Dün motorumun yan sehpa müşörü mızıkçılık yaptı marşa basmaya müsaade etmedi, üfledim püfledim servise kadar idareten götürdüm, vidanın biri düşünce diğer vidanın ekseni etrafında döndüğünden görevsizlik kararı verince dosyayı bir üst mahk.. pardon müşörü devre dışı bırakarak çalıştırdım. Servise hazır gelmişkene egzostlarımı da söküp polisaja verdim yağlı keçe attırdım yenisi kadar parlak ve güzel oldu. Cepten fotoğraf ve videolarını çektim fakat bilgisayara taktığım mikro kartı okutturamadım göresiniz karneyi deyine, ille velakin okumazsa önümüz yaz vercem onu tamirciye çırak.
Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere eğer egzostlarınız titanyum ise direkt yağlı keçeye vurarak parlatabilirsiniz, eğer demir boru ise polisaj, bakır + nikel + krom yaparak parlatabilirsiniz. Kumlama veya polisaj, üzerindeki yağlı paslı kirli kısmı alıp parlatır bunun üzerine kaplama yapmazsanız tekrar paslanır, eğer bakırsız nikel krom yaparsanız iğne ucu kadar bir yol bulsa paslanmaya adaydır, onun için bakır kaplanır ki ( mümkünse biraz kalın mikron olmalı ) demir oksitlenmesin yani pas yapmasın bakırın üstüne kaplanan nikel hem daha parlak olur hem daha uzun ömürlü olur. Üzerine kaplanan krom sadece bir havuza daldırıp çıkarma işlemidir ki, çok kısa sürelidir sert bir maden olduğundan hem parlaklığını muhafaza eder hem de dış etkenlerden korur.