Enduroist Slogan
Bizi Takip Edin Follow us on Facebook Follow us on Twitter Watch us on YouTube
Kayıt ol
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu
11 den 20´e kadar. Toplam 39 Sayfa bulundu
  1. #11
    Ordinaryus Enduroist Yusuf YÜCE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Yusuf YÜCE
    Üyelik tarihi
    01-07-2009
    Bulunduğu yer
    Bakırköy / İSTANBUL
    Mesajlar
    3,657
    Motosiklet
    Norge 1200
    Marka
    Guzzi

    Standart

    ''Virajları alırken, hangi teknikle olursa olsun motorla birlikte bedenimizi de yatırırken başmızın yere olan ekseni 90 derece açıyı koruyacak şekilde ve gitmek/dönmek istediğimiz noktayı çenemizle göstermek doğru olanı diye biliyorum.''

    Nedense viraj tekniğinde bakış açısı üzerinde önemle durulur, ama bana göre ayrıntıdır hem viraj içinde olacaksın hem başının yere 90 derece eğimini koruyacaksın öğretileri bu alışkanlığı kazandırmak içindir. Virajın içinde farklı yöne bakabilecek motorcu düşünemiyorum.
    Öğrettiklerimiz bize uygulanamaz.
    Feministlik kocayı bulunca; komünistlik parayı bulunca biter, ENDUROİST'lik baki kalır.

  2. Yusuf YÜCE güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    Ömer Demir (04-04-2013),Osman Somuncu (29-03-2013)

  3. #12
    Enduroist Katılımcı Üye Berkay Ömür - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Berkay Ömür
    Üyelik tarihi
    18-09-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Mesajlar
    104
    Motosiklet
    KLE 500
    Marka
    Kawasaki

    Standart

    tesekkurler hocam faydalı bılgıler

  4. #13
    Enduroist Kadim Üye Aras Acer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Aras Acer
    Üyelik tarihi
    25-02-2013
    Bulunduğu yer
    İstanbul/ Kadıköy
    Mesajlar
    809
    Motosiklet
    CRF 250L
    Marka
    Honda

    Standart

    Bilgiler için teşekkür ediyorum... Gerçekten çok faydalıdır. Bu teknikleri bilmek kişinin hayatını kurtarır... Ayrıca resim ile uygulama arasında fark vardır. Yani okuduktan sonra test ve alışkanlık edinmeden olmuyor. Bu yüzden bu teknikleri bilen birisinden pratik ve uygulamalı biçiminde öğrenmeli kanısındayım. Virajlara yavaş girdiğimden acelede etmiyorum.

    Emeğinize sağlık...
    Seyahat sürecinin sonunda vardığınız tek yer kendi benliğinizdir...
    https://www.facebook.com/yolajandam

  5. #14
    Enduroist Kadim Üye Abdullah TÜRK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Abdullah TÜRK
    Üyelik tarihi
    30-06-2011
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    673
    Motosiklet
    XL700
    Marka
    Honda

    Standart

    Paylaşımınız için çok teşekkürler,özellikle "Kaynak: http://alfamotosiklet.blogspot.com " bloğunuz için...

  6. #15
    Enduroist Üye ZiyaGÖKGÖZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    ziya gökgöz
    Üyelik tarihi
    06-10-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    52
    Motosiklet
    dl 650
    Marka
    Suzuki

    Standart

    çok yararlı bir paylaşım teşekkürler..

  7. #16
    Banned
    Isim
    a34
    Üyelik tarihi
    08-06-2012
    Bulunduğu yer
    istanbul
    Mesajlar
    138

    Standart

    çok teşekkürler.

    benim bir sorum var arkadaşlar;

    - viraja girerken; pozisyon alma, virajda frene basmama, o yöne bakma , gidonu o yöne itme gibi kuralların dışında ben bişey farkettim ;
    ayağımın koyduğumu yerde, gideceğim yöndeki ayağımı tam aşağı doğru bastırdığımda a virajı almaya yardımcı olduğunu hissettim.
    yani başka deyişle, döneceğim yöne motoru aşşağıdan ayakla bastırıyorum.

    bu doğru mudur, yapan var mı ?

  8. #17
    Banned
    Isim
    FE
    Üyelik tarihi
    10-09-2012
    Bulunduğu yer
    İSTANBUL
    Mesajlar
    1,564
    Motosiklet
    TENERE - XT660ZA
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Evet bu da bilinen bir yöntemdir, ancak konuyla ilgili detaylı bilgi için topu ersan abiye bırakıyorum, kendisi bu konuda muhakkak birşeyler paylaşacaktır

  9. FZ, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    AlperGuc (01-04-2013)

  10. #18
    Enduroist Kıdemli Üye
    Isim
    Sonat
    Üyelik tarihi
    21-06-2012
    Bulunduğu yer
    Çanakkale
    Mesajlar
    335
    Motosiklet
    F 650 GS 04'
    Marka
    Bmw

    Standart

    teşekkürler cok faydalı bir paylaşım

  11. #19
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı YYUCE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ''Virajları alırken, hangi teknikle olursa olsun motorla birlikte bedenimizi de yatırırken başmızın yere olan ekseni 90 derece açıyı koruyacak şekilde ve gitmek/dönmek istediğimiz noktayı çenemizle göstermek doğru olanı diye biliyorum.''

    Nedense viraj tekniğinde bakış açısı üzerinde önemle durulur, ama bana göre ayrıntıdır hem viraj içinde olacaksın hem başının yere 90 derece eğimini koruyacaksın öğretileri bu alışkanlığı kazandırmak içindir. Virajın içinde farklı yöne bakabilecek motorcu düşünemiyorum.


    Yusuf Abi,

    Burada ince bir ayrıntı var, haklısın. Lakin bu ayrıntı, her şeyi etkileyecek kadar önemli. Burada bahsi geçen bakışın, motosikletin yönü ile, bakış yönünün koparılarak gidilecek yöne bakılmasından ziyade, başın, tıpkı düz yürüyormuşcasına yer eksenine dik tutulması olduğunu anlıyorum.

    Bunun pek çok sebebi olmakla beraber en basiti ve önemlisi, algıyı kandırmaktır. İnsan, ki doktor arkadaşlarıımz varsa hatam düzeltecektir, beyincik faliyeti gereği, 12-13 derecelik yatış açılarını geçtiğinde, düşüyğrum mesajı ile karşılaşacaktır. Beyincik, hakim olunamayacak şekilde bu sinyali beyne göndermektedir. Beynin bu mesaja tepkisiz kalmasını sağlamak neredeyse imkansızdır. 15 dereceleri geçtğinde ise, panik halinde düştüğüne emin olup, hayattta kalma içgüdüsü devereye girmektedir.

    Bakışı yola paralel tutmak, bu algıyı önlemektedir.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  12. Ersan ÖZYURT, bu güzel yazın için sana Teşekkür Edildi.

    GürbüzOKATAN (02-04-2013)

  13. #20
    Eğitim Koordinatörü Ersan ÖZYURT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Isim
    Ersan ÖZYURT
    Üyelik tarihi
    31-10-2012
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    5,269
    Motosiklet
    SUPER TENERE 1200E
    Marka
    Yamaha

    Standart

    Alıntı organik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok teşekkürler.

    benim bir sorum var arkadaşlar;

    - viraja girerken; pozisyon alma, virajda frene basmama, o yöne bakma , gidonu o yöne itme gibi kuralların dışında ben bişey farkettim ;
    ayağımın koyduğumu yerde, gideceğim yöndeki ayağımı tam aşağı doğru bastırdığımda a virajı almaya yardımcı olduğunu hissettim.
    yani başka deyişle, döneceğim yöne motoru aşşağıdan ayakla bastırıyorum.

    bu doğru mudur, yapan var mı ?
    Elbetteki çenem durmayak ve araya gireceğim.

    Bu faydalı başlıkta bahsedildiği gibi üç adet temel yönelendirme şekli vardır.


    1. Motosiket ile birlikte kontro ve yardımcı teknikler kullanarak dönmek,
    2. Motordan sarkarak dönmek (hang-off, yarış tekniği)
    3. Motoru yatırarak dönmek (Off road)

    Her üçüde virajlarda kullanabilecek tekniklerdir. Seçim bize ait olmakla beraber ben ilk tekniği kullanmayı tercih ediyorum. Bir kaç sebebi var. İlki bir aksilik olup, motosikleti düzeltmem veya tersine yönlendirmem gerektiğinde (mesela viraj içinde fran yapabilmek için dikleşirken) 2 ve 3 numaralı tekniklerden, standart oturuşa dönmek için haracanak zamanı göze almak istemiyorum. İkinci olarak da, birinci tekniğin yetmediği, hata yaptığım virajlarda, biraz daha yatabilmek için, duruma göre 2 veya 3 numaralı tekniği ilave olarak kullanabiliyorum. (Birileri sormuştu di mi, viraja fazla hızlı girdiysek ne oalcak diye, fırsat olmamıştı yazamamıştım)

    Yuarıda ki soruya gelirsek, kontra tekniğe yardımcı olmak için paglere basmak, diz ile depoya basmak gibi dönüşe faydası olan uygulamalar vardır. Özellikle iç pege basmak insana güven verir ve doğrudur. Ancak, kusursuz bir kontra, bakış uygulaması ile beraber yapılmalıdır. Sadece pege basmak, yeterli olmayacaktır.


    Her zaman olduğu gibi, bu sözlü anlatımlar, sadece konunun özetini veriyor diye uyarmak istiyorum. Yetkinliğini ispatlamış kişi veya kuruluşlardan eğitim almak en doğrusudur.
    Varmayı değil, sürmeyi seviyorum...

    Honda VFR800XA
    * RoSPA Advanced Riding Instructor
    Membership 69332
    * IBA MEMBER
    Membership 60475

  14. Ersan ÖZYURT güzel mesajın için 2 üye sana teşekkür etti :

    AlperGuc (02-04-2013),Aytekin ARIKAN (02-04-2013)

 

 
Sayfa 2 Toplam 4 Sayfadan SeçilenSeçilen 1234 SonuncuSonuncu

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •