Alıntı __face__ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Aslında asıl sorun şudur ki: Eskiden rafineriden 97 oktan çıkışı vardı, şimdi ise 95 oktan çıkışı var sadece! benzini 97 oktana, oktan yükselticiler ile ulaşıyorlar! bu da kalıntılar oluşturuyor; en kolay solventle oluyor bu iş, fakat solven yanıcılığı kuvvetli olmasına karşın, beklediğinde sümüksü, hatta daha fazla beklediğinde reçine gibi bir kalıntı haline geliyor, karbüratörden yada enjektörden geçemez hale geliyor... Alır almaz bitirirsek sıkıntı olmuyor...

Bujilerin değiştirilmesinin sebebi ise: solventin yanarken yüksek ısı çıkışına ulaşması, dolayısıyla buji ısınıyor ve zarar görüyor! Ama seninkinde bu gibi bir şey olduğunu sanmıyorum, bu hali ile uzun kullanmadıysan! Çıkart bir temizle bujiyi, çak gitsin...

Hatta sen şimdi, beni de ara istersen yine...

ÖNEMLİ NOT: Ben Opet'ten 2 kere solventli, 2 kerede sulu benzin aldım; farklı Opet'lerden hemde... Opet'e sadece lastik şişermeye girerim...


yaklaşık olarak 50km yol gittim daha önceden kullandığım yakıt ise shell 95 di sorunsuzdu bende birdaha almayı düşünmüyorum opetten.içimin rahat etmesi için değiştiricem bujileri nede olsa motorumuda yeni almış durumdayım

akşam 6 gibi işten çıkmış motoruma ulaşmış olucam bu saatlerde rahatsız edebilirim uygun olursa