arada filtre kapağı ve muhafazasındaki lastik contaları vazelinlerseniz hem kauçuğun kurumasını önlemiş olursunuz hem de toza karşı fazladan koruma sağlarsınız.



    Kapağı yerleştirin ve işlemi tersten uygulayın.



    Boruları yerlerine kolayca takmak için ben az bir şey vazelin sürdüm. Çok işe yaradı.

    Ayrıca depo üzerindeki kauçuk contalara da saplamaların rahatça takılabilmesi için bol miktarda vazelin sürdüm.

    Tüm vidalar-kelepçeler takıldıysa, sızıntı falan da yoksa marşa basabilirsiniz.

    İyi sürüşler

  2. Emre Tekin, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sabahattin KOÇAK (06-12-2014)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •