Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345
41 den 47´e kadar. Toplam 47 Sayfa bulundu
  1. #41
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    Türkiyemde kim eğitim veriyor gerçekten eğitilmeleri gerekli,yani bazen öyle şeyler okuyorumki cidden inanılmaz.Brövelere bakıyorum bir nasadan pilotluk bravöse eksik eğitmenlerde ama anlattıklarını okuyunca cidden korkuyorum ya bröveleri sallama alıyorlar yada bu avrupalı amerikalı kardeşler işi bilmiyor dicem ama orayıda gördüm böyle şeyler anlatılmıyordu.Tavisyem arkadaşlara yaz tatilinde falan ingiltereye yada amerikaya gidip güzel bir kursa gitsinler.

  2. #42
    Enduroist Kadim Üye Hakki Orun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakki Orun
    Üyelik tarihi
    23-12-2009
    Bulunduğu yer
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Mesajlar
    786
    Motosiklet
    2012 R1200GS Adventure Triple Black - CRF 250L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Sadece egitim amacli olarak soruyorum.

    Kendi fikri disindakileri, alaya alarak, tenkid etmenin amaci ne olabilir?

    Halen dunyanin uc kitasinda (Asya, Avrupa, Amerika) 56 yildir buyuk motosiklet kullanan biri olarak, egitimin onemi konusunda tartisir iken, karsi fikir uretmenin disindaki yazismalar, bu ise yeni baslamis ve burada yazilanlardan bilgi edinmek isteyen arkadaslara haksizlik olmuyor mu Sevgili Sevket arkadasim?

    Bilgi olarak yaziyorum. Sen yazmissin kullandigin motorlari, ben de yaziyorum. Rekabet olsun diye degil, hani karsindakini taniman icin.
    CBF 600 CBF 1000. honda shadow 750, TDM900 R1200GS, R1200 RT, K1200GT, Harley Davidson electra glide ultra classic, CBR1000RR, K1200LT, Goldwing, K1600GTL
    ben burada yazdiklarimi butun bu motorlarda aynen uyguluyorum ve ne arka tekerimde birsey oluyor ne de on. Tekerindeki torku tanimayan, ya da olcemeyen zaten bu motorlari kullanmiyor.
    Simdi diyorum ki, bizler, birseyler bildigini iddia eden bizim gibiler, kendi bildigi, dogrulari paylasir isek, karsi fikirleri de anlamaya calisarak yazarsak, bizleri okuyanlar da saniyorum, kendilerine uygun olanlari sececeklerdir.

    Gelin, biz kendimizi konforlu hissettigimiz suratlerde seyredelim, yaptigimiz isin keyfini cikaralim. Eger daha ileri derecede viraj almak istiyorsak o zaman, CSS California Superbike School un Istanbul Parkda duzenledigi kurslara katilalim. Gerci orada da yuksek devir diyorlar ya. Neyse artik o konu kapandi zaten.

    The Member of RoSPA RoADAR
    www.orunbrothers.webs.com
    R 1200 GS ADV TripleBlack
    CRF 250 L Kirmizi Beyaz

  3. #43
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    Yüksek devir düşük devir tartışması uzun süredir vardır,Yüksek devirde redline a yakın viraja girerseniz viraj çıkışı için nasıl bir momentum kazanmayı düşünüyoruz?
    bildiğiniz üzere viraj çıkışında hızı arttırmak lazım redlina yaklaşmış motorun hızı nasıl artıcak?
    mesela kullanmış oldugunuz 1000 rr ın redlinea gelmedenki hızı nedir biliyormusunuz?ben söylim 250 yokuş aşağıya bu hızla viraj alanı görmedim duymadım.
    Viraja girerken optimum hız gaz kolu tepkisi ve görüş açısı önemlidir.
    Virajdan kastımız da eğimin kontrollü oldugu istanbul park değil şile yolları virajları gibi yada ağvanın virajları gibi mesela agvadaki keskin yokuş aşağı virajda büyük hacimli motorla yüksek devirde bir girelim isterseniz çıkıcagımız nokta korkulukları aşarak aşağıdaki çiftlik olur
    Ne tesadüftürki css eğitimini ben amerikada bizzat aldım ve bana anlatılan bunlar değildi.
    Fizik kuralları dünyanın her yerinde aynıdır lastikleri tutunmasını sağlamalıyız arka lastiğin tutunuşu gazla olur ama onunda bir limiti vardır o limiti aşarsanız düşersiniz.
    bu gibi hayati konularda asla motor genellemesi yapılmamalı her motorun karakteri her virajın karakteri farklıdır hatta süspansiyonları güç vermeleri herşey farklı aman diyim 1000rr la 600 rrla denemiyelim ufacıcık bir toz birikintisi aşırı devirlenmiş motoru napıcanı söylemiyorum bile
    Buraya yazmamdaki neden bu,eğitimi çok yanlış anlatmak ve eksik anlatmak.Hiçbir css sertifikalı sürücü genelleme yapmaz derki motora sürücüye yol koşullarına göre viraj alınır bunun bir ortak doğrusu yok çünkü değişken arametreler var.1000rr 180 beygirlik makina en yüksek rpm ile dönmek woww derim sadece.
    Bazı arkadaşlar eğer kendileri öğrenmek istiyorlarsa,motoru taksınlar boşa fren tekniğiyle dönmeyi öğrensinler,böylece viraj içi frenlemeyi öğrenirler biraz ama tabi ben sorumlu değilim haha cbf150si olan arkadaşlar denese daha az hasar alınır gibime geliyor yada en iyisi bisikletle deneyin.
    Konu matrix tarafından (15-04-2012 Saat 01:27 ) değiştirilmiştir.

  4. #44
    Enduroist Kıdemli Üye Ünsal Ömer ÇAKMAKLI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ünsal Ömer ÇAKMAKLI
    Üyelik tarihi
    09-04-2010
    Bulunduğu yer
    erzincan
    Mesajlar
    1,584
    Marka
    Bmw

    Standart

    O değilde bi İlhan İREM vardı ya , o nooldu sahi????

    Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
    "Tecrube, limitlerini bilmektir"

    Ep gene Trakya beeyaa Avrupa'lıyız çekemiyo susaklar...


    0 532 4258807

    Canlar Makina , Canlar A.Ş.

    .

  5. #45
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    ben hep diyorum ama dinlemiyorlar beni ... ilhan iremi diyorum ne güzel söylerdi...

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  6. #46
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart



    Çok güzel örnek bu virajı 1000rr la 2.vitesde 12000 devirde dönelim yaklaşık hızımız 250 olur sanırım,yada bmw 1200gs le 1 vitesde 8500 devirde 100m hızla dönelim

    Nascar pistlerinde yapabilirsiniz o teknikleri,virajın sonunda ne olup bittiini bilmediğiniz yollarda bu teknikleri kullanırsanız fazla yaşamazsınız.
    Ben diğer yanlış bilgilerin verildiği topiclere fazla bulaşmıyorum ama iş insan hayatını tehlikeye atıcak yanlış bilgiler olunca kusura bakmayın ama orda dur derim.
    En son burda bir arkadaş limitlerini zorladı düştü hepimiz biliyoruz.
    Her virajın anatomisi her motorcunun rahat ettiği hız ve kendi viraj alma tekniği vardır,bu işin tek bir doğrusu yoktur.Ben bu ülkede virajlara mümkün oldugunca dik girerim çünkü yollar köstebek yuvası givi araçlar şeritlerine saygılı değil artı herşey olabilir bu yüzden kendimi riske atmadan dönerim.
    Siz ise insanlara en riskli viraj alma şeklini anlatıyorsunuz yani şimdi burda acemi bir arkadaş bunu altındaki yüksek hacimli motorla denerse ve düşerse ne olcak????
    Tamam Türkiyede apolet takıntısı ben büyüğüm herşeyi bilirim takıntısı var ama bir yere kadar yani yıl 2012.
    unutmadan hayatlarınız motorlarınız sizlerin ben size riskleri anlattım gerisi size kalmış..
    Konu matrix tarafından (15-04-2012 Saat 09:36 ) değiştirilmiştir.

  7. #47
    Banned
    Isim
    sevket sezen
    Üyelik tarihi
    28-01-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    256
    Marka
    HarleyDavidson

    Standart

    neden yüksek rpm diye merak edenlerimizde vardır,gazın epkisi yüksek rpmde düşük rpm e göre daha yumuşaktır çünkü motor güç üretmenin sonlarına yaklaşmıştır,düşük rpmde ise motor gaza ani tepkiler verir çünkü gücün yüzde 75 80 civarı bu aralıkta üretilir tabi buda viraj içinde pek olumlu olmaz ani güç akışı işe lastikler kayabilir.yüksek rpm aynı zamanda virajda tutunuşu etkiler iyi tutunursunuz(iyi tutunursunuz dedim ama bu tamamen doğru değil kısmen doğru gene motorların silindir yapısına ve kran uzunluklarına göre fark eder) ama dediğim gibi gerçek hayatta virajlar daytona 500 deki gibi değiller her virajın farklı bir yapısı var bebek yokuşundan aşağıya doğru arnavut kaldırımdan inerken yüksek rpmde viraj almaya kalkarsanız surlardan düşük alttaki çay bahçesine düşersiniz
    Tek doğru yok kendiniz önünüze çıkıcak durumlara göre adapte etmelisiniz.Her motorun farklı güç bandı ve gaz tepkiside vardır.Cbf150 ile transalp 700ün tepkileri çok farklıdır.
    Konu matrix tarafından (15-04-2012 Saat 09:44 ) değiştirilmiştir.

 

 
Sayfa 5 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •