Sivil savunma eğitimlerinden hatırladığım kadarını paylaşıyim

Sırasıyla
1.(110) İtfaiye : Kazadan sonra ezilme sıkışma vs. gibi durumlarda (İtfaiyeciler de ilk yardım eğitimi almaktadırlar.)
2. (112) Hızır Acil : Sıkışma ezilme gibi durumun olmadığı zamanda aranması gereken numaradır.
3.(154) Alo Trafik : Trafik durumunu kontrolü için. Duruma göre (156) Jandarma imdat aranabilir.

Diyelim telefonu açtınız . Bu durumda ne yapmanız gerekiyor.
Acil yardım isterken kaza ile ilgili gerekli bilgiler sakin kısa ve doğru olarak iletmelidir.
Bir kaza durumunda karşı tarafa aşağıdaki bilgiler verilmelidir

Haber veren kişi;

1. Adını ve soyadını söyler kiminle konuştuğunu sorar.
2. Nereden aradığını söyler kazanın olduğu yer hakkında bilgi verir yakınında bulunan köprü , okul ,alışveriş merkezi, cami vb. noktaları bildirir.
3. Kazanın oluş şeklini (yuvarlanma çarpışma devrilme) ve aracın durumunu bildirir.
4. Kazanın oluş saatini belirtir.
5.Kazada yaralı sayısı yaralıların durumu ve ilk yardım uygulaması ile yangın tehlikesi olasılığı gibi durumlarla ilgili bilgi verir.

İletişim sırasında verilen haberin karşı tarafın tam anladığından emin olunmalıdır


KAZASIZ SÜRÜŞLER