Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345
41 den 43´e kadar. Toplam 43 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Üye REMZİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    remzi çalışkan
    Üyelik tarihi
    09-05-2010
    Bulunduğu yer
    bursa
    Mesajlar
    30
    Motosiklet
    DL650 V-STROM
    Marka
    Suzuki

    Standart

    aslında bu işi çok çok eskiden daha ele almak lazım...
    annem abime ve bana bardakta süt koyardı...
    içmedimizde süpürge ile döverdi walla...
    abimin sütünü de ben içerdim mecburiyetten ...
    zira içmessem bir de abim döverdi... benim boy oldu 1.81...abimin 1.67..
    ben DL650 V-STROM biniyom abim titan 125....
    AFINIZA SIĞINARAK BİR ŞEY ANLATIM...
    BİRAZ DA ESPİRİ OLSUN BABINDA...TABİ...........
    Bildiğini zannettiği bir şeyi insana öğretmek imkansızdır.DL650

  2. #42
    Enduroist Üye yenerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yener Demirtaş
    Üyelik tarihi
    14-03-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    40
    Motosiklet
    1200 GS 2005
    Marka
    Bmw

    Standart

    Süpermiş...
    Şundan dolayı da iki kat hoşuma gitti: Bende de 125'lik Titan var ama 650'lik Vstrom almayı planlıyorum...

  3. #43
    Enduroist Üye Lemi Guven - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Lemi Guven
    Üyelik tarihi
    15-02-2012
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    47
    Motosiklet
    F650GS (Twin), R1200GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı Hakki Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sen, bence, once bir egitim isini hallat, bak bakalim ondan sonra motorun sana ne diyecek, ona gore karar verirsin. Egitim demek, motoru tek ayakla kullanmak demektir unutma. Biz hicbir zaman iki ayagimizi yere basma ihtiyaci duymayiz. Geri manevra yapacak isek, alir motoru elimize, dondururuz.

    Diyelim ki ileride onumuzdeki arac duruyor ya da kirmizi yaniyor. Yaklasim icin yavaslatmayi on freni yumusakca kullanarak yapariz ve tam duracagimiz ana yakin, sag ayak ila arka frene gecer ve on freni yavasca birakiriz. Bu arada debriyaj cekik, sol ayak yerde, motor sola yatik, baldirina dayali, sag ayak frende sag el gazda, bekleriz. Bunun birkac sebebi vardir. Biz durduk diyelim, ama arkamizdan gelenin pek durasi yok gibi ise, bu durumda birak debriyaji ver gazi, yuru git. Yani guvenlik!. Bu sayede tek ayak oldugumuzdan motor da o tarafa yatik olacagindan ayak yere tam olarak basar. Dar alana manevra calismalarinin bir avantaji da yurume hizinda motor kullanabilme becerisini gelistirmektir. Yani tikali bir trafikde onlarin hizinda gidebiliyorsan eger zaten ayagini yere bile koymana gerek kalmiyor. Yani debriyaj yarim ve kavrama noktasinda ve gaz sabit devir yaklasik 2.000 civari ise, hiz kontrolu sadece ayak freni ile yapilir. Yani biraz hizlanmak icin, ne debriyajla ne de gazla oynamadan, ayaginin altindaki fren pedalini hafifce gevsetmek yeterli iken, yavalasmak icin de bunun tersini yapmak yeterlidir. Unutma debriyaj ve gaz sabitlenecek. Gerisi sana kalmis. Yani denge isi! Bu konuda da o 2.000 devirin verdigi jiroskopik denge sana cok yardimci olacaktir. Jiroskopik denge derken hani cocukken oynadigimiz topac vardi ya ondan bahsediyorum. Yani donme etkisi. Topacin firlatirdik ve donerdi. Masanin ustunde donmekte olan bir topaci tokatlarsin yere duser ama donmeye devam eder ve ayaktadir degil mi? Ne zaman duser? Devri dustugunde once calkalar sonra yatardi. Iste teorik egitim bolumunde hep bunlari ogreneceksin. Bence cok faydali. hem de motoruna sen hukmetmeye basliyorsun, o sana degil.

    Ozgurun yazdigi gibi, dunyanin en guzel motoruna hukmedeceksin.
    Hakki Agabey burada yazdiklarini Rahmi Hocayla gecirilen bir tam gunluk egitim sonrasi cok daha iyi anliyorum. Hala biraz daha pratik ihtiyacim olsa da artik hic cift ayak yere basma ihtiyaci duymuyorum. Ayrica 30 km alti suratlerde arka fren motosikletin cok daha stabil olmasina yardimci oluyor bu da denge isini cok kolaylastiriyor. Egitim gercekten bir cok seyi degistiriyor. Acikcasi bir sonraki egitimi iple cekiyorum ama bunun icin biraz daha yol yapip deneyimi pekistirmem gerekiyor.

    Gorus bildiren destekleyen herkese tekrar tesekkurler.

    Egitim sonrasi Rahmi Hocanin tavsiyesiyle "motosiklet yol sanati" adli kitabi okumaya basladim. Cidden bir cok konuda sistematik bir surus teknigi ogretiyor. Benim gibi acemilere tavsiye ederim.

 

 
Sayfa 5 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •