Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 30 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist
    Isim
    f800 gs
    Üyelik tarihi
    12-05-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    4,077
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı smallz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Eyvallah, herkezin fikri ayni olmak zorunda degil, saygi duyarim.

    Kullanici olarak ufak bisey eklemek istiyorum. Bu alet herkezin bildigi 'Crampbuster'in gelismis versyonu. Hizimi sabitledikten sonra sag elim gaz kolun uzerinde kaliyor ve herhangi bir durum olursa hazirda, sonucta motor uzerinde otururken dogal pozisyon gidonu tutmak. Nasil sol elin gidonda kasmadan rahat birakirsan aynisi sag elinle yapabiliyorsun bununla. Ben elimi cekersem anlik bir sey icindir, mesela vizorumu ac/kapa, ve hemen sonra elim tekrar gidon uzerinde. Yani sag elim 'bos'da degil...hazirda ama gerilmis halde degil.

    Ben nerdeyse tum uzun yol seyhatlarimi esimle birlikte yaparim, onun can guvenliyi benimkinden daha cok onem veriyorum. Onu tehlikeye sokacak bir durum olsaydi kulanmazdim. Sizde deneseniz belki kulanmazsiniz ama tehlikeli olmadigini anlarsiniz.

    Diger konu ise katiliyorum, muzik dinlemem ve kullaklik her zaman yerinde.
    Abi doğru söylüyorsun bilek elbet yoruluyor. Fakat aslında ben yorulmanın bile faydası olduğunu düşünüyorum. Çünkü herzaman konsantrasyon kelimesinin önemini belirtmekteyim. Buna bağlı kondisyon da sürüşü etkileyen faktörlerdendir.

    Kendi sürüşüm üzerinden örneklendirme yapmak isterim. Ben çok uzun yol tecrübesi olmayan , uzun soluklu motosiklet yolculuğu yaşamamış biriyim. Hatta şöyle söylemek isterim toplasan 20000km bile deneyimim ya vardır ya yoktur. Eh biraz okumuşluğumuz biraz dinlemişliğimiz biraz araştırmışlığımız vardır ama nacizane. Hani hep derler ya Amerika'yı baştan keşfetmeye gerek yok diye, ben de buna bağlı olarak anlatılan , öğretilen veya videolarla verilen durumları bilinçaltımda değerlendiririm. Hiçbir kişinin eğitimine veya anlatımına veya videosuna körü körüne inanmam . Uygulama , değerlendirme ve kendi yapıma uygunluğu açısından gözlemlerim.

    kendi açımdan tahminim sürüş sürem 1 saattir. 1 saatin üstünde ki her dakika benim için hataların artışı ve kazaya açık olma durumudur. Bazı kişiler 1 saat çok az diyebilir ama benim açımdan iyi çünkü ilk başladığım senelerde bu 20 dakika civarlarındaydı. Tabi ki ben de oturayım 3 saat motor kullanırım. Ama amaç bu değil. eğer sürüşte aklına evin , işin , mali durumlar , haftasonu planları, hayatındaki sıkıntı veya dertler gelmeye başladıysa işte sürüşünün bittiği noktadır. Artık sen kaza yapmak için biçilmiş kaptansın. Vucudun yorgunluk verdiği noktalar düşüncelerin bu konulara saplantısından, ilgiyi oraya çekerek alarm verir. Yani yorgunluk hissetmek bizim için ne kadar sürüşü bölen kötü bir durum olsa da aslında diğer taraftan bakarsak bize mola verdiren bir etkendir. Her mola sonrasında beyin tazeleneceğinden tekrar konsantre olmak kolaylaşır. Uzun zaman kullanan kişiler tabi ki bu süreleri arttırır. İşte asıl benim gözümde kondisyon budur. Yani vucudun geç yorulma zamanı değil , konsantrenin uzun sürme olayıdır.

    Ufak nacizane bir tavsiye de vermek isterim aklınız başka bir yöne kaymaya başladıysa sürüşünüzü sesli bir şekilde anlatmaya başlayın. Mesela ilerde sola açık bir viraj var, soldan tali yol var tehlike, bir araç durmuş ilerde aniden yola çıkabilir, elektrik direkleri sağa gidiyor ilerde sağa dönüş var falan filan gibi. Ama bunları sesli bir şekilde söyleyerek uygulayın. Emin olun konsantrasyonunuzu ileri derecede arttırır. kaskın içinde duyan olmaz zaten Zaten bu kaska bayılıyorum bağıra bağıra bu karga sesimle şarkı söylüyorum nasılsa duyan yok huhuhuhu

  2. #12
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben bunu kullanıyorum çok memnunum uzun yola bu olmadan çıkmam sadece biraz alışmak gerekiyor..
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

  3. #13
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    hani kabloları tutturduğumuz plastik cırt kelepçeler var ya onun en kalınından alın aynı işi görüyor.... ve bence de uzun yolda kesinlikle öneririm...

    hand made motorbice cruis control

    http://www.youtube.com/watch?v=fj1wCCDZIYg

    http://www.youtube.com/watch?v=OXk9WeVgxUo

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  4. #14
    Enduroist Katılımcı Üye Tekin ÇEPEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Tekin Çepel
    Üyelik tarihi
    14-03-2012
    Bulunduğu yer
    Tekirdağ/Malkara
    Mesajlar
    241
    Motosiklet
    XRV 750 Africa Twin
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Goktug.Uguz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ani bir durumda gazin kitli kalma olasiligi yuksektir. Tercih meselesidir tabi ki ama oldum olasi bu alete karsiyim. Alan kullanan kisiler beni yanlis anlamasin lutfen fakat kimseye tavsiye etmem. Bir kere gazin kontrolunu dumduz bombos yol bile olsak birakmak sizi rehavete sokup konsantrasyonunuzu bozacaktir. Lafi da gelmisken soyliyim lutfen motor kullanirken muzik de dinlemeyiniz ve kulaklik kullaniniz.
    Arkadaşa katılıyorum + gerektiği zaman zaten sol elimizi kullanıyoruz.
    hayvan gibi çalış insan gibi yaşa
    ______ DinozoruS ______

  5. #15
    Ordinaryus Enduroist Öner BAKIR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ÖNER BAKIR
    Üyelik tarihi
    28-12-2011
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL / ÇEKMEKÖY
    Mesajlar
    1,179
    Motosiklet
    KLE 500
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Alıntı kirlangic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hani kabloları tutturduğumuz plastik cırt kelepçeler var ya onun en kalınından alın aynı işi görüyor.... ve bence de uzun yolda kesinlikle öneririm...

    hand made motorbice cruis control

    http://www.youtube.com/watch?v=fj1wCCDZIYg

    http://www.youtube.com/watch?v=OXk9WeVgxUo
    bu daha kullanışlı plastik olduğundan gaz kesmede sorun çıkarmaz
    Öner BAKIR - A Rh(+)
    iletişim = 0555 425 05 58


    Her türlü etiket,sticker,damla sticker,tankpad,depopad vb... işler için irtibata geçin...


  6. #16
    Ordinaryus Enduroist BUGRA TURK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    BUGRA CTURK
    Üyelik tarihi
    06-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    1,022
    Motosiklet
    1150 gs (2003)
    Marka
    Bmw

    Standart

    Ben kullanışlı olup olmadığına denemeden karar veremiyorum,
    Uzun süreli yolculukta sağ el için dinlendirici olduğuna eminim, ama benim karadeniz turumda yaşadığım gibi 3 kez yolda bir yerden girip arı sokunca o acı ile aniden sağa çekmek ve durmak istiyorsunuz...

    Bu gibi benzer refleks isteyen durumlarda hem gaz hem fren karmaşası acaba olur mu?

    beni 3 kez sokan balböceklerine de allahtan rahmet diliyorumm
    Honda CBF 150
    Aprilla Pegaso F 650
    BMW 1150 GS

    Buğra ÇALIŞKANTÜRK 532 404 2887 AB +


  7. #17
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Deniz zaten bu aracı ''otoyol''da kullanmak için önermiş...Sık virajlı ve engebeli yollar için kullanım dışı bırakılıyor..Bence denemenin bir sakıncası yok,Emrah'ın önerdiği yapımı daha basit bir şey,onun gibisini yapmaya çalışacağım malzemeyi bulunca...

    Melih Beyin önerdiği de çok kullanışlı,gaz kolunun sağına takılıyor ama o malzemeyi bulabilir miyim bilmem..
    Konu Osman Somuncu tarafından (21-05-2012 Saat 22:24 ) değiştirilmiştir.

  8. #18
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    benim her uzun yolumdan sonra avcumun ıcı nasır tutuyor tam parmaklarımın bittiği yerler eldiven orda katlanıyor ve su topluyor cok ızdırap veriyor.... sırf bu acı yuzunden cok zor anlar yasamıslıgım vardır.... cogu zaman sağ avcumdakı acı yuzunden jikleyi çekerek yola devam etmek zorunda kaldıgım bile olmuştur.... birde ekmegi ellerle kazanınca bu nasırlar su toplamaları çalım teknigimi bozdugundan buna bir çözüm üretme cabasına girmistim.... touratech gıbı cruise kontroller cok pahalıydı ..... melih abinin aparatını denedim kullanmayı basaramadım alısamadım.... ancak bu vıdeoyu gordugumde, yılmaz erdoganın meshur lafı geldı aklıma "şerefsızım benım aklıma gelmişti" bu aleti yaptım kullandım .... evet gercekten cok kullanıslı ancak osman hocamın dediği gibi düüüm düzz uzuuun yollarda, virajlı yollarda kullanmaya zaten gerek yok.... ve manete takılı kaldıgı ıcın en ufak harekette manetten kurtulup normale donuyor....canım uzun yol istedi yeminlen simdi

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  9. #19
    Ordinaryus Enduroist ATİLLAYILMAZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Atilla Yılmaz
    Üyelik tarihi
    09-02-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    1,613
    Motosiklet
    XT660Z TENERE
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Goktug.Uguz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ani bir durumda gazin kitli kalma olasiligi yuksektir. Tercih meselesidir tabi ki ama oldum olasi bu alete karsiyim. Alan kullanan kisiler beni yanlis anlamasin lutfen fakat kimseye tavsiye etmem. Bir kere gazin kontrolunu dumduz bombos yol bile olsak birakmak sizi rehavete sokup konsantrasyonunuzu bozacaktir. Lafi da gelmisken soyliyim lutfen motor kullanirken muzik de dinlemeyiniz ve kulaklik kullaniniz.
    Kesinlikle katiliyorum
    Atilla AB Rh- 0533 235 67 13

  10. #20
    Ordinaryus Enduroist MelihUlubilgen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Melih Ulubilgen
    Üyelik tarihi
    02-03-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul/EU
    Mesajlar
    4,201
    Motosiklet
    F 800 GS 2008 (ANTRASİT)-Peugeot LXR 200 i
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bu da benim imalatım(yerli malı yurdun malı)aslan gibi çalışıyor ..


    http://www.youtube.com/watch?v=pZiXtL9fYtU
    melihulubilgen@hotmail.com
    B RH +
    0532 312 68 18
    TAM KORUMA olmazsa olmaz.
    Kavgada YUMRUK sayılmaz..

 

 
Sayfa 2 Toplam 3 Sayfadan SeçilenSeçilen 123 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •