Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 8 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789101112 ... SonuncuSonuncu
71 den 80´e kadar. Toplam 156 Sayfa bulundu
  1. #71
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı twili Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    umarım öyle yapmam. ama tırsmıyorum dersem yalan olur.



    hiç bir derse itirazım olmaz. yer ve zaman söylerseniz damlarım. zaten akşamları sürekli okuyorum videolar izliyorum. aslında yapmam ve yapmamam gerekenleri üç aşağı beş yukarı biliyorum. ama dediğim gibi şu an bu sürüş stilinden henüz vazgeçemedim. ama yakındır.



    Evet ihlal ediyorum dediğim gibi. Bana göre aldığım riskler neler sıralamaya çalışayım.

    1) Uzağa odaklanmaya çalışırken dibimdeki aracın ani tepkileri risk oluşturabiliyor.
    2) Sürekli agresif ve yakın kullanım yoruyor ve belirli bir süre sonra konsantrasyon azalıyor. (ama bu durumda bende zaten yavaşlıyorum, yani aslında sürüş süremin genelde %5-10 arası bir kısmında böyle kullanıyorum.)
    3) İleriye odaklansak bile yanlar her zaman zayıf alanlar, bizim erken gördüğümüz veya bizim için tehlike oluşturmayacak bir objeye başka bir şoförün tepkisi farklı olabilir.

    Gene de şunlara dikkat ettiğimi söylemem lazım. Bunları da yazmamın gerekçesi eksiklerim varsa tamamlamanız veya bunlara bakmayan varsa hatırlatma olsun diyedir.

    1) Şoförünü görebildiğim bütün araçların profilini hemen çıkarmaya çalışır ve yapacakları hareketleri tahmin etmeye çalışırım. Örn. bayansa sağa sola kaydırma riski daha fazladır, yanında motosikleti görünce panik olma olasılığı daha fazladır. Erkek ve telefonda oynuyorsa kaydırma olasılığı fazladır veya çevreden korna dahil gelen uyarıları geç farkeder.
    2) Aracın tipine göre profil çıkarırım. Örn. otobüs ise yanaşabileceği duraklar, bunun dışında yolun neresinden gideceği vs bellidir. ona göre konum alırım. minibüs veya taksi ise mutlaka her an sağa yanaşabileceği veya her an dellenip aniden sola atlayabileceğini göz önünde bulundururum. şahin, koyu camlı bmw veya ticari araç vs ise bir kaç şeridi birden ihlal edebileceğini ve agresif kullanabileceğini varsayayarım.
    3) Aracın bulunduğu şeride ve o anki yola tali giriş çıkışları göz önünde bulundururum. Örn. ileride yola sağdan katılım varsa sol şeritten gitmeyi tercih ederim. Önümdeki aracın sinyalli veya sinyalsiz şerit değiştirmesinden ne tarafa yöneleceğini ve ana yoldan sapıp sapmayacağının tahlilini yaparım.
    Bu yazdıklarım tabi güvenli sürüş mesafesini ihlal etmemi mazur kılmaz ama suçumu hafifletici etkenlerdendir umarım.

    Evetttt...Özetle hepsi birbirinden doğru ama rötuşlara ihtiyacı var. Bunu da yazı ile burdan yapmak neredeyse imkansız. Güvenli sürüş ile ilgili her konudan bir tutam bilgin olduğu aşikar. Seni aBir an önce artık eğitimler paklar. Bir an önce eğitim işlerine ağırlık vermelisin Şefim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #72
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı fevziemre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çok özür dileyerek bişey sorup bidahada ortalıkta görünmeyeceğime söz veririm,
    ama sizden ricam bu soruya Megaron abim cevap versin, siz sadece kıkırdayın yeter

    Bu konu bittikten sonrada şu araçlardaki ASD sistemini tartışmaya açabilirmiyiz, çünkü biliyorsunuz ki, ASD devreye girdikten sonra ne yapmamız gerektiğinide bilmemiz gerekiyor...

    Şefim,

    Harbiden sen niye hiç bu konulara katılmıyorsun. Bir kaç kişi kaldık. Olmuyor.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  3. #73
    Banned
    Isim
    FE
    Üyelik tarihi
    10-09-2012
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,564
    Motosiklet
    TENERE - XT660ZA
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Geliyorum abi, yazacağım bu konularda da.

  4. #74
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı uğurkoç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında benim sorunum farklı,bunca senedir hiç bir araca arkadan toslamadığımı var sayarsak güvenli takip ediyorum demekki denebilir.AMMA ara sokaklardan yada yan yollardan aniden çıkan dallamalara toslamak gibi özel bir yeteneğim var sanıyorum, bunun önüne nası geçebilirim bu konuda yardım şey ediyorum sizden


    Evet güvenli denebilir. Yine de sık sık iki saniyeyi saymakta fayda var. Yan yollardan gelen tehditlere karşı hazırlık uzun soluklu bir konu Şefim. Şimdi burdan "sağdan katılım varsa, soldan yanaş" gibi, sihirli çözümler üretsek de, çok faydalı olamyacağı kanaatindeyim. Gel ilk toplantıda buluşup bu konuyu uzun uzun tartışalım. Hatalarımızı bulalım, ne dersin?
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  5. #75
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı twili Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dedim kurtarayım seni


    Ben adamı keçeye sıkıştırmak için soruyorum, sen yardım edip çıkarıyorsun köşeden. Olmadıya neyse. Kendi eliyle düşer yine o. Zaten son golü atamadım bacak arasını hedeflemiştim oysa


    Gelelim ASD sisteminin ne zaman kullanıldığına ve ne zaman ihtiyaç duyulduğuna. Üzerinde konuştuğumuz Güvenli Takip Mesafesi kuralını uygulamadığınızda ve öndeki arakdaş ile mecburi samimiyet hali hasıl olduğunda acilen devreye alınması gereken bir sistemdir. Kontak kapatıldığında doğrudan devreye girmez. Manuel olarak devreye almak lazım gelir ki pek çoğumuz bu sistemin olduğunu dahi bilmeyiz. Öndeki şöför abi, özellikle iri kıyımsa, araçtan inmeden hemen önce devreye ve de uygulamaya alınmalıdır

    Ulen yine konuyu geyik ettin, dağıttın. Nası toparlayacağız şimdi. Ahan da sana ceza. Madem yazıcam diyorsun, yaz da konuya geri dönelim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. #76
    Kurucu Enduroist GürbüzOKATAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    gürbüz okatan
    Üyelik tarihi
    03-01-2009
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    7,070
    Motosiklet
    R 1200 GS ADeVe
    Marka
    Bmw

    Standart

    Hepimiz iki saniye kuralını biliyoruz.

    Uyuyor muyuz? :
    Neden uymuyoruz? :
    Uymamanın sonuçları nelerdir? :
    Esnetilebilecek yanları var mıdır? :
    Neden 2 saniye de 3 saniye değil? :

    Güvenli Takip Mesafesi nedir ? :
    Neden gereklidir ? :


    Sevgili Ersan'ın konu başlangıcında ki soruları.
    Bunları maddeler halinde karşılıklarının cevabını vererek devam etsek diyorum.
    Bakalım neler çıkacak...
    Nedersiniz...?
    Turuncu kısımları kopyalayıp karşılıklarını yazarsanız daha güzel toparlanacak gibi....
    o532 2965453
    "Mutluluğu Yanınızda Götürmezseniz
    Gittiğiniz Yerde Boşa Aramayın " G.O

  7. #77
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Hepimiz iki saniye kuralını biliyoruz.

    Uyuyor muyuz? :
    Neden uymuyoruz? :
    Uymamanın sonuçları nelerdir? :
    Esnetilebilecek yanları var mıdır? :
    Neden 2 saniye de 3 saniye değil? :

    Güvenli Takip Mesafesi nedir ? :
    Neden gereklidir ? :






    Evet, Sayın Başkan her zaman ki gibi benden hızlı davranmış

    Buyrunuz sevgili dostlar. Atış serbest. Lütfen hata yapmaktan korkmayınız ki hepimiz eksiklerimizi tamamlayalım.
    Konu Ersan ÖZYURT tarafından (15-02-2013 Saat 12:38 ) değiştirilmiştir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  8. #78
    Enduroist Kıdemli Üye uğurkoç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    uğur koç
    Üyelik tarihi
    15-04-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul Emkli Dalgıç
    Mesajlar
    263
    Motosiklet
    F650 gs-R1150 GS ADV
    Marka
    Bmw

    Standart

    Bi dakika anlamadım,ilk toplantı derken,perşembe buluşmasından bahsetmiyosunuz umarım,o gürültüde,tek ayak üzerinde 3-4 yere dağılmış haldeyken bu konuyu tartışacaksak teşekkürler ben almayayım.kahvemi içer kaçarım

  9. #79
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı uğurkoç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bi dakika anlamadım,ilk toplantı derken,perşembe buluşmasından bahsetmiyosunuz umarım,o gürültüde,tek ayak üzerinde 3-4 yere dağılmış haldeyken bu konuyu tartışacaksak teşekkürler ben almayayım.kahvemi içer kaçarım
    Sen bilirsin. İki satır dışarı çıkar aramızda konuşuruz demiştim. Asıl olan eğitim şartları içinde bunları dinlemen tabi ki.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  10. #80
    Enduroist Kıdemli Üye aytaç öztaş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    aytaç öztaş
    Üyelik tarihi
    06-08-2010
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    395
    Motosiklet
    f 650
    Marka
    Bmw

    Standart

    Uyuyor muyuz? : genelde uymuyoruz
    Neden uymuyoruz? : unutuyoruz ya da sezgilerimize fazla güveniyoruz
    Uymamanın sonuçları nelerdir? : tensel temas ve pişmanlıkla hayıflanarak geri alamayacağımız sağlığımız
    Esnetilebilecek yanları var mıdır? : evet esnetilebilecek yanları vardır o da; daha fazla açılabilir takip mesafesi ama daha daraltılmamalı.
    Neden 2 saniye de 3 saniye değil? : sanırım reaksiyon süresi ve bizim tepki verdiğimiz andan itibaren ihtiyacımız olan hayati zaman aralığı. neden 3 saniye değil alt sınır olarak bildirilmiş, 3 saniye olursa olmaz mı? bence olur bir zararı olmaz

    Güvenli Takip Mesafesi nedir ? : kendimizi olası kazalardan koruyabilmemiz için önümüzdeki araçlarla aramızda bırakmamız gereken aralık. kısaca bu olabilir.
    Neden gereklidir ? : uzun yıllar sağlıklı ve mutlu motora binebilmemiz için gerekli

    valla böyle yazınca öğretmenin verdiği yazı cezaları gibi oluyor. kendi kendine itiraf etmek ve yanlışlarını bildiklerinle kendi yüzüne vurmana yol açıyor. gayet faydalı, şu anda kendi yüzüme bakmaya utanıyorum.
    (0554) 989 10 20

 

 
Sayfa 8 Toplam 16 Sayfadan SeçilenSeçilen ... 456789101112 ... SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •