Burda okuduklarimdan sonra benim f650 hic yakmiyomus dedim
Burda okuduklarimdan sonra benim f650 hic yakmiyomus dedim
0531-380-63-98
Ben simota taktım, yaklaşım 1000 km'dir kullanıyorum. Tüketimde hafif bir düşüş var, ama filtrenin temiz olmasından da olabilir. Minimum olarak 4,7 civarını gördüğüm oldu. Ortalama gezi tüketimim 5,0 - 5,2 civarında. Şehir içinde 6 yakıyor. Bazen 6,5'a çıktığı da oluyor. Makinaya alıştıkça daha devirli kullanmaya başladım, doğal olarak daha çok yakmaya başladım. Başlarda daha az yakıyordum.
abi evet bende eski bi f 650 gs kullanıcısı olarak haklısın fazla yakmıyor torku müthiş.ama şunuda unutma tura çıkalım 300 km,ortalama 100 km/s hızla gidelim ve bi mola verelim seninle bu konuyu orada tekrar konuşalım bakalım o zaman hayalarmı önemli 1 lt fazla yakılan benzinmi bizzat test edildi.size haftaya çok detaylı 4 motor hakkında bi rapar vereceğim.f650 gs dakar 2001 xl650v transalp 2006,vstrom 650 2006,xl700 transalp 2008 haftaya bu 4 motor tura çıkıyoruz.size bütün verileri ve bilgileri aktaracağım.
HONDA XL650 Yakıt konusunda sahibine benzer ekonomik sürersen çok km yaparsın ama SESİNİ Duyayım Transalp olduğunu çevredekilere duyursun dersen Elini cebine götürüp Canavarı doyuracaksın ki kükresin. Motor kullanmak zevk işidir. Metrobüslede, yada scooterlada gidersin istediğin yere. Varsın 7-8-9 lt yaksın yeterki seni tatmin etsin. Ben TRANSALP e bindim ve sağ sağlim indim demeyi düşünün. Bence ne olursa olsun verdiğim benzin parası helal hoş olsun.
Saygılar.
BODRUM MARMARİS 500 km 4 MOTOR VERİLER,YAKIT SARFİYATLARI
1-BMW F650 GS DAKAR 2001 MODEL=100 km=3.94 tl arazi sürüşü mükemmel torku süper yerden oldukça yüksek,yakıtta çok pinti.eksileri tek silindir oluşu uzun yolculuklarda biraz yorucu olması,abs ve elcik ısıtma olmaması.2004 sonrasında bo sorun giderildi
2-SUZUKİ V STROM DL650 2006=100 km=4.56 lt asfaltta müthiş bin sırtına git istediğin yere.eksileri arazi gördümü başlıyor sıkıntalar araziyi hiç sevmiyor.
3-XL 700 TRANSALP 2008=100 km=4.97 lt egzoz sesine bittim müthiş.tork çok başarılı yeterli bi motor abs ve enjeksiyonlu olması güzel.eksileri ön jantı 19 inçe düşürmüşler.araziyi pek sevmiyor gibi geldi bana.
4-XL 650 TRANSALP 2006=100 km=5.50 ön jant 21 inç hem asfaltta hem arazide başarılı.110-125 km hızlar arasında mırıl mırıl gidiyor.eksi yönleri abssiz oluşu.
kanaat notum:kullanıma göre off road ağırlıklı:bmw-10 puan xl650-8 puan xl700-6 puan v strom-2 puan
on road ağılıklıda:v strom-10 puan xl700-9 puan xl 650-8 puan bmw-5 puan.
motorsiklet çok kapsamlı bana göre servis,yedek parça,pazar değeri,yakıt,donanım,kullanım yeri,ihtiyaç,beklenti,kullanacak kişinin kişiliği hepsi hepsi bence önemli ve hepsi bi araya getirilip değerlendirilip doğru motorsiklet bulunmalı ben yaptımmı?hayır deneme yanılma metodu uyguluyorum
herkese saygılar kardeşlerim...
Engin Delipınar (04-04-2013)
Merhabalar,
02.06.2013 Akşamı çıktığım Bodrum gezimden 08.06.2013 tarihinde dönmüş bulunmaktayım. Gerekli gezi raporunu ilgili başlık altında fotolarla birlikte yayınlayacağım. Motosiklet gerçekten çok keyif veriyor sürerken. 1 tanesi ciddi, 1 tanesi de orta ciddiyette olmak üzere canımı sıkan 3 sorunla karşılaştım.
1. İlk sıkıntım, Eskihisar'dan feribota binerken oldu. Gişelerden geçtikten sonra feribota binmek için hareket edip akabinde yavaşlamak istediğimde arka frenimin tamamen "Boşaldığını" farkettim. Motor freni ve ön fren ile yavaşlayıp feribota binebildim. Yüzeysel kontrolde herhangi bir kaçak patlak göremedim. Ardından sağ arka kuyruk grenajından hidrolik seviyesine baktığımda minimum seviyede olduğunu farkettim. ( Bu dolaylı oalrak benim ihmalkârlığım. Bakmalıydım). Yapılacak iş belliydi, ilk benzin istasyonunda dot 4 takviyesi yapılıp hava alınacaktı. 20 dakika geçtikten sonra tekrar denediğimde frenin eskisi gibi sertleştiğini farkettim. Yinede işimi şansa bırakmadan bir benzinlikte durup hidrolik tekviyesi ve hava alma işini yaptım fren eskisinden de iyi oldu.
2. Sorunum ön tekerin 100 km altındaki hemen her hızda tek elimi dahi bıraktığımda yalpalamasıydı. Molada ön jantı incelediğimde balans almak için yapıştırılan kurşun ağırlıklardan birinin olmadığını farkettim. Muhtemelen soruna bu sebep oluyor. ikinci yolculuğuma çıkmadan önce balansa gireceğim.
3. Sorunum ise led stop için söktüğüm çanta tablasının 4 somununu Transalp'in demirine delik açıp sabitlemişler. Tabi ben bunu farkedemedim. Sıkarken de gevşemesin diye locktite destekli hayvanvari torkla sıktım Çantayı da ağzına kadar doldurunca somunlar kurtulmuş. Dönüş yolunda dikiz aynasından çantanın anormal sallandığını farkedince durumu gördüm. Önce lastik kancalarla ve plastik kelepçe ile sabitlemeyi denedim. Kelepçeler kopunca da çantamdaki ayakkabımın bağını söküp onul a bağlayarak eve kadar gelebildim.
Yakıt olayına gelince; Fuel Log programını kurdum. programın hesaplamalarına göre 100 kmde minimum 5.14, maksimum 6.40 litre harcamışım. Benzin göstergesi her fullememde F harfinin üstüne geliyor ve ilk 100 km orada kalıyor. Daha sonra ikinci 100 kmlik bölümde yarım depoya kadar geliyor ve 200 km de yarım depo görünüyor. Bu bilgilerle doğru orantı yapınca 400 km giderim diye düşünüyorsunuz ancak öyle olmuyor çok hızlı bir şekilde E harfine geliyor. Bir depo ile 1 kere 307 gittim. Daha gider miydim cesaret edemedim.
Bunun dışında Motorla alakalı birkaç hususu da eklemek istiyorum:
* Öncelikle ön cam yetersiz. Uzun cam mı kısa cam mı onu tam çözemedim. Tüm hava patlamalarını çekmek zorunda kaldım. Rüzgarı karşıdan aldığım zaman ses dayanılmaz oluyor. İntercom'u bile kullanırken zorlandım. Kısa cam ise uzununu alıp sorunu bir nebze azaltabilirim. Ancak uzun cam ise ne yapmam gerekli bilemiyorum.
Diğer bir husus da gazı bıraktığımda çok hızlı bir şekilde yavaşlaması. Sanki Retarder var motorda Viraj ve rampa inişlerde çok güzel bir özellik. Ancak bileğim ağrıdığında (ona da değineceğim) ya da karıncalandığında elimi bırakmak istediğimde çok hız kaybediyorum ve arkamdaki arac benim yavaşladığımı geç farkettiği için riskli oluyor.
* Motorun hızlanmasında anlam veremediğim bir gecikme var. Örnek vermek gerekirse 5. vites 4500 d/d civarında giderken gazı açtığımda motorun 6000 d/d'e kadar hızlanma olmamış gibi hissettiriyor. Bu devirden sonra motor hızlanıyor. Mundan önceki motorumun 800 cc oluşu ve maksimum torkunu 3500 d/d da veriyor olmasına alışkın olmamdan da kaynaklanıyor olabilir.
* Neden olduğunu çözemediğim bir bilek ağrısı oldu bende. Sağ bileğim sürekli ağrıdı ve parmak uçlarım karıncalandı. Neden olduğunu anlayamadım. Karpal tünel sendromu oldum diye düşünmedim de değil yani (meslek bilişim sektörü olunca )
Giderken Manisa il sınırları içerisinde geceyi geçirerek gittik. Dönüşü kesintisiz Bodrum-Gebze olarak yaptık. Bilek ağrısı ve rüzgar dayağı haricinde bedensel hiçbir yorgunluğum olmadı. 3 sene önceki Bodrum gezisinin dönüşüne de aynı saatlerde başlamıştım. Ancak o yolculuk 3 saat daha uzun sürmüştü ve eve ceset olarak gelmiştim.
Özetlemek gerekirse, ufak tefek sıkıntılar haricinde genel olarak motor beni memnun etti. Vaktinde hakettiği değeri ve ilgiyi görmemesinden kaynaklı sıkıntıları var elbet. Ramazan bayramındaki Sinop yolculuğuma kadar. Tüm sorunları halledeceğim. Hazır böyle bir işe kalkışmışken biraz da gençleştirme işlemi yapayım diyorum. 2007 modellerindeki gibi şeffaf sinyal lambaları, grenaj yazıları, siyah jant kasnağı ve göbeği gibi değişiklikler yapmak istiyorum(bu aşamaları da fotoğraflayıp ilgili bailık altında yayınlayacağım.)
Sağlıcakla.
Yeni motorumun parca listesini hazirlarken transalp icin yaptigim parca listesini hatirladim ve bugune kadar neden paylasmadim diye kendime kizdim umarim birilerinin isine yarar
www.sertacsakarya.com
A Rh + 0533 968 55 19