NC700'deki motor,çok üstün ve yeni bir teknoloji değil!..Ancak dayanıklılığı ve hacme göre tork üstünlüğü Yamaha tarafından dünyaya kanıtlanmış bir motor türü!..Honda bu başarılı motoru taklit etti!..
İlk XTZ 750 süper tenerede kullandı ve dakar şampiyonu oldu..Sonra biraz krank pozisyonunu 270 derece yaparak,hacmini 850 ye çıkararak bazı küçük ayarlamalar yaptı,(tork,vibrasyon ve ps ) TDM 850'de kullandı..Ayni motoru başka yeni teknolojilerin de ilavesiyle 2002 den itibaren 897cc ve 86 HP,88,4Nm. güce çıkararak TDM 900 olarak üretti..Hala hiçbir değişiklik olmadan (sadece ABS ilaveli) üretiliyor..
Yetmedi ayni motoru 2010 da hacim büyüttü ve XTZ 1200 olarak ağır endurolara rakip yaptı!..
Bu motora Honda'nın ilavesi yalnızca çift kavrama olmuş!..
Yine de Yamaha'nın motorunun üstüne su dökemez!.. (bence)
Bu düşüncem yalnız NC 700 ün motoruyla ilgili..Honda'yı kötüleme anlamında değil..Honda'nın da birkaç modelde kullandığı V4 V-tech motoru, Goldwing'te kullandığı 4 ve 6 silindir boksör motorları bir teknoloji harikası ve yalnızca Honda'ya özeldir!..