sevgili enduroistler herkeze merhaba
Uzun zamandır internette araştırıyordum bizim cbf 150'lere performans ve hız açısından ne yapılabilir diye..
Cbf 150 2012 modellerinde 43 numara arka dişli kullanılıyor. eski kasalarda 42 dişli kullanılıyormuş sanırsam. Diğer sitelerde cbf 150'lere 40 numara ve 38 numara arka dişli taktıran ve deneyen arkadaşların yorumlarını okudum. 38 dişli ile motorunun çok rahatladığını savunanlar var, son hız 135km/h gördüğünü söyleyenler, motorunun çekişten düşeceğini düşünenler vs..
Bizim CBF 150'ler özellikle son kasaları 100km/h ile giderken neredeyse redline ile gitmekte (yaklaşık 8500 devir/dk). bu dişli değiştirme olayına kafayı ben de bu yüzden taktım. acaba 90-100 km/h ile giderken motor biraz daha düşük devirde son nefesini vermeden gidebilirmi?...
mevcut 43 numara arka dişli ile 85-90 ile giderken önümüzdeki kamyonu sollamak istesek, kamyon ile uzunca bir süre yanyana gitmek zorunda kalıyoruz, zaten motor en fazla 100 falan yapıyor ve bu da biraz sinir bozucu oluyor haliyle..
Vel hasıl kelam 38 numara ve 40 numara dişlileri sipariş ettim, 3 günde Aksaray'a geldi (inanamadım) ve tamircinin yolunu tuttum.
1-- Önce 38'i denedim;
1.1-- Zincirden bakla almak gerektiğini söyleyenler var (çoğu sitede). bakla alınmadan taktırdım. hatta tekerlek sona dayanmadı, en az 2-3 defa ayar yapılacak boşluk kaldı. (zincirim 3000km'de, ondan olabilir)
1.2-- Motorumun ilk kalkışında anormal bir çekiş farkı olmadı ancak çekişin düştüğünü hissettim. Şuna değinmek istiyorum 42 dişlisi olan bir cbf ile kalkış yapılsa bence 38 dişlisi olan geçer. nedenine gelince 1. viteste çok daha fazla uzuyorsunuz, 2-3-4 de aynı şekilde oluyor. motor gittikçe gidiyor. çok hoşuma gitti.
1.3-- Bakalım otobanda nasıl olacak diyerek çıktım Adana Ankara otobanına. 2-3-4 sonrası 90-100 arası bi kilometreye geldiğimde motoru son vites, yani 5'e aldım, motor 100-105'de sabitlendi kaldı. gitmiyordu. sanki 5. vites yok gibi bir şeydi. devir ise 7000 civarındaydı. (43 numara arka dişli ile 8500 gösterir) zaten tapa gaz gidiyorum, gösterge gram oynamadı. rüzgardan yoldan, eğimden olduğunu düşünenler olabilir; aynı yoldan geri döndüm, değişen olmadı.
1.4-- 38 dişliyi takan arkadaşlar 110-120-130 nasıl gidiyor anlamış değilim. 38 dişliyi takarak 5. vitesi yok ettiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Aklımdaki tek soru işareti henüz 3000 km'de olan motorumun acaba rodajı mı bitmedi de gitmiyordu? ...
1.5-- Son olarak söyleyeceğim şu; 43 no arka dişli çıkarıp 38no takıldığında arka fren kasılıp tekerin dönmemesine sebep oluyor, arka freni biraz gevşetmek gerekiyor.
2-- Tamircinin yolunu tutarak 40 numara dişliyi taktırdım.
2.1-- Motorun ilk kalkışı 38 dişli kadar olmasa da orjinale göre biraz daha ağır ancak 38'e göre daha iyi. 1-2-3-4 vitesler orjinale göre biraz daha uzun. şehir içi kullanımı daha iyi.
2.2-- 43no dişli varken motor aynen arazi aracı gibiydi. Şöyleki 1. viteste gaza basar basmaz vites bitiyor 10-15'te 2'yi istiyordu. 40 no dişli ile 5-8 km kadar olmak üzere 1. vites ve diğerleri artış gösterdi.
2.3-- Otobana çıkıp Son vitesi denediğimde sonucu beğendim. Şöyleki; Tapa gaz yaparak 100-110 arası rahatlıkla gidilebiliyor. Yokuş aşağı 125 gördüm.. Artık kamyon sollarken uzun süre yan yana gitmeyeceğiz.
2.4-- Tapa gaz yapmadan 95-100 arası rahat rahat gidiyorum ve devir 7000-7500 civarında oluyor. tam tapa gaz yaptığımda ise 110 civarı gidebiliyorum (rüzgar ve yol şartlarına göre hemen değişebiliyor) Tüm bu değişiklikler de yolda araç sollamada (özellikle kamyon, tır) çok etkili olmakta.
Evet düşüncelerim bunlar.. Arz ederim