Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 5 Toplam 6 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 SonuncuSonuncu
41 den 50´e kadar. Toplam 57 Sayfa bulundu
  1. #41
    Enduroist Kadim Üye TAMER MERİÇ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    TAMER MERİÇ
    Üyelik tarihi
    09-02-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    800
    Motosiklet
    CBF 150
    Marka
    Honda

    Standart

    Allah rahmet eylesin, başımız sağolsun.
    Dostlarınla zaman geçir, Haz aldığın zaman harcanmış değildir.
    Tamer Meriç
    Enduro olacak.
    0 RH (+)

  2. #42
    ch
    Guest

    Standart

    Ben de Anadolu Yakası'ndan cenazeye gideceğim.. 16:00'da Kızıltoprak Opet'in önünden yola çıkıyorum.. Beraber gitmek isteyen olursa haberleşelim..

  3. #43
    Ordinaryus Enduroist Sıtkı GÜVEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Sıtkı Güven
    Üyelik tarihi
    25-12-2009
    Bulunduğu yer
    Hatay-Antakya
    Mesajlar
    1,857
    Motosiklet
    Honda Crf 250 Rally
    Marka
    Honda

    Standart

    Çok üzüldüm...
    Sevdiğim, takdir ettiğim bir sporcuydu.
    Allah rahmet eylesin.

    Sıtkı Güven 56 ( 0 + )
    Crf Rally
    Space A
    532 334 08 29



  4. #44
    Enduroist Katılımcı Üye alper uluis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    alper uluis
    Üyelik tarihi
    03-09-2011
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    128
    Motosiklet
    F700 GS
    Marka
    Bmw

    Standart basimiz sagolsun

    allah rahmet eylesin.....

    alper
    05324274035

  5. #45
    Enduroist Kıdemli Üye uğurkoç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    uğur koç
    Üyelik tarihi
    15-04-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul Emkli Dalgıç
    Mesajlar
    263
    Motosiklet
    F650 gs-R1150 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart

    allah rahmet eyler inşallah,biz türklere mahsustur ne yazıkki böyle acayip olmadık kazalar ve ölümler,resmen bir türk işi kazaya kurban olmuş,dünyada böyle bi kaza olamaz deriz ya hani ama olayın ortasında bir türk varsa malesef dünyanın neresi olursa olsun oluyor,suyumuzdanmı duamızdanmı bilemiyorum.üzücü gerçekten.

  6. #46
    Enduroist Kıdemli Üye Osman Somuncu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Osman Somuncu
    Üyelik tarihi
    29-08-2010
    Bulunduğu yer
    Dikili-İZMİR
    Mesajlar
    1,023
    Motosiklet
    TDM 900 A
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Allah rahmet etsin,sevenlerine sabırlar dilerim..

  7. #47
    Enduroist Üye KemalTurgut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kemal TURGUT
    Üyelik tarihi
    16-03-2011
    Bulunduğu yer
    Zonguldak
    Mesajlar
    204
    Motosiklet
    CRF250L & Versys 650
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    Çok üzüldüm be Kemal abi, mekanın cennet olsun...

  8. #48
    Ordinaryus Enduroist Emrah Can Yaylı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Emrah Can Yaylı
    Üyelik tarihi
    31-03-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Kasımpaşa
    Mesajlar
    3,238
    Motosiklet
    BMW r1150 GSA
    Marka
    Bmw

    Standart

    hala inanamıyorum aklım almıyor kabullenemıyorum... ah be kemal abi

    r 1150 GSA
    (Bayerische Motoren Werke r 1150 Gelände Straße Adventure)

    THİS İS YOUR PLANET...RİDE İT !!!

    Arh+

  9. #49
    Enduroist Kıdemli Üye Karga - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Kerem Ağacıkoğlu
    Üyelik tarihi
    16-02-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    284
    Motosiklet
    R 1100 GS, Yamaha BW's 100
    Marka
    Bmw

    Standart

    Allah gani gani rahmet eylesin.. Işıklar içinde yatsın..
    Tanışmadım ama tevazu dolu bir kişiliği olduğunu camia içinde edindiğim duyumlardan biliyorum.. Çok değerli bir spor adamını kaybettik.. Üzülmemek elde değil.. Allah ailesine sabırlar versin..

    Bu 2012'de bir uğursuzluk aldı yürüyor ya neyse.. Bi el gelip bu yılı başa sarabilse keşke..
    Alman yapmış...

  10. #50
    Ordinaryus Enduroist Barış Sekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Barış Sekin
    Üyelik tarihi
    10-12-2009
    Bulunduğu yer
    İstanbul/Maltepe
    Mesajlar
    1,013
    Motosiklet
    CRF250L
    Marka
    Honda

    Standart

    Kaza hakkında son haliyle netleşmiş bilgi şöyledir..

    Kemal Merkit'in ölümü ile ilgili net bilgiler, Günalp Kocakanat: "Arkadaşlar hem bir yanlış anlama ve/veya anlaşılmaya meydan vermemek için hem de kazanın oluş şekli ile ilgili yalan yanlış bilginin ortalıkta dolaşmaması için oldukca bitkin olmama rağmen bu mesajı yazma gereği duydum.Çok uzun yazamayacağım.yaşadığım en uzun ve üzücü gündü.

    Öncelikle hepimizin başı sağolsun.İnanılmaz değerli,gerçek bir sporcuyu kaybettik.Hem de,evelki gün 300 km.lik,7-8 saatlik çok yorucu bir etabın ardından 2250 metre irtifada kurulu İlvat kampında,İlvat Gölü'nün çevresinde 10 km. koştuktan sonra sorulan soruya ''etap çok yorucuydu ama yine de kondisyonumu sağlam tutmam lazım diyebilen nitelikte bir sporcu.

    Aşağıdaki bilgiler tamamen ilk elden,adli tutanaklar ve tanıkların ifadeleri ile yaşamını yitiren her iki pilotun GPS kayıtlarına dayalıdır.Hiç bir yroum yapmaksızın yazıyorum.Dolayısı ile bunu okuduktan sonra kazanın oluş şekli ile ilgili hiç bir tereddütünüz kalmasın.Tekrar etmekte fayda var,yazdıklarım tamamen kazanın oluş şekli ile ilgili olup,kazanın nedenini ise tamamen şahsi görüşüme ve yorumuma göre mesajımın sonunda yazacağım.

    Kazada yaralanan diğer İtalyan sürücünün aktardığı şekliyle : Bir sonraki sapağı konuşmak için yürüme hızında yan yana gidiyor ve bir sonraki sapağı konuşuyorduk.Bir anda arkadan bir motor gelip ikimizin arasına daldı.Ben sağ tarafa,Kemal sol tarafa ve çarpan sürücü ön tarafa düştük.Hemen ilk şoku atlatıp,kalkıp önce Kemal'in nabzını sonra diğer sürücünün nabzını kontrol ettim.Her ikisi de anında vefat etmişlerdi.

    GPS kayıtlarında görülen şekliyle : Kaza anında Kemal Merkit'in hızı 14-4 km/s.Çarpan sürücünün hızı 98 km/h.Çarpan sürücünün hızı son 165 metre içerisinde 135 km/s'ten 98 km/s.'e düşüyor.Kemal Merkit'in hızı ise son 50-60 metrede 85 km/s'ten 14 ve sonrasında 4km./s'e düşüyor.

    Yol Konya Ovası'nda alçak bir tepe aşımından sonra gözalabildiğine dümdüz bir yol.Tepeyi takip eden 200-250 metrelik bir asfalttan sonra gevşek olmayan,hatta oldukca iyi sıkıştırılmış,ve ince,yani kaydırmayan bir mucur başlıyor.Kaza ise bu mucurun başladığı yerden yaklaşık 150 metre sonra gerçekleşiyor.

    Organizasyonda iki adet UMKE'nin arazi aracı,bunlardan ayrı bir tanesi motosikletli olmak üzere tam donanımlı 3 ayrı sağlık timi.Genel Cerrah Doç.Dr.Mehmet Özdoğan,İlk Yardım Uzmanı Acil Ambulans tabibi Dr.Oktay Sezai Öktem ve bir Hollandalı doktor ile beraberlerindeki paramedikleri çok iyi organize olmuş bir şekilde parkurların her yerine kısa zamanda ulaşacak yerlerde yarış boyunca hareket halinde ve hazır durumdalar.Ambulans helikopterler de yine kaza yerine kısa zamanda ulaşacak şekilde yarıştan haberdar edilmiş şekilde bekliyorlar.Her 50 km.'de bir helikopterin inebileceği alanlar önceden tespit edilmiş ve koordinatları verilmiş durumda.

    Kazanın oluş saati sabah 08.41.Kazanın hemen hemen 5 dakika kadar sonrasında olay yerine gelen Türk Sürücü'nün organizasyona haber veriş saati yaklaşık 08.50 civarı.O anda en yakın sağlık ekibi olan UMKE'nin ambulansının haberdar oluşu 08.52.Kaza yerine varış saati 09.10.İkinci ekibin varış saati 09.17.Benim varış saatim 09.25.

    Not : Orhan'la yaptığımız telefon görüşmesinde gelmediğinden bahsettiğim ambulans naaşları almaya gelmesini beklediğimiz ambulans.Kazanın arkasından 112'ye de haber verildiği için Karapınar'dan hareket eden Sağlık Bakanlığı Ambulansı'ndan bahsediyorum Orhan'la yaptığım görüşmede.Benim hayret ettiğim organizasyon sağlık ekipleri olmasaydı gelmesi gereken ambulans daha olay yerine ulaşmadan,gözlerimizle gördüğümüz halde hala inanamadığımız dakikaları yaşarken basının çar çabuk haberdar oluşu.Kısacası o andaki hayretimi ifade etmek için kullandığım basit bir teşbih.

    Yani kazazedelere,eğer hayatlarını kaza anında kaybetmemiş olsalar ilk müdahaleyi yapacak organizasyonu takip eden UMKE sağlık ekibi haberdar oluşlarından itibaren zaten 18 dakika sonra ulaşmış durumdalar.Bu arada ambulans helikopterde 08.55 civarında UMKE ve Dr.Oktay Sezai Öktem tarafından aktive edilmiş vaziyette.Ben Orhan'la o görüşmeyi yaparken organizasyonun 3 sağlık ekibi de zaten olay yerindeler ama bizim yaptığımızdan farklı bir şey yapamıyorlar çünkü malesef yapacak bir şey yok.

    Otopsi raporlarına göre hem Kemal Merkit hem de Hollanda'lı sürücü beyin kanaması neticesi kaza anında vefat etmişler.İtalyan sürücünün ise sol kolunda ve sol elinde hafif ezik ve yaralanmalar var.

    Hollandalı sürücü çok genç olmasına rağmen çok önemli ve zorlu rally raid ve yarışlarda defalarca derece almış tecrübeli bir sürücü.Hollandalı Walter'in anne ve babası da aynı zamanda 4*4 le raid sınıfında yarıştalar.Bir gün önce anne ve babasına söyledikleri,babasının ağzından aynen şöyle:

    Klasmanda dördüncü sıradayım önümdeki ilk üç kişiyi geçmem artık mümkün değil.Dördüncüklükte çok iyi bir derece.Ben navigasyonda çok iyiyim.Önümüzdeki dört gün sadece yarışta kalıp,sürat yapmadan diğer rakiplerimin hata yapmasını beklemekten başka yapacak bir şey yok.Bu nedenle hız yapmayacağım.

    Şimdi kazanın nedeni ile ilgili benim yorumum :
    Bu kaza aynen parkta oynarken bir kaza kurşunu ile çocuğun ölümünden veya kaldırımda başa saksı düşmesi sonucu ölmekten hiç bir farkı olmayan tamamen anlamsız bir kaza.Hem de tam anlamıyla kaza gibi kaza.Yani şöyle olsaydı da,böyle mi olurdu,acaba şunu da yapmasaydı bu olmazmıydı,bir tanesi yavaşlamasaydı,diğeri o kadar hızlı olmasaydı acaba olmazmıydı,ve saire ve saire şeklindeki tüm tartışma ve yorumlar yersiz,anlamsız,gereksiz.Gerek motosiklet sürücüsü,gerek fani insan ve gerekse motosikletci insan olarak olarak alınacak sadece iki ders var.

    1-Kaza geliyorum demez,
    2-Yarın ne olacağımız belli değil.
    Tekrar hepimizin başı sağolsun!
    Günalp Kocakanat"
    Barış SEKİN 0 Rh(+) 0535 269 06 51
    34 UCD 60

 

 
Sayfa 5 Toplam 6 Sayfadan SeçilenSeçilen 123456 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •