Dostlar çok kısa ve basit, bir iki foto ile geçelim bu konu üzerinden...

Önce şasinin içindeki yağı boşaltalım; bunun için radyatörün hemen altında ve egzost manifoltunun U kıvrımının hemen ortasında kalan vidayı açalım... Dikkat! vida da gövde de alüminyumdur; çok sert davranmayalım, tatlı sert diyelim...

işte bahsi geçen vida:




tapa çıktığında yağ akmaya başlar:



İşte şaside ki yağ boşaldı; tapayı tatlı sert sıkalım...


Şimdi karter altındaki vidayı sökelim ki karterdeki yağı da boşaltalım...



karter yapı boşaldıktan sonra, yine tatlı sert tapayı sıkalım...



Sırada yağ filtresinde, filtre makinenin sol tarafında, iki tane alyan vida ile kapak çıkarılıp, kağıt filtre EL ile çıkarılmalı:

eski filtre çıkarılmış halde...

işte eski filtre


yeni filtre:


Kapak kapatılırken:



Ve yağı koyalım, direksiyonun hemen altından, şasiye, siyah kapağın vidasını gevşeterek çıkaralım ve bir huni yardımı ile......


Yağ 2.2 litre konulmalı, Filtreli yada filtresiz değişmez! Zaten ben her yağda filtreyi de değiştiririm...

önce bir litreyi boca edip koyalım, daha sonra yaklaşık bir yarım litre daha koyup, kapağı kapatıp, marşa basalım, şaside ki yağı kartere indirelim çalıştırarak, daha sonra geri kalan 700 gr yağı ilave edelim... Bunu böyle yapmazsak şasinin alacağı yağ miktarı dolacak ve yağ taşacak, sende diyeceksin ki: lan yağı mı tam boşaltamadık, yoksa bu makine bu kadar mı yağ alıyor!!! aman buna dikkat 2.2litre yağ alır F650...


Haydi kolay gele...