o kadar para vermene gerek yok.madem Afrika'yı geçeceksin o zaman sana Africa Twin yakışır (biraz duygusal konuştum.AT hastası olarak) işin aslı pahalı motorda değil,bakımlı ve temiz motor'da biter...
o kadar para vermene gerek yok.madem Afrika'yı geçeceksin o zaman sana Africa Twin yakışır (biraz duygusal konuştum.AT hastası olarak) işin aslı pahalı motorda değil,bakımlı ve temiz motor'da biter...
Öner BAKIR - A Rh(+)
iletişim = 0555 425 05 58
Her türlü etiket,sticker,damla sticker,tankpad,depopad vb... işler için irtibata geçin...
Geçenlerde 1200 GS vardı birkaçtane satılık sitede bir bakın isterseniz. Kararınız Bmw den yana olacaksa tabi. Diğer yandan Ybr ile dünya turu yapan da var.Önce tecrübeye sonrasında hangisinden keyif alındığına bağlı. Denemek kullanarak tecrübe etmek en iyisi.
5 bin km tecrubesi var adamin siz de africaya gtmesi icin motor tavsiye ediyosunuz. Bu mudur yani! Motora baslicam diye zilyon tane acilan basliktan farki yok bnce bu konunun. Ortalama 60 km otobandan is ev yaptm diyor adam. Bakkal hesabi ile 80 kere motora binmis dmktr bu da 5000 kmde. Kral ciplak desin biri diye bekliorm sabahtan beri kimse bisi demiyor. Olmeyi bayilmak mi saniyosun derler adama.
Heyecani, gezme istegini, gidip gormek icin tutusmayi anlarm ama gozlrnz de kor olmasin bundan.sakin alinmayin ama sizin ki tam anlamiyla cahil cesareti. O turu planlamadan once motosklete binin diyorum bn sadece. Markasi veya modeli onemli degl. Sadece binin, her turlu yol ve hava sartnda binin. Soora gerisi gelir...
When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace...
Jimi Hendrix
Bana göre Afrika-Hindistan ile Avrupa kıtasına ayni motorla gidilmez.. Önce seyahat planını en gerçekçi olana göre yapıp motoru öyle tercih etmen gerekiyor..Zaten kredi ile bu işe başlayıp Afrika veya Nord Cap yapılmaz sanırım..Hem daha biraz da eğitim alman gerekecek..
Önceliklere göre Afrika veya doğuya gideceksen,bu yollarda kendini kanıtlamış enduro bir motor gerekli..Eğer Avrupa'ya gidilecekse Turing veya asfaltsever (!)büyük endurolardan biri ile gitmen gerekir..
ben şartlarımı herşeyiyle ortaya koydum. tek atımlık kurşunum var. alacağım ve 3-4 sene bineceğim. şu anda tecrübem olmadığını da belirttim. o yüzden başlangıçta beni yormamalı, ama sonra bu yetmiyor, uzun yol yapılmaz bununla, satayım bunu, şunu alayım demek istemiyorum. o yüzden tecrübelerinizden faydalanmak istiyorum. aldım mı 3 sene ödeyeceğim zaten. o nedenle ben 650 veya max 800 gibi bir şey düşünüyorum. 1200ler 1150 ler beni aşar.(mı?)
Bu yaz tura çıkıyorum demedim ben yani. 2-3 yıllık bir takvimim var. Zaten farkındaysanız, koruma ekipmanlarımı da bütçenin içine dahil etmeye çalışıyorum(ceket,kask v.b). Aman motoru alayım da, kaskı 100 liralık bir şey buluruz, demiyorum-demem.
mesela eski 650gs tek silindirlerle dolaşmış insanlar heryeri. ama ön lastikler genelde 21, arkalar 17. ön çatalların ve arkanın travel mesafesi uzun.
güncel 650gs twin daha çok yol tipi gibi duruyor, tekerlekler küçük, travel mesafesi kısa, ama motoru verimli, az yakıyor(800cc)
f800gs ise tam eski 650ler gibi, ön lastik 21, ön arka süspansiyonlar off road a müsait, asfaltta sadece yığılma yapar mı, konfor sıkıntısı var mı bilmiyorum.
çok küçük bir adam olmadığım için, 800gs bana hem başlangıçta hem sonrasında mantıklı geliyor. Siz de katılır mısınız?
Ha derseniz ki, 650 de senin işini görür, o zaman daha az borca girmiş olurum. sevinirim. (uçmalı,zıplamalı offroad yapmayacağım, ama uludağ dibimde, yazın taşlı topraklı yollar zevkli olabilir, 650twin bu yollara gelir mi?)(artı olarak 120 kiloyum, yolcum olursa, bu motor çeker mi) (bunlar gibi bir sürü soruya yanıt arıyorum ben)
Ama başka alternatif hiç bilmiyorum. Körü körüne buna yürüyeyim mi?
Konu Berker ÖLÇER tarafından (21-01-2013 Saat 19:52 ) değiştirilmiştir.
Versys den inip F800 e binince, bu ne yahu , bisiklet kadar ince dedim icimden.(boy 183, kilo 70 kg)
Saglam bir egitim aldiktan sonra DL 650 ile baslar, 30-40 bin kilometre sonrada isterseniz DL 1000 alip, bi 20 bin kilometreyi devirip istediginiz yere artcinizla gidersiniz.
Konu OB tarafından (21-01-2013 Saat 20:12 ) değiştirilmiştir.
Benim tenere 4000 sabit devirde, 105 km hızla gidiyor, fakat şu tek silindir çok titrer konusunda büyük bir rahatsızlık yaşamıyorum.
2 haftada 5000 km yol yaptım ve toto uyuşmasından mola verdiğim olmadı, 140 km benim otoban hızım ve neredeyse sıfır vibrasyonla gidiyorum... Ama bence bu motor seçiminin sonu 1150 GSA ile biter, bencede en iyisi bu olur
Hocam tamam iriyim gucluyum motor bana uyabilir de, 1150 konusunda ciddi misiniz? fiyat olarak da uygun. Akklim kayiyor. Bir yandan da tirsiyorum. Egitim siz mi vereceksiniz
Kesinlikle bir makine alıp aynı zamanda eğitim alıp sonra güzel ülkemde motora binmelisin. Bahsettiğin ülkeler bildiğin tecrübe ve şans ister. Şans belki olabilir ama tecrübe için daha beklemelisin.
Bende topiği biraz kızarak okudum ki gökhan gerekli noktayı koymuş.
Kaldı ki F800 den bahsediyoruz. Yahu F800'ün gaz tepkisi nasıldır bilirmisin ? Tabanca gibi atar adamı üzerinden.
Yok yok şimdi büyük makine vs ... konuşmak çok yanlış. Önce eğitim ve teori sonra minimum 30bin km şehiriçi ve şehirlerarası yol tecrübesi.
Ben kendimi ifade edemedim sanirim. Ben alip gidecegim demiyorum. Onumuzdeki 2-3 sene baska para harcayamam, ama kendimi gelistirince hedefim su, bu diyorum. Hem baslangicimi, hem de onumdeki bir kac yilimi, hedeflerimi goz onunde bulundurarak ne almaliyim diye soruyorum. Su anda motorlari tek tek deneyip secme sansim da yok. Kullanan deneyen arkadaslardan bilgi almak istedim. Ben bahsedilen motorlarin agirligindan, yuksekliginden, gaz tepkisinden korktugumu da soyluyorum. Siz tecrubeli arkadaslarim, bana bir yol gosterin. Zaten hiz yapayim derdim de yok. Araba ile bile kurallara uyan biriyim.
Yine de uyarilariniz icin tesekkur ederim.