Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 4 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567814 ... SonuncuSonuncu
31 den 40´e kadar. Toplam 156 Sayfa bulundu
  1. #31
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hem fikir olmadığın husuları biraz açıklayabilir misin Şefim. Lastik, yüzey şartlarının aynı olduğunu düşünürsek hangisi daha kısa mesafede durur sence?

    Sürücü şartları ise konunun can alıcı noktası. ABS sürücünün hatasını telafi etmek için yapılmıştır. Şimdilik yukarıda soruda hem fikir olmak için konuşmaktan yanayım. Cevabını alabilir miyim?
    aslında Yavuz bey in dedikleriyle birlikte demek istediğimi eksik aktardığımı yada ifade ettiğimi fark ettim.

    daha çok demek istediğim şuydu ;

    Abs li olan motosikletle, abs siz olana göre daha iyi fren mesafesi yakalanabileceği düşünüyorum.

    Şöyle ki : maksat ABS yi devreye sokmak değil ama limited frenaj durumunda,abs li olan motorla limitlerde fren yapmak çok daha kolay olacağından sıradan bir sürüş te acil frenleme gereksiniminde, kaçış planı için daha fazla zaman kazanmak vs. ve gerkirse durmak İçin absli motorla limit fren yapmak ve başarıya ulaşmak daha muhtemel olacaktır.

    Aslında demek istediğim abs ile değil,absli motosikletle panik anında maksimum frenaji yapmak daha kolay ve kesin olacaktır.


    Aslında ne kadar kalkıp motosikletinizin limitlerini öğrenmek için bolca çalışsanız da, kuru bir zeminde ancak bir kısmı ıslanmış bir yol da ani frene ihtiyaç duyduğunuzda absli motosikletle daha iyi fren yapılacaktır.


    Ancak abs sistemi abssiz ayni motordan daha kisa mesafede durur diyemesekte (teorik ve rutin pratik olarak), gerçek yol sürüşünde tersi gerçekleşecektir.

    Aslında demek istedğim buydu ben yanlış ifade ettim

  2. #32
    Banned
    Isim
    FE
    Üyelik tarihi
    10-09-2012
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,564
    Motosiklet
    TENERE - XT660ZA
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Ben bu ABS konusunda sizinle aynı düşünmüyorum, ancak niye diye sormayın,
    gerçekten bildiğimi nasıl ifade edeceğimi bilemedim, iki saattir ben bu düşündüklerimi nasıl anlatırım diye düşünüyor, ama çözüm bulamıyorum

    Ama yinede şunu yazayım, her türlü yol koşulunda tamamen eşit özelliklere sahip (Lastik durumu, yük durumu, üzerinde bulunduğu zemin, ağırlık merkezi v.b) iki araç düşünelim...
    Bu iki araç aynı anda frene basarsa (Abs'li araç frene bastığı anda, ABS aktif olacak kadar basmalıdır) ABS ile normal frenin aynı noktada durma ihtimali mevcut olmakla birlikte ABS daha kısa mesafede duracaktır.

  3. #33
    Enduroist Üye Yavuz GENCOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yavuz Gençoğlu
    Üyelik tarihi
    12-01-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul -Çekmeköy
    Mesajlar
    238
    Motosiklet
    R 1200 ADV LC
    Marka
    Bmw

    Standart

    Arkadaslar ABS konusu cok uzadi ama konuyu su sekilde neticelendirebiliriz ;

    ABS ; Anti bloking system yani fren blokaj onleme sistemi.
    1.
    Frenin bloke olmasi ne demektir, ozeten boku yedigimiz an demektir..!!
    2.
    Amac nedir, blokajdan kurtulup uygun kacis noktasina kacmak. Yoksa fren mesafesini kisaltmak amacli ister teorik ister pratik olarak bir ilgisi yoktur.
    3.
    Bu tum motorlu ve lastik yûrûlû araclar icin gecerlidir.

    Lutfen ABS yi yalnizca kacis noktasina manevra yapabilmenizi yarayan imkan olarak kabul edin.

    Bunu sizlere yalnizca hobi amacli,ucretsiz olarak surucu kurslarinda motor dersi veren makina muhendisi bir kardesinizden tavsiye olarak alin.

    Slmlar
    /Yavuz

  4. #34
    Enduroist Üye Oğuz BELELİ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Oğuz BELELİ
    Üyelik tarihi
    17-12-2012
    Bulunduğu yer
    Adana
    Mesajlar
    67
    Motosiklet
    Karadul XL 1000
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı Cuneyt_ERcan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunun tayininde sezgiler de önemlidir diye düşünüyorum. Öndeki aracın sürücüsünün, bize rahatsızlık veren bir tarzı varsa ya da beklemediğimiz bir manevra yapacağını hissedersek, mesafemizi arttırırız. Konu sadece motosiklet sürüşü için değil tüm araç sürüşlerinde önemli olsa gerek. Ancak motosiklet sürerken olmazsa olmazımız; Güvenli Kaçış'dır.

    Güvenli takip mesafesini, durmak üzere değil, gerektiğinde olası risk ve tehlikelerden kaçamabilmek üzere ayarlamalıyız.
    Cüneyt Ercan Bey' e katılıyorum.
    Motosiklette, fren kadar önemli olan gaz kolununda hayatta kalmak için oldukça önemli olduğunu düşünüyorum.
    Nasıl dururum, takip mesafem çok mu, az mı gibi düşünceler ile yol almanın, hatalara zemin hazırladığını,
    çünkü tüm bunların belli bir tecrübe ile okunması gerektiğini ve takip mesafesinin buna göre belirlenmesi gerektiğini düşünüyorum.

    yol durumunu, anlık sürüş dinamiğini, hızınızı, yükünüzü, hava şartlarını vb. şartların tümü bu mesafeyi belirleyen birer etken olduğu açık,
    yani mesafeyi bir standarda bağlamak güç,
    bence tüm tecrübelerimiz doğrultusunda anlık karar verilmesi gereken bir ölçüdür, takip mesafesi,

    ABS teknolojisine gelince,
    bence, ABS'nin esas görevi fren sırasında kilitlenmenin önüne geçerek kontrolün sürücüde kalmasını sağlamaya dayalı bir sistemdir. Erken durmayı sağlamak esas vazifesi değildir.
    "Dünyanın sorunu, akıllılar hep kuşku içindeyken aptalların küstahça kendilerinden emin olmalarıdır." B.R.

  5. #35
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Hadi öyle olsun bakalım. Biraz daha sabredeyim, katılan olmazsa final mesajını yayınlayacağız anlaşılan
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. #36
    Banned
    Isim
    FE
    Üyelik tarihi
    10-09-2012
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,564
    Motosiklet
    TENERE - XT660ZA
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Özer abi yazmadan ben yazayım o zaman... "Eee daha karpuz keseceğidik"

    Az sabreyle, ben yazacam ama pc başına bi oturamadık ki

  7. #37
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Cekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında Yavuz bey in dedikleriyle birlikte demek istediğimi eksik aktardığımı yada ifade ettiğimi fark ettim.

    daha çok demek istediğim şuydu ;

    Abs li olan motosikletle, abs siz olana göre daha iyi fren mesafesi yakalanabileceği düşünüyorum.

    Şöyle ki : maksat ABS yi devreye sokmak değil ama limited frenaj durumunda,abs li olan motorla limitlerde fren yapmak çok daha kolay olacağından sıradan bir sürüş te acil frenleme gereksiniminde, kaçış planı için daha fazla zaman kazanmak vs. ve gerkirse durmak İçin absli motorla limit fren yapmak ve başarıya ulaşmak daha muhtemel olacaktır.

    Aslında demek istediğim abs ile değil,absli motosikletle panik anında maksimum frenaji yapmak daha kolay ve kesin olacaktır.


    Aslında ne kadar kalkıp motosikletinizin limitlerini öğrenmek için bolca çalışsanız da, kuru bir zeminde ancak bir kısmı ıslanmış bir yol da ani frene ihtiyaç duyduğunuzda absli motosikletle daha iyi fren yapılacaktır.


    Ancak abs sistemi abssiz ayni motordan daha kisa mesafede durur diyemesekte (teorik ve rutin pratik olarak), gerçek yol sürüşünde tersi gerçekleşecektir.

    Aslında demek istedğim buydu ben yanlış ifade ettim

    Görülen o ki aynı fikirdeymişiz.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. #38
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Görülen o ki aynı fikirdeymişiz.
    Sanırım öyle oldu

  9. #39
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı fevziemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bu ABS konusunda sizinle aynı düşünmüyorum, ancak niye diye sormayın,
    gerçekten bildiğimi nasıl ifade edeceğimi bilemedim, iki saattir ben bu düşündüklerimi nasıl anlatırım diye düşünüyor, ama çözüm bulamıyorum

    Ama yinede şunu yazayım, her türlü yol koşulunda tamamen eşit özelliklere sahip (Lastik durumu, yük durumu, üzerinde bulunduğu zemin, ağırlık merkezi v.b) iki araç düşünelim...
    Bu iki araç aynı anda frene basarsa (Abs'li araç frene bastığı anda, ABS aktif olacak kadar basmalıdır) ABS ile normal frenin aynı noktada durma ihtimali mevcut olmakla birlikte ABS daha kısa mesafede duracaktır.

    Şefim,

    Aslında bizimle aynı düşünüyorsun. Senin örneğindeki tek değişken sürücü olarak kalmış. Aradaki farkı belirleyen de bu erkendir zaten. ABS sistemi, sürücü değişkeni için tasarlanmış bir sistemdir.

    Yapılan araştırmalarda pek çok acil durum da, sürücülerin ön fren kapasitesinin ancak yarısını kullandığı görülmüştür. Oysa motosikleti durduruan ön frendir. Bunun çeşiştli nedenleri olmakla birlikte en önemli nedeni, ön tekerleri kilitlemek korkusudur. ABS, işte bu korkuyu yenmek üzere tasarlanmış bir sistemdir. Maksimum ön fren kullanırken, her şartta kilitlenmeye ramak kalacak kadar fren basıncını belirlemenin, neredeyse imkansız olduğuna hepimiz hem fikirizdir. İşte ABS bu işi bizim yerimize yapar. Dolayısıyla maksimum fren gücünü kullanmış olmak, en kısa sürede durmayı gerektirir.

    İdeal şartlar tasarlayıp sürücü değişkenini de bir an için ortadan kaldırsak, yani sürücünün bu maksimum fren baskısını uygulayabildiğini düşünsek, hiç kesintisiz ve hep maksimum fren yapan ABS siz motosiklet daha erken duracaktır. Lakin bu ideal şartı, değil günlük hayatta, labaratuvar şartlarında dahi sağlamak neredeyse imkansızdır.

    Konuya "güvenli duruş mesafesi" diye başlamıştık. ABS her oldukca faydalı bir sistem olsa da, güvenli duruş mesafesini belirlerken, daha az mesafede durabilme yeteneğini veren bir sistem değildir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #40
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı takendy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cüneyt Ercan Bey' e katılıyorum.
    Motosiklette, fren kadar önemli olan gaz kolununda hayatta kalmak için oldukça önemli olduğunu düşünüyorum.
    Nasıl dururum, takip mesafem çok mu, az mı gibi düşünceler ile yol almanın, hatalara zemin hazırladığını,
    çünkü tüm bunların belli bir tecrübe ile okunması gerektiğini ve takip mesafesinin buna göre belirlenmesi gerektiğini düşünüyorum.

    yol durumunu, anlık sürüş dinamiğini, hızınızı, yükünüzü, hava şartlarını vb. şartların tümü bu mesafeyi belirleyen birer etken olduğu açık,
    yani mesafeyi bir standarda bağlamak güç,
    bence tüm tecrübelerimiz doğrultusunda anlık karar verilmesi gereken bir ölçüdür, takip mesafesi,

    ABS teknolojisine gelince,
    bence, ABS'nin esas görevi fren sırasında kilitlenmenin önüne geçerek kontrolün sürücüde kalmasını sağlamaya dayalı bir sistemdir. Erken durmayı sağlamak esas vazifesi değildir.

    Ben de sizlere katılmakla beraber bir iki konuda fikir beyan etmek zorundayım.

    Öncelikle motosikletin üstündeyken düşünmekten, hatta sürekli düşünmekten asla vazgeçmemeliyiz. Motosiklet sürme eylemi, % 20 fiziksel % 80 düşünsel bir eylemdir. Sürekli olarak güvenliğimizi tehdit eden unsurları aramalı, değerlendirmeli, derecelendirmeli, karar vermeli, planlamalı ve uygulamalı, sonra yine değerlendirmeli, derecelendirmeli, karar vermeli, planlamalı ve uygulamalı, uygulama sırasında yeni bilgi gelir ise yine yeni plan yapmalı,.........bu böylece sürüp gitmelidir. Düşünmeden motosiklet sürmek ancak çılgınlık olur.

    Bu kadar çok düşünce elbette insanı hataya sürükler. Bütün bunları bir düzen içinde yapmayı öğrenmek gerekir. Bunu sağlıkla ve hızla yapmayı öğrenmek için zamana ihtiyaç vardır. Bu öğrenilene kadar yapılması gereken düşünmekten vazgeçmek değil, düşünecek zaman verecek kadar hızınızı düşürmektir. Zamanla sağlıklı planlamalar yapmayı başardıkca hız kendiliğinden gelecektir. Yürüme öğrenilmeden koşmaya çalışmanın kimseye faydası olmayacaktır.

    Güvenli takip mesafesinin, tek bir madde ile "iki saniye"dir, diyerek konunun kapatılması ve her duruma uyarlanması en büyük hata olacaktır. Motosiklet sürüşünde kalıplar olmaz, olamaz. Her duruma, her değişkene göre planlama değişir. Yukarıda ki örnekte yazıldığı gibi "takip mesafem çok mu" diye bir soru çok doğru olmayacaktır. Güvenli takip mesafesinin minumum u vardır ama maksimumu yoktur. Yol tutuşu, öndeki aracın yükseliği, şöförünün hali (cep telefonu, makyaj vb), hava durumu hatta öndeki aracın rengi bile bunu artırmak için bir nedendir. (motosikletinizle aynı renk bir aracı takip ediyorsanız, diğer sürücüler motosikletinizi aracın oluşturduğu renk fonunun içinde algılayamayacaktır)

    Genelde yapılan hata minumum iki saniyenin ayırdına varamamaktandır. Durabilecekmişiz gibi düşünürüz. Alışmışızdır. 5 yıldır böyle sürüyoruzdur, hiç bir şey olmamıştır. Başta demiştim anımsarsanız, takip mesafesini ihlal ettiniz diye kimse size ceza kesmeyecektir. Cezalandırılmayan hatalar farkına varmaksızın, olağan sürüşümüzün bir parçası oluverir. Bir kez ihtiyaç olup cezalandırıldığında ise çok geçtir. (Kim di o yahu, öndeki arkadaşı inek için durduğunda arkadan çarpan. )

    Peki, neden en az iki saniye? Pek çok test izledim bu konuda. Yarış pilotları ile yapılmıştı pek çoğu. Hiç biri iki saniyenin altında bir takip mesafesinde, öndeki araç panik fren yaptığında çarpmaktan kurtulamadı. Üstelik onlar, birazdan öndeki aracın fren yapacağını biliyorlardı. Hele öndeki araç bir şeye çarptıysa iki saniye de fayda etmedi. (Görüş için ileriye bakın, daha ileriye bakın, bir başka sohbet konusu ) F1 pilotları bile 0,5 saniye de tepki veremiyor. Bu durumda biz çok sağlıklı, çok konsantreysek bile ancak 1 saniyede tepki veririz. Bir saniye deki hızımızla kaç metre gideriz? Arka tampon gözüktü bile. Öndekinin tutuşu başladı, eee biz daha ağırlık bile aktarmadık ve bir saniyemiz kaldı. Yeterli mi? Bana değil? Daha yakın sürüşler için senaryo bu kadar uzun değil, 1 saniye de bitiyor zaten.

    Çok uzattım. Pardon
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

 

 
Sayfa 4 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234567814 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •