Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
1 den 10´e kadar. Toplam 27 Sayfa bulundu

Threaded View

  1. #1
    Enduroist Kıdemli Üye Ünsal Ömer ÇAKMAKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ünsal Ömer ÇAKMAKLI
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    erzincan
    Mesajlar
    1,584
    Marka
    Bmw

    Standart Arka çantaya Led park stop yapmaca :)

    Ne zamandır aklımdaydı , taaa çanta Pegaso'da takılıyken aklıma gelmiş ama sırası gelmemişti. Çanta Pegy'den Karakaçan'a geçince daha bir aklımı kurcalar oldu şu led mevzuusu.

    Gevşeyen çanta bağlantı vidalarını sıkmadığım için kendi başına gezintiye çıkmasından sonra azcık facası kayınca farkettim içindeki uyduruk ledleri.

    Shad 40 Cargo modeli çantanın reflektörünün altına 4-5 adet mantar ledli bir düzenek yapıştırmışlar ama herhangi bir kablo bağlantısı veya çanta tasarımında herhangi bir kablo kanalına yer vermemişler.

    Pegaso zamanında Led aydınlatma teknolojisi ile bir hayli ilgilendiğimden kendinden yapışkanlı , silikon kaplamalı , su geçirmeyebileybıl şerit ledlerin varlığından haberdardım. Google efendiye danışıp online satınalabileceğim bir yer bulup 1m kadar sipariş verdim.

    Beyaz Mt/60 LED 5050 SMD 120 Derece Mt/1.4 A-16.8 Watt Dış Mekân



    1metrelik şeritte 60 adet led var , her 3 ledde bir şeridi keserek kullanabiliyorsunuz , direk tesisattan besleyebiliyorsunuz.


    Shad 40 Cargo çantanın reflektörü çanta içindeki iki adet vidanın sökülmesiyle kolayca çıkıyor. Reflektörü aldıktan sonlar şeritlerin yapışacağı yeri camsil marifetiynen güzelce sildikten sonra , şeritleri yapıştırmaya başladım. Reflektörün takılmasında sıkıntı yaratmayacak , taktıktan sonra reflektörün gerilmesini engellemeyecek ve hepsinden önemlisi elimdeki 1metrelik şeridin simetrik olarak yetebileceği bir şekilde yapıştırmaya başladım.




    Eh fena olmadı , o zaman ara bağlantıları yapmaya geçelim. Köprü bağlantılarında kullanmak üzere bir usb yazıcı kablosunu hacamat ettim. Farklı kutuplara farklı renklerde kullanabilirdim ama reflektörün arkasından renkli kabloların sırıtmasını engellemek adına siyah kabloları tercih ettim





    Ledleri dizdikten sonra aklıma sağdaki ve soldaki led grublarını sinyal olarak kullanmak geldi. Sonrasında da tamam onlar sinyal olsun ama frene basınca sinyallerde yansın dedim.

    Oratada bulunan üç şeridin , üstte kalan iki tanesi park ışıkları olsun. Altta kalan tek şerit ve kilit mekanizmasının oraya sonradan yerleştirdiğim üçlü parçalarda fren lambası olsun.

    Şimdi yandaki sinyal ledlerini öyle bir şekilde frene entegre etmek lazım ki sinyal verince fren ledlerine etki etmesin , fren yapınca da sinyal ledleri yanarken sinyal rolesine geri besleme yapmasın.

    Elektronikçilerin diyot dedikleri dalgamotor aklımda kalmış biraz araştırdım ne menem bişii olduğunu öğrendim. Gittim bi avuç aldım geldim , bağladım amanda oldu işte




    Sağ sinyal verince sağ grub led , sol sinyal verince sol grub led , fren yapınca tümden bütün ledler , park olarakta sadece iki sıra led yanacaktı ve yanıyordu da


    ZZBOOUUMMM!!!



    Reflektörüde yerine kapayınca şöyle hoş olmayan bir görüntü oldu Reflektör çok saydam olduğu için şeritler belli oluyordu , enerji verincede kabak gibi gözüküyorlardı , eh amaçta görünebilirlik olduğu için araya ışık şiddetini azaltmamak adına ışık kırıcı , ledleri gizleyici bir uygulama yapmaktan vaz geçtim.













    Sıra ledlere enerji taşıyacak kabloyu döşemeye gelmişti. En ince ve kolay erişilebilir olarak bir usb yazıcı kablosu daha hacamat ettim ve resimlerde görüldüğü gibi akvaryum silikonu ile kabloyu çantaya sabitleyerek çantanın altından bir yerden çıkardım. Akvaryum silikonunu tercih etmemin sebebi tamamen mazoşit dürtülerimin esiri olmamdandır. Birader bukadar bulaşık bir müsibet olamaz beaa , patisine seloteyp yapışmış kedi enceği gibi debelendim durdum kabloyu çekerken ki hazırlıklıydımda üstelik , elimin altında ıslak bir bez ve bir rulo kağıt havlu hazır bekliyordu. Allahtan sadece ellerime bulaştırarak işi bitirdim. Daha hoş olabilirdi ama bir süre sonra işi savsaklamaya başlıyor bu bünye.Dikkat ederseniz resmin üst kısmında , üst kapakta kalan bölümde silikondan eser yok isteyince mis gibi yapıyorum yani Silikon oldukça esnek olduğu için çanta içindeki eşyaların kabloyu yerinden sökmeyeceğini düşünüyordum , 10 günlük kullanımda haklılığım kanıtlandı




    Çantanın dibini kablo kalınlığında delerek kabloyu geçirdim ve çantayı Karakaçan'a monte ettim. Olası bir aksilik vukuu bulduğunda müdahale kolay olsun diye şimdilik serit ledlerin lehim yerlerini silikonlama işini erteledim . Netekim aksilikte çıktı zaten

    Sinyali yaktığım zaman köprülü olan diğer stop ve sintalin yanmaması için koyduğum diyodlar iş görüyordu ama fren lambası yanarken sinyal verince zonnnn diye sinyal rolesi ötmeye başlıyordu , demek ki geri dönüşü kesmek için düşündüğüm şeyi yapmamışım , açtım baktım yapmamışım aman hiç sökemem bir daha bu kabloları motordan dedim ve sinyallerin ledlerdeki kablolarını keserek sinyalleri iptal ettim. Dolayısıyle sadece park ve fren lambaları kaldı çantada yanan.


    Bu işe girişirken bu enerji kablosunun sökülüp takılır olması gerekliliği üzerinde durduğum bir konuydu uzun zamandan beri de çanta ile motosiklet arasında bir bağlantı düşünüyor , tasarlıyordum. Sonraları bu işi konnektörler yardımı ile çözmenin uygulamada daha kolay olacağına karar verdim.





    .

    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...


    0 532 4258807

    Canlar Makina , Canlar A.Ş.

    .

  2. Ünsal Ömer ÇAKMAKLI, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    sinan karagöz (24-04-2013)

 

 

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •