Güzel, bu gibi problemleri olan arkadaşlar için yararlı bir kaynak olur.
Güzel, bu gibi problemleri olan arkadaşlar için yararlı bir kaynak olur.
Oturun ama oturduğunuz yerde sıkılımayın,sıkmayın....
Gevrek gevrek oooh ben motura biniyorum deyiverin ,
acık üstü rahat bırakın alt az biraz sıkıntılıymışcasına
depoyu sarsın abartmayın evdekilerle papaz olursunuz,
zaten kıskanıyorlar motorumuzu,
birazda yeni gelin muamelesi ,derken herşey
kafada bitiyor ooooh vardınız zaten gideceğiniz yere...
o532 2965453
"Mutluluğu Yanınızda Götürmezseniz
Gittiğiniz Yerde Boşa Aramayın " G.O
MB (23-02-2013),mertfehmioglu (25-02-2013)
Can Ekin (25-02-2013)
Biraz karıştırınca Rahmi BARUTÇU Hoca mın videosunu buldum. Konuya giriş için yazıdan çok daha güzel bir giriş olacağı kanaatindeyim. İzleyin, üzerinde konuşalım. Buyrun.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=KQKCYYeyWUg
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Can Ekin (25-02-2013),Özer Erkuş (25-02-2013)
Yavrum Lamacigim benim. ne faydali isler yapmistir su Rahmi. Iyi ki paylastin Ersan.
Bence de bilek ya da vucudun herhangibir yerindeki agri, eger bir rahatsizlik yok ise, yanlis oturustan kaynaklanmaktadir. Bu kadar yil agrili sismis parmakli ellerle dolasip da, egitimi aldiktan sonra ki konforumu kiyaslayinca bu egitime verdigim parayi her seferinde helal etmenin de disinda, keyif aldigim anlarda hep hocam aklima gelir ve icimden ona bir kez daha tesekkur eder yoluma devam ederim.
Videoda Rahminin de anlattigi gibi, vucudun ust kisminin son derece gevsek olmasi gerekmektedir. Gidonu tutmanin amaci oradaki surusle ilgili kontrolleri kullanabilmek icin olmali. Yoksa motora tutunmak degil. Ani fren yaptiginizda kollariniza yuk biniyorsa eger o zaman ayaklariniz yanlis yerde ve motoru kavrayamamissinizdir. Eger yuk baldirlarinizda ise iste bu harika.
Ayrica insanlar, belli noktalardan tehlike sinyalleri alirlar ki bunlardan biri de el ayalaridir. Elinizin ic kisminin gidona dayanmasi halinde yoldan gidona gelen tum titresimleri alacak sapmalari okuyacak ve panikleyeceksiniz. Halbuki, o gidonu, nazik bir hanimin elini tutar gibi tutarsaniz, hani sikmadan, o zaman, bu tepkiler el ayaniza gelmeyecek ve siz de daha rahat hissedecek ve el ayalariniz agrimayacaktir.
Eger bu oturusa ulasmak icin one dogru cok egiliyorsaniz o taktirde gidon yukseltme ile bunun onune gecmeniz gerekecektir. O zaman yukarida fotograftaki oturus sekline kavusursunuz. Yani ayak parmaklarinin bittigi yerdeki on topuklar peglerde, dizler deponun iki yaninda dayanmis, mumknun oldugu kadar selenin onunde (Rahminin Genital bolge dedigi) Ingilizlerin balls on the tank (hayalar tankin uzerinde) dedigi gibi, ve kollariniz serbest, tavuk kanadi gibi iki yana sallanabilecek kadar serbest, eller yere paralel, kafa hafif yukarida ve cene gozu ile bakis! Iste dogru oturus pozisyonu budur arkadaslar.
Motorun uzerine oturun, kollarinizi direseklerden yere paralal olacak sekilde kirin.
Gidona yetismek icin biraz one egilin ve gidonu elleriniz yere paralal olacak sekilde tutun.
Omuzlarinizi asagi dogru serbest birakin ve boyun kaslariniz gevsesin.
Dirsekleriniz saga sola serbestce sallayabilmelisiniz.
Yolda giderken de arada bir omuzlarinizi kontrol edip serbest birakin. Cunku onlar ilk zamanlarda surekli yukari dogru kasilacak ve boyun kaslariniz agri yapacaktir.
Diger konuda Keith Code da hakli ancak, Ileri ve guvenli surus tekniklerinde virajda kontranin yaninda agirlik aktarimi da gerekmektedir.
Ersan musaade edersen o konuya biraz girecegim.
Keith Code 'un hazirlamis oldugu bu videoda kontra ile birlikte agirlik aktarilmasinin faydalari anlatiliyor.
Buradaki amac hizli gitmekten ziyade guvenli gidebilmek icin fizik kurallari arasinda dengeyi olusturmaktir.
Umarim yazdiklarim yardimci olabilir. Ancak sunu da belirtmeden edemiyecegim. Bizim gibi burada yazanlar, egitmen olmadigimiz icin, ogrendiklerimiz ile birlikte kendi kullanimimizdan yorumlar anlatmakta oldugumuz icin, aslinda olmasi gereken mufredati anlatan bir egitmenden egitim almaniz ve kendi dogrularinizi ogrenip, zaman zaman da bunlari yine bir egitmenin denetiminden gecirmenizi oneririm. Neticede bizler egitmen olmadigimiz icin konuyu tam kapsamasi gereken sekilde anlatmiyor olabiliriz.
Sevgiler
The Member of RoSPA RoADAR
www.orunbrothers.webs.com
R 1200 GS ADV TripleBlack
CRF 250 L Kirmizi Beyaz
Can Ekin (25-02-2013),Engin Delipınar (26-02-2013),Ersan ÖZYURT (25-02-2013),Özer Erkuş (25-02-2013)
Ellerine saglik Hakki Abi. Aynen yazdigin gibi o agri sizilardan sikilip motosikleti birakmistim ben. Yillar sonra egitimlerle tekrar basladim. Zafer Hocam, Ugur Hocam, Rahmi Hocam basta olmak uzere nice degerli Abilerim olmasaydi beceremezdim donmeyi de. Ama aliskanliklardan vazgecmek cok zor. Nice taze baslayanlar gecti gitti beni. Hala motosikleti sıkmayı unuturum ben. Kayışla baglamayi bile dusundum.
Bu yuzden son soylediklerine sonsuz katilacagim. Biz bildiklerimizi paylasiyoruz bir yandan da hata yapmaktan korkarak. Tum arkadaslara, ertelemeden bir an once rustunu ispatlamis hocalarimizdan egitim almalarini siddetle ve israrla tavsiye ediyorum. Yuzbinleri gecen eski km tecrubelerimin ardindan aldigim egitimlerden sonra ilk aklimdan gecen, "elimi ayagimi koydugum yerden, mabadimi koydugum yere kadar yanlismis, ben motosiklet kullanmamisim motora binmisim" idi.
Rahmi Hoca mın videosundan sonra dusundum ben de, "eee simdi ne yazacagim ilave, bu videonun ustune ne desem bos" dedim kendi kendime. Kendisine tesekkur etmek lazim. Ilk bulustugumuzda edecegim.
Gercekten yahu, ne yazacagim simdi bunun ustune ben :confused:
Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...
Honda VFR800XA
* RoSPA Advanced Riding Instructor
Membership 69332
* IBA MEMBER
Membership 60475
Can Ekin (25-02-2013)
Ben de senden ilham aldim dosendim ya!
The Member of RoSPA RoADAR
www.orunbrothers.webs.com
R 1200 GS ADV TripleBlack
CRF 250 L Kirmizi Beyaz
GürbüzOKATAN (25-02-2013)
Hakki Orun (25-02-2013)