Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 50 Sayfa bulundu
  1. #11
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı Cekin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben "roadcraft" tan aklımda kalanları ve uygulamaya çalıştıklarımı yazdım

    buarada güvenli takip mesafesiyle ilgili konudan sonra bol bol ihlal yaptığımı fark ettim ve ara ara tabelalardan, aydınlatmalardan vs. 2 sn sayıyorum, kendimi kontrol etmek için.

    Kısacası bu konular cidden başarılı oluyor ama tartışma ne kadar faydalı olsa da bir yerde konuyu dondurup, son veya ilk mesaja tüm olması gerekenleri yazmak lazım. yoksa sonradan okuyan birisinin kafası karışması çok muhtemel bir hal alıyor(bence).

    Kesinlikle haklısın. Fikir tartışmaları kafa karışıklığına dönüşmeden toplamak lazım. Daha önceleri buna dikkat ettim. Yapmadım mı yoksa? Takip mesafesi konusunda da yapmadım mı yoksa? BU konu içinde yapacağız elbet ama başka katılımları beklyelim biraz. Olmadı, sırf senin için yaparız Şefim, ne demek?

    Faydalı olabildiysek ne mutlu.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  2. #12
    Ordinaryus Enduroist Can Ekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Can Ekin
    Üyelik tarihi
    01-05-2012
    Bulunduğu yer
    DATÇA
    Mesajlar
    2,174
    Motosiklet
    '15 PCX 125
    Marka
    Honda

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Faydalı olabildiysek ne mutlu.
    Kesinlikle Faydalı Emin Olabilirsin. Ve de sevinebilirsin.
    Çoğu Forumdaki geyikten öteye geçmeyen sohbetlerin yanında bu paylaşımlar gerçekten çok yararlı. hemde kaynaklı ,görselli oluyor olması bunların daha da değerli kılıyor bu paylaşımları.

  3. #13
    Enduroist Katılımcı Üye Osman UYAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Fenerli Üye
    Üyelik tarihi
    21-10-2009
    Bulunduğu yer
    Bursa-Fenerbahçe Cumhuriyeti
    Mesajlar
    190
    Motosiklet
    .

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı
    .. niçin konum alırız, konum şeçerken öncelikler nedir...
    Önce güvenlik deyip bilgi toplamak için konum alırım.

    Öncelik yoltutuşa veririm. Tutuş yoksa o konumu kullanmam.
    Osman Uyan
    Bursa

  4. Osman UYAN, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Can Ekin (05-03-2013)

  5. #14
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Başka katılımcı olmadığına göre biraz toparlayalım.

    Konum almanın sırasıyla üç kural vardır.

    1. GÜVENLİK (SAFETY)
    2. TUTUŞ (STABILITY)
    3. SISTEM (SYSTEM)

    Dikkat ediniz sırasıyla diye özellikle belirtilmiştir. Bu sıraya göre konumumuza karar veririz. Gidiş geliş bir yolda, sağ viraj dönerken karşıdan araba geliyorsa, sistem in bilgi aşaması gereği "yolun ilerisini en çok görebileceğimiz yer" diye yolun solunda durmam. Zaten aracı görebilmek için soldayımdır. Gördüysem güvenli balonu bırakarak sağa çekilirim.)

    Bu üç başlığı biraz açalım ve örneklendirelim ki soyut kalmasın, bizat uygualyacağımız bilgilere dönüşsün ama önce tartışalım. Tek tek gidelim diye düşünüyorum. Bilgiler daha kalıcı olacaktır.

    1. GÜVENLİK den ne anlıyoruz? Güvenlik başlığının, yol üzerinde ki konumumuza etkileri nelerdir ? Örnekleri nelerdir ?

    Buyrun, yazın aklınızdakileri de bilgilerimiz tazelensin.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  6. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    Sonat BAŞPINAR (05-03-2013)

  7. #15
    Enduroist Üye Onur Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Onur Yılmaz
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    Gebze
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    F650GS TWIN
    Marka
    Bmw

    Standart

    Alıntı MEGARON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Başka katılımcı olmadığına göre biraz toparlayalım.
    Gidiş geliş bir yolda, sağ viraj dönerken karşıdan araba geliyorsa, sistem in bilgi aşaması gereği "yolun ilerisini en çok görebileceğimiz yer" diye yolun solunda durmam. Zaten aracı görebilmek için soldayımdır. Gördüysem güvenli balonu bırakarak sağa çekilirim.
    Ben bunun için solda olduğumuzu bilmiyordum =) Sanıyordum ki "şeridin soluna geçeriz çünkü dönüş yarı çapını arttırırz ve daha az yatarak daha yüksek hızda daha güvenli dönüş yaparız". Bunun üzerine bi arkadaşıma danıştım, aşağıya diyaloğu kopyalıyorum, lütfen hatalarımızı söyler misiniz?



    Onur: sana bi soru sorayım mı?


    12:57İsmail: sor


    12:57Onur: düşün ki sağ viraja gireceksin
    (motorla)
    soru - nasıl konumlanırsın ve bunu neden yaparsın?


    12:58İsmail: sola kayarım orta çizgiye viraja girmeden
    virajı daha fazla görebilmek için


    12:59Onur: aç biraz
    virajı neden daha iyi görmek istiyorsun?


    12:59İsmail: viraj keskin ise ve eğer apex noktasından hemen sonra herhangi birsey varsa görebilmek için


    12:59Onur: mesela ne olabilir


    12:59İsmail: cukur
    toz
    araba durmus olabilir
    inek olabilir


    13:00Onur: karşı şeritte ne olduğu önemli mi?


    13:00İsmail: cok önemli değil
    ama kamyon falansa önemli yol darsa falan


    13:01Onur: peki hiç bir şey olmadığını bildiğin bir yol diyelim ya da virajın çıkışını gördün girer girmez
    hiçbir şey yok
    sonra ne yaparsın


    13:01İsmail: yavaş yavaş virajın icine kacarım
    daha sonra gaz acarım düz olunca çizgim

  8. #16
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı thor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bunun için solda olduğumuzu bilmiyordum =) Sanıyordum ki "şeridin soluna geçeriz çünkü dönüş yarı çapını arttırırz ve daha az yatarak daha yüksek hızda daha güvenli dönüş yaparız". Bunun üzerine bi arkadaşıma danıştım, aşağıya diyaloğu kopyalıyorum, lütfen hatalarımızı söyler misiniz?



    Onur: sana bi soru sorayım mı?


    12:57İsmail: sor


    12:57Onur: düşün ki sağ viraja gireceksin
    (motorla)
    soru - nasıl konumlanırsın ve bunu neden yaparsın?


    12:58İsmail: sola kayarım orta çizgiye viraja girmeden
    virajı daha fazla görebilmek için


    12:59Onur: aç biraz
    virajı neden daha iyi görmek istiyorsun?


    12:59İsmail: viraj keskin ise ve eğer apex noktasından hemen sonra herhangi birsey varsa görebilmek için


    12:59Onur: mesela ne olabilir


    12:59İsmail: cukur
    toz
    araba durmus olabilir
    inek olabilir


    13:00Onur: karşı şeritte ne olduğu önemli mi?


    13:00İsmail: cok önemli değil
    ama kamyon falansa önemli yol darsa falan


    13:01Onur: peki hiç bir şey olmadığını bildiğin bir yol diyelim ya da virajın çıkışını gördün girer girmez
    hiçbir şey yok
    sonra ne yaparsın


    13:01İsmail: yavaş yavaş virajın icine kacarım
    daha sonra gaz acarım düz olunca çizgim
    Şefim,

    Maddelere sırayla cevap verelim diyecektim ama sorunu açıklamak için 3S i de değerlendirmek gerekecek. Öncelikle hassasiyetini tebrik etmek isterim. Oldukça derin olan bu konuyu, yazı ile açılamak sadece başlıklarıyla değerlendirmek mümkün. etraflıca değerlendirme için teori eğitimlerine katılmanı tavsiye edeceğim. Ondan da önce Roadcraft kitabını alıp okumanı öneririm. Bir başucu kitabıdır. Her okuyuşumuzda yeni bir şeyler katar bizlere

    Neden sağ virajda, sol tarafta konumlanırız? Düşünmek lazım. Her şey, bir sürüş planı hazırlamak mücadelesidir.

    Viraj bizim için potansiyel bir tehlikedir. Tehlikeyi, risk ile karşılaşmadan geride bırakmamız gereklidir. Bunun içinde, öncelik tehlikenin içeriğine bakmak ve değerlendirme yapılmalıdır. Bunu yapmak içinde virajın en geniş çizgisine, en fazla görüş alacak yere doğru konumlanırız. Ancak, bunu sadece belirli şartlar sağlanmışsa yaparız (Güvenlik, Tutuş) Bunu viraja girmeden önce yaparız. Elbetteki, çapı genişletmek, dönüşü rahatlatmak gibi bir faydası da vardır. Lakin bu tali faydadır.

    Sorunun ikinci kısmındaki, "karşıdan gelen araç önemli midir?" diyaloğu çok kritik. Evet çok önemlidir. Dış çizgi, de yer almaktaki amacımız, virajın içinde ki görünmeyen tehlikeleri daha önce görmek ve tedbir alabilmektir. Şayet karşıdan gelen aracı gördü isek, tehlikeyi belirlemişiz demektir. Dışarda olduğumuz çin, virajın içindeki konumuza göre bir kaç saniye önce belirlemişizdir. Tehlike belirlendiyse, bu konumun amacı gerçekleşmiştir. Hemen bu yeni bilgiye göre bir değerlendirme yapıp daha güvenli olan bir konuma doğru çekilmek gerekir. Aynı şekilde, dışarıdan virajın içine baktığımızda, inek, çukur vb tehditler gördüysek, yine sıradaki tehlikeye göre yeni bir sürüş palanı yapar bu plana göre konumumuzu değiştiririz. Sırf viraja geniş açı ile girip daha hızlı dönebilmek için, arabaya çok yakın geçmek, çukurun üzerinden geçmek düşünülemez.

    Burada sorulması gereken soru "niçin konum alırız" sorusu. Konum almanın amacı, tehlikeleri daha önce görmek ve sürüş planımıza katmaktır. (elbetteki çap gibi tali faydalar da vardır) Amacımız virajı daha hızlı dönmek değildir. Sadece yaptığımız eylemin doğal sonucu olarak daha hızlı döneriz ama amacımız asla bu değildir. Önce güvenli dönmeliyiz. Hız sistemin son parçasıdır, önceki parçaları uygulanmadan hız amaçlanmaz. Aslen hız hiç amaçlanmaz, sistem doğru uygulandıkca kendiliğinden gelir. (Hız konusu çok geniş. Şimdilik hız düşüncenizi unutun. Sistemi uyguladıkca hız arkadan gelecektir.)

    Konum almanın üç şartını daha önce yazmıştık.

    1. GÜVENLİ : Her şeyden önce, kullanacağımız konum güvenli olmalıdır. Karşıdan gelen araç, yandan katılan yol gibi, o konumda bulunmayı güvenli olmayacak şekilde etkileyecek bir etken var ise, o konumu kullanmamalısınız. Bilgi almak için güvenlikten taviz verilmez. Zira bilgi almanın amacı güvenliği sağlamaktır. Amaç hiç bir zaman daha hızlı gitmek değildir.

    2. TUTUŞ : Güvenli olarak gördüğümüz konumda tutuş olup olmadığı incelenmelidir. Aynı sağ viraja girerken, yol üzerindeki yağ birikintisi gibi tutuşu engelleyecek unsurlar var ise, sırf görüş için veya daha hızlı dönmek için, sol da kalıp, tutuş kaybını göze almanın hiç bir mantığı yoktur.

    3. SİSTEM : Yukarıda ki her iki koşulun risk değerlendirmesinin yapıldığı ve bir risk olmadığının görüldüğü durumlar da sistemin bilgi aşaması için konum alınır. Sistem in birinci ve en önemli aşaması "bilgi"dir. Zaten tüm sistemlerin özü, tehlikeler karşısında tepki verecek zaman ve mesafeyi kazandırmaktan iberettir. Bu örnekte, güvenli ise ve tutuş var ise, virajın içindeki tehlikeleri daha erken görebilmek için solda olmakta faydalıdır. Ta ki tehlikeyi görene kadar. Tehlikeyi gördüğünüz de sistemin bilgi aşaması tekrar devreye girer. Sağ viraj bilgisine göre yapılan planlama, karşıdan gelen araç bilgisine göre yeniden gözden geçirilir ve gerekli ise yeni bir sürüş planı yapılarak konum, hız, vites değişşimine gidilir.

    Konu çok etraflı. Olabildiğince sade olmaya çalıştım ama böyle de pek çok noktasını atlamış oldum: Sorularla genişletiriz. Unutmayın ki, her şey sürüş planınızın bir parçasıdır. Hayatın her aşamasında olduğu gibi sürüşte da plansızlık, bilinmeyen sonuçlara doğru götürür. Konu motosiklet olunca ise, risk ettiğiniz hayatınız ve başkalarının hayatlardır.

    Sorunun üçüncü kısmında ideal bir tablo çizilmiş. Virajın içini gördük, ve hiç bir tehlike olmadığına kanaat getirdiysek ne yaparız? Amacımız hızlı dönmek olsaydı senin cevabın doğruydu. Ancak sadece pistte amacımız hızlı dönmektir. Yolda ise hayatta ve ayakta kalmaya çalışıyoruz. Sorunun cevabına gelirsek tek kelime "değişir". En başa dönelim. Viraj bizim için bir tehlike demiştik. Tehlikenin içini gördüysek ve bize dönüş dışında bir risk yaratmadığını anladıysak, pozisyonumuz, hızımız, vitesimiz viraj için uygunsa, artık bu virajla işimiz kalmamış demektir. Motosikletimiz bu virajı dönerken, biz bir sonraki tehlikeyi araştırırız. İleride ki yol nereye gidiyor, sırada sol viraj mı var, sağdan gelen araba mı var, yol düzeliyor mu, gibi bir düzine sorunun cevabını arar, bu bilgilere göre yeni bir sürüş planı yapar ve yeni konumumuza ona göre karar veririz. Mesela bir sağ viraj daha varsa ve yolun ilerisinde, güvenlik ve tutuşla ilgili bir risk yoksa, ben solda kalmaya devam ederim. İçeri kapanıp bir sonraki sağ viraj için tekrar sola çıkmanın yolu uzatıp motosikleti sürekli sağa sola yatırmanın bir anlamı olamdığını düşünürüm. Zira, motosikletin her yatışı lastiklerin tutuş için harcadığı pastadan, bir dilimi, dönüş kuvvetleri ile mücadeleye ikram eder. Bu konu alır başını gider. Eğitimlerde bunları ayrıntılı olarak konuşuyoruz.

    Virajda gaz kullanımı başlı başına bir konu. Virajın içinde, yerçekimi etkisini yenecek kadar sabit gaz, çıkışa doğru ilerleken sistemin son aşaması olan ivmelenmek için gaz kullanılır. Düzelmeyi beklemek yerine gaz ile düzelmek çok daha akıcı olacaktır. Gaz kullanımı, çok dikkatli anlatılması gereken tehlikeli bir konu. Müsadenle sonraya bırakalım.


    Çok uzatmışım ama soru çok kapsamlıydı. Burada keselim.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  9. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Onur Yılmaz (05-03-2013),Osman UYAN (05-03-2013)

  10. #17
    Enduroist Üye Onur Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Onur Yılmaz
    Üyelik tarihi
    29-01-2013
    Bulunduğu yer
    Gebze
    Mesajlar
    19
    Motosiklet
    F650GS TWIN
    Marka
    Bmw

    Standart

    Cevap için teşekkürler.
    Benim mesajımdaki diyalogdaki cevaplar bana ait değil iş yerinden bir arkadaşıma ait. Kafama hız konusunun takılmasının sebebi, yaptığımız gezilerde genellikle arkada kalmam. Arkadaşlar virajları bir bir hızla dönerken ben hep düzlükte gazlamak durumunda kalıyorum, ama güvenliği çok ön planda tuttuğum için değil motoru yatırmaya çekindiğim için.
    Cevabı okudum, iyice sindirmek için akşam daha detaylı irdeleyeceğim. Şimdilik önümde alacağım 1 teorik 2 de pratik eğitim var, eğitimlerde bu soruları eğitmenlere de soracağım. Gerçekten işin içinde bin tane parametre var.

  11. #18
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı thor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevap için teşekkürler.
    Benim mesajımdaki diyalogdaki cevaplar bana ait değil iş yerinden bir arkadaşıma ait. Kafama hız konusunun takılmasının sebebi, yaptığımız gezilerde genellikle arkada kalmam. Arkadaşlar virajları bir bir hızla dönerken ben hep düzlükte gazlamak durumunda kalıyorum, ama güvenliği çok ön planda tuttuğum için değil motoru yatırmaya çekindiğim için.
    Cevabı okudum, iyice sindirmek için akşam daha detaylı irdeleyeceğim. Şimdilik önümde alacağım 1 teorik 2 de pratik eğitim var, eğitimlerde bu soruları eğitmenlere de soracağım. Gerçekten işin içinde bin tane parametre var.
    Şef,

    Hıza takılma. Sistemli bir sürüşe hız kendiliğinden eklenir ancak hızlı bir sürüşe sistem eklemek maalesef mümkün değildir. Endişelerini anlıyor ve sebeplerini tahmin edebiliyorum. Lakin, eğitim alacağına göre bunları uzun uzun konuşacaksınız zaten.

    Hızı unut. En yavaş olanla en hızlı olan arasında 50 km bir yolda 5 dk fark ya vardır ya yoktur. Amacımız asla hız değil, keyif almak.

    Ne zaman isterse buradayım.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  12. #19
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    Alfa arkadaşımızın yıllardır arşivlediği ve sitemizde de paylaştığı bilgilere göz atmakta yarar var

    Muhtelif konumlanma seçenekleri
    http://www.enduroist.com/forum/showt...90-Konumlanmak
    Caddelerde konumlanmak
    http://www.enduroist.com/forum/showt...de-Konumlanmak
    Sola dönen dönemeçlerde konumlanmak
    http://www.enduroist.com/forum/showt...F6neme%E7lerde
    Yatış teknikleri
    http://www.enduroist.com/forum/showt...%FE-Teknikleri
    Demiryolu ( Hemzemin ) geçişleri
    http://www.enduroist.com/forum/showt...-Ge%E7i%FEleri
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  13. Yusuf YÜCE güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Aytekin ARIKAN (29-03-2013),Sonat BAŞPINAR (05-03-2013)

  14. #20
    Enduroist Kadim Üye Hakki Orun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Hakki Orun
    Üyelik tarihi
    23-12-2009
    Bulunduğu yer
    Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Mesajlar
    786
    Motosiklet
    2012 R1200GS Adventure Triple Black - CRF 250L
    Marka
    Bmw

    Standart

    Biz de aramizda HIZ i tartisirken, bunun motorun hizindan ziyade, algilama ve karar verme hizi oldugunu konusuruz. Bunlar hizli ise motorunuz zaten hizlanacaktir.

    Algilama dediginiz, okudugumuz bilgilerin toparlanmasi isidir. Karar verme de o bilgi geregi olusan sartlara uygun sistemin cevabini bulup uygulamak degil mi? Bunlari hzilandirirken, viraja da yavas girip ivmelenerek cikin derler. Ivmelenmek size motorunuzu ugrasmadan yeni pozisyona hazirlamak icin de yardimci olacaktir.

    Motor uzerinde yapilabilecek en faydali is, kendimize biraz zaman tanimaktir. Gerisi gelir. Hic birimiz eskiden, bugun ki gibi kullanmiyorduk. Bilgi ve deneyimlerin birikimi ile, karar verme hizimiz artiyor ama bunun icin biraz zaman lazim.

    Biz sistemle tanisip egitim aldigiktan sonra puanlama ile belirlenen seviyemizi dentlemek icin birkac kez yol surusu yaptik hocalarimizla ve her yeni artistan sonra kendimizi hazir hissediyorduk. Sonra baktik ki is oyle degil ve hala ogrenmeye devam ettigimizi anladik birgun. Bu ilk egitimden 2 yil sonra oldu ki, ben yilda yaklasik 50.000 Km yol yaparim, motorumla. Bu sure herkes icin gecerli olmayabilir ve herkesin suresinin farkli oldugunu dusunuyorum. Biz biraz gec ogrenenlerdeniz galiba.

    The Member of RoSPA RoADAR
    www.orunbrothers.webs.com
    R 1200 GS ADV TripleBlack
    CRF 250 L Kirmizi Beyaz

  15. Hakki Orun güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ersan ÖZYURT (06-03-2013),omercem (06-03-2013)

 

 
Sayfa 2 Toplam 5 Sayfadan SeçilenSeçilen 12345 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •