Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 ... SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 88 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist HALİDUN KAYA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    h.kaya
    Üyelik tarihi
    10-04-2010
    Bulunduğu yer
    İST/HAREM/GARAJ
    Mesajlar
    1,099
    Motosiklet
    gv 650
    Marka
    Hyosung

    Standart

    geçmiş olsun ünsal gezilerde düşmeyi alışkanlık haline getirmişin ancak tercübe kolay edinilmiyor .
    Her dönüş ! beklenmedik görüntülerle dolu olacak ve dönüşe başladıgında bütün fren gaz debriyaj unutacaksın sadece bacak arasında ve kolarına iş düşüyor
    depoyu sıkacan dönüşü başlatacan gidonu ters basacan yatıracan makinayı yok 2 vites düşürüeyim debriyajı bırakayım dersen altındaki karakaçan olur sana inatcı bir katır

  2. #12
    Enduroist Üye Yaveroğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Mehmet YAVEROĞLU
    Üyelik tarihi
    23-04-2011
    Bulunduğu yer
    Edirne
    Mesajlar
    65
    Motosiklet
    CB 900 HORNET - HORNY
    Marka
    Honda

    Standart

    arkansaz teksaz.. baya sağlam hikayedir
    adamın kaidesi yere vurur o fıkrayla..
    agam çok yatırıyomuşsun .. allah yatırmasın.. hani nasıl diyolar sizin oralarda... tekerin süz bassın..
    Geri dönmesi olmasa her yere giderim.
    0 532 4135174

  3. #13
    Banned
    Isim
    Özgür * Bulut Yani
    Üyelik tarihi
    17-11-2011
    Bulunduğu yer
    Istanbul
    Mesajlar
    920
    Motosiklet
    KLE 650 (Versys)
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    " Bu gezimizde grupta tecrübeli tecrübesiz sürücülerin bir arada sürmesi sorunsalından ziyade dar , virajlı üstelik kalabalık bir rotada 14 motorun bir arada sürmeye çalışması bence de bir olumsuzluktu.
    Özer ve Hidayet abi gayet kendince sürebilirken ben onların hızına ayak uyduramıyordum. Onlara ayak uydurabilen Francis ve Tekin abi yanlarında Mert’te olduğu halde bizi arkadan takip ediyordu.
    Ben o tempoda gidince reflekslerim tamamen köreliyor. Aklıma bir şey düşüyor ve yoldan sürüşten anında uzaklaşıyorum. Hal böyleyken diğer arkadaşlara yetişmeye çalıştım.

    Onların sürüş hızı da çok fazla olmamasına rağmen ivmelenme süreleri beni zorluyordu.

    Zira ben onları tam yakalamışken viraj geliyor onlar normal seyir hızlarıyla virajı dönerken , ben Karakaçan’ın limitleriyle viraja yaklaşmaya başlıyordum.

    Her virajda sürekli limit frenleme , hızın yeteri kadar düşmediği durumlarda limit yatış açılarıyla onlardan kopmamaya çalışıyordum.
    "

    Gecmis olsun, eline saglik.

    Bu hatayi ben de yaptim. 3. dususum bu sebebten oldu. Ondeki abiler ( vstrom ekibi ve GS1200 ler) bi sag bi sol bi kontra, surekli ara aciliyor, bende yakayayim diye surekli duzluklerde asiri gaz acma, virajlarda disa savrulma. 20 dk falan sonra dustum.

    Bir makalede okumustum, Kac birimlik dikkatiniz kaldi.
    100 birim dikkatiniz varsa, daha motora binmeden 3 birim 5 birim harcadiniz; motoru kontrol, ust bas kontrolu. Yola ciktiniz. Bi dingil yolunuzu kesti, ona sinirlendiniz, gitti 20 birim...

    Benim sabah ve aksamki suruslerim bile fark ediyor. Sabah trafiginde tam gaz 5.-6. vitesde gidebilirken, aksam donuslerde 4. vitesi gecince rahatsiz oluyorum. uzar gider...

    Dokumanin orjinali de buldum
    Motosiklet Teorisi #9, Kaç Paralık Dikkatiniz Kaldı?
    http://donald.hypermart.net/Teori/9DIKKAT.htm
    Konu OB tarafından (27-03-2012 Saat 14:44 ) değiştirilmiştir.

  4. #14
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    şu düşmelerini anlattığın ve ders niteliğindeki yazılar o kadar faydalı kiii vallahı neredeyse ıyı kı dusmus unsal gene dıyecektım....cok geçmişolsun biraderim bizimle paylastığın için de ayrıca tesekkür ederim

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  5. #15
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Ünsal bir daha geçmiş olsun, baktım grup arkadan koptu döndüm geldim, oysa süratli de gitmiyordum malum bir kısım motor küçük cc li. Şimdi olayın neresinden girsem diyorum iki ucu boklu değnek. Sen Hidayet'e göre daha tecrübelisin, hadi diyelim Hidayet düştü; bu sefer kendime kızacağım, kızan bize yetişmek için kıçını yırtıp durdu al başına belayı düşün dur bakalım nerde yanlış yaptık. Yahu sen artık bu gibi olumsuzlukları aşmış adamsın viraj içinde kompresyon ( vites küçültme ) yapılmayacağını bilmelisin. Dikkat ederseniz Matrix'in açmış olduğu bir topikte bu konuyu enine boyuna tartışmıştık. Lastikler yapılış tarzına göre önce yola tutunma sonra frenleme görevine adapte edilerek imal edilir. Birinci görevi yola tutunmak olar lastiğe, sağa dönen bir virajda motoru bağa yatırarak yaptığın kompresyon hareketi, aniden frenlemeye dönüştü; oysa bu arada senin dişliyi değiştirmen torku da arttırdığı için sert bir kompresyon yapıp arka lastiği bloke ettin. Bu durumda debriyajı tatlı tatlı bırakman gerekirdi ani kompresyona girmemek için, düz yolda yaptığın bu hareketi dengelemen mümkün fakat sen virajın içindesin. Yapacağın tüm hareketler viraj öncesi olmalıydı, yine buna da şükür arkadan gelenler üstüne çıkmamış.
    Grup sürüşü hakkında, benim de şikayetlerim var. Eğer ben veya herhangi birisi grup lideri olarak önde giderken sürekli aynadan gelenleri takip edecektir, bu sayı üç bilemedin beş motorla sınırlı arkadan gelenler de aynı sayıyı takip ederek taa ki son motora kadar grubu emniyet içinde götürecek. Ben önde giderken sağolsun Hakkı abi olayı fark etti ( Söylemeden ) tüm grubu kontrol ederek bazen önde bazen de arkada giderek kontrol etti. Hatta Bolayır rampasında işaretle anlaşarak ben arkada kaldım, o liderlik yaptı ve arkadan gelenleri toplayarak Gelibolu'da buluştuk. Dönüşte küçük motorlar erken gitti eh dedim artık birbirine denk motorlar kaldı tempolu bir sürüş yaparız. Değişen bir şey olmadı gene aynı şey yolda bir hayli bekleme sürüşü yaparak grubun yetişmesini bekledim, acaba geri dönsem mi bi olumsuzluk olmasın diye düşünürken, baktım gelen giden yok kendi tempomda devam ettim, saat 22.05 de eve geldim, grup benden 1 saat sonra gelmiş oysa aşırı hız da yapmamıştım. Tempolu sürüş fazla hız yapmadan da kilometreleri yutmanızı sağlar.
    Kafana bir sürü düşünce taktığın gibi, yok müzik dinleyeyim, yok gözlük nerde bırakın bunları, ben yolda çok hoşuma gitmesine rağmen müzik dinlemem telefona bakmam, kaskın içinde güneş gözlüğü olsa bile açmam işin özü dikkatimi dağıtıcak hiçbir şeyle ilgilenmem s a d e le ş i n. İlk fırsatta sana da bir bez vereceğim. Hadi git şimdi hem ağla hem donunu bağla, hani milletin altında bez varken senin altında mz vardı ya.
    Konu Yusuf YÜCE tarafından (27-03-2012 Saat 15:38 ) değiştirilmiştir.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  6. #16
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ünsal geçmiş olsun sen motorcu olacağına yazar olsaymışsın daha iyi olacakmış...
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  7. #17
    Enduroist Kıdemli Üye şafak ilgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    şafak ilgin
    Üyelik tarihi
    16-03-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    399
    Motosiklet
    R 1200 GS
    Marka
    Bmw

    Standart

    ya unsal ben okurken yoruldum, sen yazarken yorulmadın mı bunları kaldı ki madem bu kadar iyi özetleyebiliyosun konusu niye önümde uzanıverdin asfalta...
    evet ünsalın hemen arkasından gelen cengaver bendim..hatırladığım sert bi motor sesiydi, sanırım düşürdüğü vitesle aniden bırakılan debriyajından gelen carlamaydı o, arkasından yaprak sarması kıvamından bizim sarı oğlan yerde 3 defa yatay olarak döndü ve sırt üstü durdu. bu sırada motor yaklaşık 10mt felan sürüklendi ve karşıçiçekliğe çarptı. dağ gibi yüklü motoru yolun kenarında yan sehpaya nasıl alıp da ünsalın yanına nasıl bir can havliyle koşup elini tuttuğu hatırlıyorum daaa, resmen elim ayağım boşalmıştı. sağ ayağımda ağrı var kaldırım beni dedi, ben yat diyerek göğsünden yere bastırdım ve yine yatmasını sağladım. o sırada özer abi derken diğerleri geldi v.s..

    uzun yolun kısası, birbirimize yetişmek için gaz açmak yerine bırakın aramızdaki mesafe açılsın, nasıl olsa yoların hepsi bizim.


    tekrar büyük geçmiş olsun ünsalım, allah beterinden saklasın ve kaza bela vermesin..
    Sami Safak ILGIN Arh+
    532 638 31 18
    BMW R1200 GS
    BMW F650 GS DAKAR

  8. #18
    Enduroist Kadim Üye Serhat Koçak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    serhat koçak
    Üyelik tarihi
    20-07-2010
    Bulunduğu yer
    Tekirdağ / Çerkezköy
    Mesajlar
    627
    Motosiklet
    tabanvay

    Standart

    ah kardeşim ahh.
    çok geçmiş osun (raporu okurken çok güldüm )

  9. #19
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    şimdi bana kızıcaksınız gene,ama benim okudugum toplu sürüşü bilmiyoruz.
    Motorları güçlü güçsüz motor diye ayırarak sürüş yapılmaz,toplu sürüşde grup lideri bütün sürücüleri etüd eder motorları değil.Grup lideri acemi veya daha az tecrübeli grupu götürüyorsa muhakkak hızı ona göre belirlemeli.Burda benim gördüğüm öncüde hata var kısaca.Grup lideri olabilmek büyük sorumluluk demektir.Gelelim arkadaşların sürüş karakterlerine,bizim motorcu cemaati havayı civayı sever hele grup olununca en kral okumuş endurocusu bile racingcileri aratmaz virajlara 100 le girmeler çanta sürtmeler gibi ordamıydın dediğinizi duyuyorum merak etmeyin çok sürüş yaptım tanıyorum artık genelliyebiliyorum ve hiçde bu değişmiyor hep 12den vuruyorum.
    lider kimdi bilmiyorum ama lideri eğitmek lazım yada yeni liderle yola çıkılmalı,neyseki birşey olmamış ama ölüme kadar giderdi böyle kazalar.
    Sürüş hızı virajlı yollarda 60 ı geçmez,sürüş hızı düz yollarda 90 ı geçmez.otobanda ise eğer grup kuralı yoksa istiyen istediği hızda gider ama grup kuralı varsa gene 90 geçilmez.Ben katılmadım bu sürüşe çünkü malumunuz harleyi verdim ve daha uzun yol tecrübem olmadı cbf 150 ile o yüzden riske atmak istemedim iyikide atmamışım çünkü gruptan ayrılammak için basıcaktım motor zaten ufak limitlerinde kullanıp belkide ben düşücektim.Neyse arkadaşa geçmiş olsun şimdi havalr ısıncak toplu sürüş olursa benc güzel brifink ve etüdü yapıp binelim.Ve asla biribirinize birşey ispatlamak zorunda değilsiniz tek yapacagınız iyi vvakit geçirmek.

  10. #20
    Enduroist Kıdemli Üye Ünsal Ömer ÇAKMAKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ünsal Ömer ÇAKMAKLI
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    erzincan
    Mesajlar
    1,584
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı ÇATALCALI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başta gekçekten büyük geçmiş olsun ancak düşme sebebi konusunda ve grup sürüşü sebep demene katılmıyorum neden :

    Eğer Grup olmasaydı

    kazadan sonra ben ne olduğunu anlamaya çalışıken ünsal iyi önemli bir şey yok dediler sonra Hakkı abi dikkatimi çekti
    başka
    Frances haman sağlık setini çıkardı ,

    İlker hemen ayağına müdale etti,
    diğer gençler hazır bekliyorlar

    bence burada hepimiz içim en önemlisi düşme anından sonraki kaza mahalli emniyetidirki bunuda Hakkı abi sağladı hemen birini yolun başına dikti ve arkdan gelen araçları uyardı ve yavaşlattı hepimizn motoru yolu ortasına iken motorları yolun kenarına güvenli bir yere aldırdı ve yolu trafiğe açtı Yılların tecrübesi Hakkı abi tebrik ve teşekkür ediyorum

    Çün arkadan gelen yörenin şöförü ise eğe zaten temkinli gider ama düşünün istanbula geceden beri yolda olan bir kamyon şöförü o viraja hızlı girse çıtlık kime gelirse olur ve daha ciddi ve vahim sonuçlar dpğurur

    Birlikte gitmek istememin sebebi de bu zaten her mola yerinde hakkı abi olsun yusuf abi olsun eğitmenliğini yapacaktı ama kısmet olmadı
    Hidayet abim , dolaylı veya dolaysız kazanın bir sebide o günkü gruptu. Senin bahsettiğin şey grup sürüşünün faydaları ki grup sürüşü apayrı bir başlık ve hatta koskoca bir eğitim konusu. Belki büyüklerimiz bu konu hakkında bir başlık açarlarda biz de detaylarını öğreniriz.

    O gün geçtiğimiz yollar ve bizim tecrübelerimiz göz önüne alınırsa en fazla 5 motorluk gruplar halinde yol almamız ve biryerlere yetişme telaşında olmamız gerekirdi. Fakat hep birlikte olma isteği , her yeri gezme isteği kısıtlı zamanla birleşince olay grup sürüşünden güruh şürüşüne döndü

    Ayrı bir başlıkta tartışalım bu konuyu , faidesi olacaktır


    Alıntı savaskayan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında kendi teşhisini kendin koymuşsun
    Neredeyse tüm tesbitlerin doğru,
    Ben müzik olayına takıldım öncelikle,
    Nedense bir çok arkadaş motora binince artçıyla konuşalım,müzik dinleyelim,telefona cevap verelim havasından kurtulamıyor.
    iki milyon km ye yakın oldu herhalde otomobil kullanıyorum,direksiyondaki en dalgın anım cep telefonu kullandığım andır.
    Motor üzerinde ne telefon kullanırım,ne artçıyla haberleşme ne de müzik dinleme ihtiyacı hissederim.
    Telefonu ancak molada kullanırım o da çok gerekliyse.Seyir halinde telefonum kesinlikle kapalıdır.
    Günlük hayatın gürültü patırtısından kurtulmak icin motora biniyorum o anda en son duymak istediğim günlük hayata ilişkin şeyler.
    Müzik? yahu motorun ve rüzgarın sesi en güzel müzik,rüzgar rahatsız ederse kulak tıkacı takılır.
    Artçıyla sohbet,bence gereksiz çoğu zaman zaten yalnızım,illa olacaksa molada olsun.
    motosiklet kullanmak zateni maksimum konsantrasyon gerektiren bir faaliyet ve bu konsantrasyonu etkileyen hiç bir unsurun etkili olmasına izin vermemek gerek,
    Ben günler önceden hazırlandığım yolculukları bile sırf o sabah kendimi iyi hissetmediğim icin konsantrasyonumu bozacak bir şeyler olduğu icin iptal edebiliyorum.

    Motor üzerindeki değişiklikler ,anormallikler de genel olarak alıştığın sürüş alışkanlıklarını değiştirmeni gerektirecektir.Arka dişliyi büyütmüş olman sürüş dinamikleri açısından üzerinde durulması gereken bir durum,çünkü bu değişiklikle vites değişim aralıklarında az ya da çok etkilenecektir.
    Motoru virajlarda yatırma durumuna gelince,
    Maalesef motoru ne kadar yatırırsak o kadar tecrübeli olduğumuzu,görsel malzeme ürettiğimizi düşünüyoruz,oysa motor sadece virajın ve süratin gerektirdiği kadar yatırılmalıdır,pegleri yere sürtünce duyduğumuz ses gerçekte hiç de melodik değilLastiğine ne kadar güvenirsen güven lastik yanakları sonuçta dümdüz ve kullandığımız lastikler pist lastiği değil.motoru yatırırken küçük bir mıcıra denk geldiğimizde yola yapışmamız işten değil ve viraj içleri her zaman mıcır ve diğer görünmez tehlikelerle doludur.

    Ben daha ne diyeyim ki


    Alıntı kayar2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    geçmiş olsun ünsal gezilerde düşmeyi alışkanlık haline getirmişin ancak tercübe kolay edinilmiyor .
    Her dönüş ! beklenmedik görüntülerle dolu olacak ve dönüşe başladıgında bütün fren gaz debriyaj unutacaksın sadece bacak arasında ve kolarına iş düşüyor
    depoyu sıkacan dönüşü başlatacan gidonu ters basacan yatıracan makinayı yok 2 vites düşürüeyim debriyajı bırakayım dersen altındaki karakaçan olur sana inatcı bir katır
    Haklısın abi bunun bilinciyle gidiyordum zaten ama diğer faktörlerden ötürü uygun gördüğüm frenlemenin yetmeyeceğini anladığım an biraz geç bir andı.
    O zamanda tek yapabileceğim motoru daha fazla yatırmaktı. O yatışta da düşmemek için tork ihtiyacı olduğunu farkettim vitesi düşürdüm. Zamanlamam tüm bu işler için çok geç değil ama son limitindeydi artık. Eğer eski dişlim olsaydı o kazayı orada yapmamış olurdum ama yüklenen adrenalinin etkisiyle dönebildikten sonraki durumu tam kestiremiyorum.



    Alıntı YYUCE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ünsal bir daha geçmiş olsun, baktım grup arkadan koptu döndüm geldim, oysa süratli de gitmiyordum malum bir kısım motor küçük cc li. Şimdi olayın neresinden girsem diyorum iki ucu boklu değnek. Sen Hidayet'e göre daha tecrübelisin, hadi diyelim Hidayet düştü; bu sefer kendime kızacağım, kızan bize yetişmek için kıçını yırtıp durdu al başına belayı düşün dur bakalım nerde yanlış yaptık. Yahu sen artık bu gibi olumsuzlukları aşmış adamsın viraj içinde kompresyon ( vites küçültme ) yapılmayacağını bilmelisin. Dikkat ederseniz Matrix'in açmış olduğu bir topikte bu konuyu enine boyuna tartışmıştık. Lastikler yapılış tarzına göre önce yola tutunma sonra frenleme görevine adapte edilerek imal edilir. Birinci görevi yola tutunmak olar lastiğe, sağa dönen bir virajda motoru bağa yatırarak yaptığın kompresyon hareketi, aniden frenlemeye dönüştü; oysa bu arada senin dişliyi değiştirmen torku da arttırdığı için sert bir kompresyon yapıp arka lastiği bloke ettin. Bu durumda debriyajı tatlı tatlı bırakman gerekirdi ani kompresyona girmemek için, düz yolda yaptığın bu hareketi dengelemen mümkün fakat sen virajın içindesin. Yapacağın tüm hareketler viraj öncesi olmalıydı, yine buna da şükür arkadan gelenler üstüne çıkmamış.
    Grup sürüşü hakkında, benim de şikayetlerim var. Eğer ben veya herhangi birisi grup lideri olarak önde giderken sürekli aynadan gelenleri takip edecektir, bu sayı üç bilemedin beş motorla sınırlı arkadan gelenler de aynı sayıyı takip ederek taa ki son motora kadar grubu emniyet içinde götürecek. Ben önde giderken sağolsun Hakkı abi olayı fark etti ( Söylemeden ) tüm grubu kontrol ederek bazen önde bazen de arkada giderek kontrol etti. Hatta Bolayır rampasında işaretle anlaşarak ben arkada kaldım, o liderlik yaptı ve arkadan gelenleri toplayarak Gelibolu'da buluştuk. Dönüşte küçük motorlar erken gitti eh dedim artık birbirine denk motorlar kaldı tempolu bir sürüş yaparız. Değişen bir şey olmadı gene aynı şey yolda bir hayli bekleme sürüşü yaparak grubun yetişmesini bekledim, acaba geri dönsem mi bi olumsuzluk olmasın diye düşünürken, baktım gelen giden yok kendi tempomda devam ettim, saat 22.05 de eve geldim, grup benden 1 saat sonra gelmiş oysa aşırı hız da yapmamıştım. Tempolu sürüş fazla hız yapmadan da kilometreleri yutmanızı sağlar.
    Yusuf abi zaten o esnada senin de önünde rehber olarak CBF150'siyle Ercan abi vardı ki gayet relax bir sürüşteydiniz.
    Fakat biz biraz geç düştük sizin peşinize virajlar başladığında sizi yakalamıştık.
    Virajlarda benim arkamdakilerle aram açılınca ben yavaşladım.
    Hani önümdeki de yavaşlar , onun önündeki de yavaşlar , zincir şeklinde onları bekleriz diye ama baktım öndeki gurup koptu gitti.
    Arkadan diğer grup görününce de ben öndekilere yetişmek için gazladım. Yetiştim , bu bir kaç sefer devam etti.

    Gruptaki araç sayısı fazla olunca , aynı anda teker döndürmüş olsak , en öndeki 150'lik bir motor olsa bile , öndeki ile arkadakinin arası zamanla açılıyor.

    Bu beraber sürüş olayını bir başlık açıp enine boyuna bir ele alalım. Grup sürmek zevkli eğlenceli ama olumsuzluklarına da değinelim , nasıl yapmalıyız detaylıca öğrenelim

    Alıntı motorcuk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ünsal geçmiş olsun sen motorcu olacağına yazar olsaymışsın daha iyi olacakmış...
    Melih abim çok fazla bir şey yaptığım yok sadece imla kurallarına dikkat ediyorum. Yazıyı göndermeden önce imla ve harf hatalarını süzgeçten geçiriyorum o kadar. Hepimiz yaparız dikkatli olduktan sonra

    Alıntı bmw57 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya unsal ben okurken yoruldum, sen yazarken yorulmadın mı bunları kaldı ki madem bu kadar iyi özetleyebiliyosun konusu niye önümde uzanıverdin asfalta...
    evet ünsalın hemen arkasından gelen cengaver bendim..hatırladığım sert bi motor sesiydi, sanırım düşürdüğü vitesle aniden bırakılan debriyajından gelen carlamaydı o, arkasından yaprak sarması kıvamından bizim sarı oğlan yerde 3 defa yatay olarak döndü ve sırt üstü durdu. bu sırada motor yaklaşık 10mt felan sürüklendi ve karşıçiçekliğe çarptı. dağ gibi yüklü motoru yolun kenarında yan sehpaya nasıl alıp da ünsalın yanına nasıl bir can havliyle koşup elini tuttuğu hatırlıyorum daaa, resmen elim ayağım boşalmıştı. sağ ayağımda ağrı var kaldırım beni dedi, ben yat diyerek göğsünden yere bastırdım ve yine yatmasını sağladım. o sırada özer abi derken diğerleri geldi v.s..

    uzun yolun kısası, birbirimize yetişmek için gaz açmak yerine bırakın aramızdaki mesafe açılsın, nasıl olsa yoların hepsi bizim.


    tekrar büyük geçmiş olsun ünsalım, allah beterinden saklasın ve kaza bela vermesin..
    Çok sağol Şafağ'ım , böyle durumlarda ne yapılması gerektiğine ilişkin bir başlığımız vardı sanırım. Defalarca okumalıyız bu tür bilgileri. Soğuk kanlı olmayı neyi nasıl yapacağımızı öğrenirsek birbirimize daha faydalı oluruz. Sizinle yol yapmak güzel

    Alıntı serguss Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ah kardeşim ahh.
    çok geçmiş osun (raporu okurken çok güldüm )
    Zaten ben sırf sen gülesin diye düşüyorum kanka Sağolasın

    Alıntı matrix Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi bana kızıcaksınız gene,ama benim okudugum toplu sürüşü bilmiyoruz.
    Motorları güçlü güçsüz motor diye ayırarak sürüş yapılmaz,toplu sürüşde grup lideri bütün sürücüleri etüd eder motorları değil.Grup lideri acemi veya daha az tecrübeli grupu götürüyorsa muhakkak hızı ona göre belirlemeli.Burda benim gördüğüm öncüde hata var kısaca.Grup lideri olabilmek büyük sorumluluk demektir.Gelelim arkadaşların sürüş karakterlerine,bizim motorcu cemaati havayı civayı sever hele grup olununca en kral okumuş endurocusu bile racingcileri aratmaz virajlara 100 le girmeler çanta sürtmeler gibi ordamıydın dediğinizi duyuyorum merak etmeyin çok sürüş yaptım tanıyorum artık genelliyebiliyorum ve hiçde bu değişmiyor hep 12den vuruyorum.
    lider kimdi bilmiyorum ama lideri eğitmek lazım yada yeni liderle yola çıkılmalı,neyseki birşey olmamış ama ölüme kadar giderdi böyle kazalar.
    Sürüş hızı virajlı yollarda 60 ı geçmez,sürüş hızı düz yollarda 90 ı geçmez.otobanda ise eğer grup kuralı yoksa istiyen istediği hızda gider ama grup kuralı varsa gene 90 geçilmez.Ben katılmadım bu sürüşe çünkü malumunuz harleyi verdim ve daha uzun yol tecrübem olmadı cbf 150 ile o yüzden riske atmak istemedim iyikide atmamışım çünkü gruptan ayrılammak için basıcaktım motor zaten ufak limitlerinde kullanıp belkide ben düşücektim.Neyse arkadaşa geçmiş olsun şimdi havalr ısıncak toplu sürüş olursa benc güzel brifink ve etüdü yapıp binelim.Ve asla biribirinize birşey ispatlamak zorunda değilsiniz tek yapacagınız iyi vvakit geçirmek.
    O gün ben hariç hiç kimse senin dediğin gibi kullanmıyordu : ) Sadece ben iki arada kaldığım ve yukarıda saydığım sebebler yüzünden bi tuhaf sürüş sergiliyordum.

    Bu grup olayını başka yerde konuşalım , o başlıkta Gelibolu'daki gruba da değiniriz. Bu konuda bir başlık açsana Şevket biz arkasını getirelim.

    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...


    0 532 4258807

    Canlar Makina , Canlar A.Ş.

    .

 

 
Sayfa 2 Toplam 9 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •