toplarken sıkmıştır bilyaları fazla sıkışan bilyalar darbe aldıklarında kırılır.. gidonu çevirirken takılma kıtır kıtır sesler falan oluyor mu ?
toplarken sıkmıştır bilyaları fazla sıkışan bilyalar darbe aldıklarında kırılır.. gidonu çevirirken takılma kıtır kıtır sesler falan oluyor mu ?
Gidon daha önce sökülmüşse eğer veya toplama aşamasında yeteri kadar sıkılmamıştır. Bunun sonucuda konik rulman masuraları yatağına darbeler sonucu yuva yapar ve dönmelerde kademe kademe takılmalar yapar. Sizin kaza nasıl oldu bilmiyorum ama,toplanırken boşluk bırakılış olmalı. Yoksa o motorun bukadar kısa zamanda o yatak ve rulmanlar bozulamaz. Daha geçen hafta 95 model DR 650 nin gidon boğaz bilyalarını değiştirdim,orjinallerini ben söktüm.Ki bozulmazdı ama yağsız kalmış artık,95ten beri hiç bakılmamış. Bu arada gidonu fazla sıkmışta olabilirler.
Son olarak o kadar para tutacağını hiç sanmıyorum piyasada japan NSK rulmanlar mevcut zaten. Dikkatli olun,Zmoto çok sıkıntılı bir satış sonrası hizmeti mevcut.
Eğer Hala EnDuRO Kullanmıyorsan Motorsiklet kullanmıyorsundur.
""0530 614 01 84""
Bulut yine mi serviste motor .. ? :S
ARKADAŞLAR gidon bilyaları,bir şekilde bozulur,km ve kullanılan yolun düzgünlüğüne göre değişir.5 bin dede bozulur 70 bindede bozulur.1 aydada bozulur 8 yıldada bozulur.ben ayda 3.500 km yapıyorum motorla ama sizlerden bazıları belki bu km yi yılda yapmıyosunuz.o yüzden ömür görecelidir bu kadar kısa zamanda yada bu kadar az km de nası bozulur gibi sorular yanlış olur.
yine kaptırdım kendimi şimdi gidon bilyaları bozulmaya başladığında ki bu masura bilyalar konik yatağa yer yapar aynı zamanda boşluk oluşur ama dönüşlerde 'ibrahim35' kardeşimizin dediği gibi, takılma yapmaz aksine gidon daha bi rahatlar ve takırtılar başlar.tıpkı arabaların ön takımından gelen takırtılar gibi.yağsız kalmadıkları sürece yağ olmayıp kitlerseler zaten bilya yokmuş gibi olur.
bilyalar değişir gereğinden biraz fazla sıkılır,ama çok az fazla sıkılır bu nun amacı bir kaç 100 km sonra bilya ve yatağı yerine tam oturduğunda oluşacak boşluğu en aza indirip uzun ömürlü olmasını sağlamaktır.ama toplarken tork anahtarı ile gerekli torkta sıkılırsa buna gerek kalmaz.
fakat fazla sıkıldığında yavaş dönüşlerde kademe kademe takılma olmaz,sanki bi şey motoru dönüş yapılan yöne doğru çekiyormuş hissi oluşur aynı şekilde hızlı vırajlarda yada dönüşlerde motor dalma tabir edilen hareketi yapar,dönüş yapılan yöne artı bir dönme momentumu yapar kendiliğinden,sanki motor sizin her zaman kullandığınız motor değilmiş hissini verir.
her motorun gidon bilyası ölçüsü farklıdır istisnalar hariç,fiyatlarıda neredeyse aynıdır tabi yetkili servislerden bahsetmiyorum.misal f650 gs nin bilyası japon bi marka ben tanesini 20 tl ye aldım 2x20:40 tl.
Konu uğurkoç tarafından (01-08-2012 Saat 23:43 ) değiştirilmiştir.
Uğur hocam selam,
Ben daha geçen hafta DR 650 nin söktüm her bir masura konik yataga iz olarak yuva yapmıştı ve direksiyon kademe kademe dönüyordu. Ve dönüşlerde gidon rahatlamıyor o yöne sabitleniyordu. Bu bana böyle denk gelmiştir size başka denk gelmiştir. Rulmanı hurdalığa atmıştım eğer bulursam fotoğraflayıp bu konu altında paylaşacağm ne demek istediğimi anlayacaksınız ozaman. Ve bizim gidonda takırtı (boşluk ) yoktu.
Ayda 3000 km yapmasamda arazide yaptığım 500km bana 5000km olarak yansıyor ;) Yolda bindiklerimi saymıyorumda. Bakım konusunda hassas ve dikkatim üst düzeydedir. Rulman da bir fabrika hatası olmadığı sürece hiçbir yeni motorsikletin boğaz bilyası bozulmaz.Yeterki ve yeterki yeterli düzeyde sıkı olmalı,boşul oluştuğunda kontrol edilmeli ve yağsız olmamalıdır.
Eğer Hala EnDuRO Kullanmıyorsan Motorsiklet kullanmıyorsundur.
""0530 614 01 84""
ibrahim,arkadaşım,benim yazdım yerden alıntı yaptığın bölümü dikkatli okursan,cevap zaten basit,bilya bozulduğunda yani yer yapıp yatak ve masuranın arası açıldığında takırtı başlar,senin söylediğin kademe kademe takılma ve dalma yapması yağsız kalması ve paslanması sonucu olur.ikisi farklı şeyler.
açıklamak gerekirse,bir rulman sürekli sert kullanıma arazi gibi tabi tutulursa yağlaması en üst düzeydede olsa bozulur yataklara vurur ve takırdar ,yada sürekli zorlanmadan otoban gibi düz yolda kullanılır zorlanmaz ama yağsız kalır bozulur buna bilya sarması denir yatak sarması gibi,işte o zaman çalışması ve takırdaması için olması gereken boşluk pasla.ezik metallerle dolar,kademe kademe takılır ve dalma yapar.yani hiç bilya yokmuş gibi our.
ibrahim,arkadaşım,benim yazdım yerden alıntı yaptığın bölümü dikkatli okursan,cevap zaten basit,bilya bozulduğunda yani yer yapıp yatak ve masuranın arası açıldığında takırtı başlar,senin söylediğin kademe kademe takılma ve dalma yapması yağsız kalması ve paslanması sonucu olur.ikisi farklı şeyler.
açıklamak gerekirse,bir rulman sürekli sert kullanıma arazi gibi tabi tutulursa yağlaması en üst düzeydede olsa bozulur yataklara vurur ve takırdar ,yada sürekli zorlanmadan otoban gibi düz yolda kullanılır zorlanmaz ama yağsız kalır bozulur buna bilya sarması denir yatak sarması gibi,işte o zaman çalışması ve takırdaması için olması gereken boşluk pasla.ezik metallerle dolar,kademe kademe takılır ve dalma yapar.yani hiç bilya yokmuş gibi our.
amacım polemik yapmak değil çok biliyorum u da oynamak değil ilk yazında
Daha geçen hafta 95 model DR 650 nin gidon boğaz bilyalarını değiştirdim,orjinallerini ben söktüm.Ki bozulmazdı ama yağsız kalmış artık,95ten beri hiç bakılmamış. Bu arada gidonu fazla sıkmışta olabilirler.
yazmıştın ilk cevap bu yazı içindi,
Ben daha geçen hafta DR 650 nin söktüm her bir masura konik yataga iz olarak yuva yapmıştı ve direksiyon kademe kademe dönüyordu. Ve dönüşlerde gidon rahatlamıyor o yöne sabitleniyordu. Bu bana böyle denk gelmiştir size başka denk gelmiştir. Rulmanı hurdalığa atmıştım eğer bulursam fotoğraflayıp bu konu altında paylaşacağm ne demek istediğimi anlayacaksınız ozaman. Ve bizim gidonda takırtı (boşluk ) yoktu.
son açıklamada bu mesajın içindi denk gelme diye bi şey yok anlatmaya çalıştığım şey bu etki ve tepki, bilyaya etki ne ise,oluşan tepki,
Uğur yeni bir motorun gidon bilyası kaza yapmadıktan ve üretm-montaj hatası olmadıktan sonra sürekli Arizona çölünde bile binsen 5-10- binlerde bozulmaz!..
Benimkinde şöyle birşey oluyordu âmâ anlam verememistim.
Artci varken, sıkışık trafikte dur kalk esnasında eğer gidonu 2 cm sola çevirip engelden kaçmaya çalışırsam bi anda 10 cm kayıyordu. Ben 2 cm lik güç uyguluyordum, dönmeyince daha fazla, hop demeden 10 cm dönmüş. Sağ sol farketmiyordu. Düşuk hızlarda yani yürüme hızı gibi hızlarda gidon beni kontrol ediyordu. Gereksiz arabalara yaklaşmış oluyordum. Nasıl sesler yaptığıni hatırlamıyorum şimdi.
Motor tekrar Servisde Egemen, kılı 40 yarana kadar baksınlar, zmoto servisi böyle çalıştirilmayi seviyor demekki.